Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesittekö jo ennen menkkojen oletettua alkamisaikaa, että oletteko raskaana?

Vierailija
25.05.2017 |

En tarkoita siis testin tekemistä, vaan sellaista omasta olosta "tietämistä". Voiko sen jotenkin tunnistaa olostaan, että tälläkään kerralla ei tärpännyt? Siis vaikka viisi päivää ennen kuukautisten alkamista? Tai sama toisinpäin? Ne raskausoireet kai ei ala ihan viikon päästä hedelmöittymisestä vielä.. Olemme yrittäneet useamman kuukauden lasta, ja jostain syystä koen tuntevani ihan varmaksi jo kuusi päivää ennen menkkojen alkamista, että ei taaskaan tärpännyt vaan menkat tulee alkamaan. Mitään erityisiä pms-oireita minulla ei voimakkaina ole koskaan ollut.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin. Yritettiin kaksi vuotta ja olin monesti tuntevinani ennen kuukautisia milloin mitäkin vaivoja, mutta kun se viimein tärppäsi niin kyllä oireet tunnisti viikkoa ennen kun kk piti alkaa. Mutta jokainen on yksilö, toisilla olo ei muutu mitenkään.

Vierailija
2/21 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin. En ollut yrittänyt raskautta tai harrastanut suojaamatonta seksiä. En ollut koskaan ennen epäillyt raskautta eivätkä kuukautisenikaan olleet säännölliset. Silti tunsin, että kroppa on erilainen. Maltoin mieleni "menkkojen alkamispäivään" saakka jos sellaista edes on epäsäännöllisellä kierrolla. Plussahan sieltä tuli ja heti seuraavana aamuna tein soittoa terveyskeskukseen. Onneksi tunsin kroppani hyvin, niin sain tehtyä keskeytyksen hyvin varhaisessa vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin, viimeisen neljännen raskauden alkaessa olin täysin varma asiasta. Raskaus ei olisi ollut suotavaa, joten otin jälkiehkäisytabletin. Ne samat raskausoireet alkoivat kuitenkin, eikä testiä olisi vielä ollut luotettava tehdä. Tein sen kuitenkin, liian aikaisin siis, ja plussaahan se näytti jo silloin.

Oireet olivat siis ainakin rintojen arkuus, ääretön väsymys ja joidenkin ruokien ällötys.

Vierailija
4/21 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin, koska voimakkaat pms oireet puuttui.

Vierailija
5/21 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän valkovuodon koostumuksesta, että en ole raskaana.

Vierailija
6/21 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tienny molemmista raskauksista. Ja tienny ilman mitää pms-oireita että en oo raskaana ku ollaan yritetty lasta.

Vierailija
7/21 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkeenpäin ajateltuna minun olisi pitänyt tajuta, mutta siinä nyt vaan oli niin paljon kaikkea niin en asiaa yhtään ehtinyt ajatella, oltiin siis miehen kanssa ehkäisy pois jätetty ja heti tärppäsi, jotenkin olin ihan siinä uskossa ettei mitenkään voi tärpätä ja ihmettelin sitten, että mitkä hirmu menkat on oikeen tulossa ku v****taa, väysyttää, huono-olo ruoka ei oikeen maistu,ihme vilunvärityksiä, kesä kuumalla, ja vatsaki tosi turvoksissa, vaikka en siis normaalisti koskaan kärsi mistään menkkaoireista, joskus hyvin harvoin saattaa olla vatsa vähän löysänä ennen menkkoja. Eli siis selkeät raskaus oireet oli havaittavissa, mutta tämä tampio ei tajunnut,

ja nyt taas toisessa raskaudessa sama homma, jostain syystä taas ajattelin, että ei heti voi raskaaksi tulla, mutta tulinkin, ja taas ihmettelin, että miksi olen näin väsynyt ja kärttyinen (tällä kertaa ei muita ennakko oireita) pistin sitten vaan kiireisen vauva-arjen piikkiin väsymyksen ja sen mukana tulleen kiukkuisuuden 😁

Vierailija
8/21 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin ihanan miehen ulkomailla. Vietimme kolme romanttista yötä yhdessä. Valehtelin käyttäväni pillereitä. Tiesin jo Suomeen lentäessäni, että olen raskaana. Ja niin olin. Tuolla se pieni käkkäräpää tuhisee eikä isä tiedä mitään. Hän on naimisissa oleva kuuluisa tiedemies enkä aio kertoa hänelle. Täytyy vain vältellä uutta tapaamista.

Vierailija
9/21 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta:

Tiesin, etten ole raskaana :D mieheni oli ihan varma, että olen pahoinvointini takia, mutta itse ajattelin/tiesin sen johtuvan kofeiinin puutteesta. Ei uskonut, vaan kävi ostamassa raskaustestin. Negatiivistahan se näytti.

Vierailija
10/21 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsäännölliset menkat, mutta ehkä viikkoa ennen kuin olisin menkkoja odottanut oli sellainen fiilis. 5 vuotta seksiä ilman ehkäisyä ennen sitä.

Vierailija
11/21 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kaksi kertaa olen ollut raskaana ja kummallakin kerralla rinnat tuli aivan järkyttävän kipeiksi jo ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa.

Vierailija
12/21 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin. Muistan tuon tunteen edelleen parikymmentä vuotta sitten kesällä, kun tunsin olevani raskaana, se oli vahva tunne, selittämätön. Kun tein myöhemmin testin, en yllättynyt.

Seuraavan kerran sama tunne kaksi vuotta myöhemmin ja olin taas raskaana. Minulla on kaksi lasta, joten nämä tuntemukset tarkoittivat molemmilla kerroilla raskautta, eikä niitä ole sen koommin ollut.

Vierailija
13/21 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä. Tähän mennessä lähes kaikki on kokeneet tietäneensä, että onko vai ei ole raskaana. Yksi ei tiennyt, koska oli liian kiireinen miettimään kehoansa :) . Ap.

Vierailija
14/21 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin olevani raskaana jo hieman ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää. Normaalisti heti kun kuukautiskipua tuntuu, on kiireellä aseteltava suoja pöksyihin sillä vuoto on joko jo alkanut tai alkaa parin tunnin sisällä. Tällä kertaa pientä kipua oli ollut useita päiviä, mutta vuodosta ei tietoakaan. Siitä tiesin. Muuten olostani en olisi asiaa arvannut. Odotin vielä muutaman päivän testin tekemistä, ja näiden päivien aikana olin rauhallisen tietoinen siitä, että olen raskaana. Ensimmäinen päiväpissasta tehty testi oli nega, ei hetkauttanut minua, sillä tiesin asian laidan. Seuraavana aamuna uusi testi ja sieltä se plussa pärähti. N23, esikoinen tulossa rv 20+1

Vierailija
15/21 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa alkoi kuvotus hyvissä ajoin ennen menkkoja, tokassa sama juttu.

Kolmannessa en edes raskaustestiä tehnyt missään vaiheessa. Viikkoa ennen menkkoja nänneihin sattui suihkussa ja jotenkin vain tiesin, että vahinko oli käynyt. Pahoinvointi tulikin sitten parin päivän viiveellä. Onneksi oli iloinen vahinko =)

Vierailija
16/21 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin jo heti ekalla kerralla - tai vaikea tietty sanoa, koska raskaus sai alkunsa ekasta yrityskierrosta, ja totta kai sitä oli täpinöissään.

Mutta samat oireet ovat olleet kyllä myöhemmissäkin raskauksissa. Armoton palelu ja lämpöily. (jopa 37,5)

Vierailija
17/21 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee poikkeus muihin vastauksiin, mutta mä en ainakaan tiennyt. Ekalla kerralla ihmettelin miksi menkat eivät vaan ala. Tein testin lähinnä vain poissulkeakseni raskauden, mutta mutta...se olikin positiivinen.

Nyt tokalla kerralla imetin vielä ja menkat eivät olleet siksi alkaneet. Emme käyttäneet kuitenkaan ehkäisyä synnytyksen jälkeen, koska toinen lapsi oli tervetullut. En kuitenkaan uskonut noin nopeaan raskautumiseen menkkojen puuttumisen vuoksi, mutta tein varmuuden vuoksi noin kerran kuussa raskaustestin vain varmistaakseni. En halunnut olla tietämättäni raskaana, joka olisi jatkunut ties kuinka pitkään. No, "vahinkolöydöksenä" sain plussan sitten, kun tein tällaista rutiinitestausta.

Mulla ei vaan ole mitään oireita ihan raskauden alussa. Esikoisen raskaudessa lievä etominen alkoi noin rv 8 ja loppui noin rv 13. Tässä raskaudessa ei ole lainkaan pahoinvointia. Ainoa mikä mulla tulee alkuraskauden aikana on suunnilleen rv 7-8 alkava vatsan turvotus.

Vierailija
18/21 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin.

Tunsin ovulaation todella selkeästi sekä myös kiinnittymisen viikon päästä. Raskaustestiä ei edes tarvinnut tehdä :)

Vierailija
19/21 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin! Erilainen olo kun ennen menkkoja. Palelu ja lämmönnousu, väsymys. Ja sellainen "varmuus" asiasta. Ekassa raskaudessa rinnat kipeytyi ennen plussaa, tässä toisessa vasta monta viikkoa plussan jälkeen.

Vierailija
20/21 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin 6 pv ennen kuin menkkojen piti alkaa. Tissit turposi ja olivat todella herkät. Alavatsaa nipisti, oli kuumeinen olo. Ennen menkkoja ei koskaan ollut samanlaista, niin tiesin heti että raskaana ollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan