Lempi creepypastasi?
Kommentit (23)
Varmaan myös tuo Russian Sleep Experiment.
Ted The Caver. Tässä linkki: http://www.angelfire.com/trek/caver/page1.html
Aika pitkä, mutta jäi mieleen. Voisikin lukaista uudelleen nostalgiaa herättämään.
Se missä se pieni poika joutui aina nukkumaan sellaisen kummituksen kanssa.
Tai sitten se missä saatana oli siinä peilissä ja silleen.
Creepypastat on ihania, yksi nykykulttuurin hauskimmista keksinnöistä.
Mainitsen viisi.
The Rake
Candle Cove (suom. Kynttiläpoukama)
Why Babies are Born Screaming
The Expressionless
1999
Suositelkaa lisää hyviä creepypastoja. Luin/kuuntelin jo useimmat tästä ketjusta. Youtubessa on enkuksi melkein kaikki.
Luin tästä ketjusta nyt ensimmäisen kerran elämässäni sanan creepypasta. Voisko joku valaista mitä se on, vai googlaanko?
Creepypasta on karmiva/pelottava tarina, yleensä melko lyhyt. Tapahtumat on yleensä sellaisia että ne voivat tapahtua kenelle tahansa tavalliselle ihmiselle. Creepypastatarinaan voi liittyä myös meemi eli kuva tai videonpätkä. En tiedä mistä nimitys pasta tulee.
Haha ai tässä puhutaankin jostain kauhutarinoista ilmeisesti? :D Luulin, että mulla on mennyt joku uusi ruokatermi ohi ja että tässä puhutaan jostain erikoisista pasta-annoksista :D:D:D noh, aina oppii uutta!
Vierailija kirjoitti:
Creepypasta on karmiva/pelottava tarina, yleensä melko lyhyt. Tapahtumat on yleensä sellaisia että ne voivat tapahtua kenelle tahansa tavalliselle ihmiselle. Creepypastatarinaan voi liittyä myös meemi eli kuva tai videonpätkä. En tiedä mistä nimitys pasta tulee.
Tämä on tyypillinen elementti. Tarinoihin myös liittyy tyylillinen oletus, että ne saattavat pitää paikkaansa, eli ovat "tositarinoita" (vaikka tietenkin ne ovat keksittyjä oikeasti).
Tarinat sijoittuvat yleensä urbaaniin nykyaikaiseen ympäristöön; creepypasta on läheistä sukua ns. urbaaneille legendoille, joita on ollut jo minun lapsuudessani 80-luvulla (esim. liftari-kauhujutut). Tarina saattaa perustua löyhästi oikeisiin tapahtumiin, mutta ovat dramatisoituja ja rajusti liioiteltuja.
Creepypasta-tarinoille on tyypillistä myös, että ne rikkovat tabuja. Aiheena voi olla vakavissa tarinoissa esim. perheväkivalta, insesti tai mielen pirstoutuminen. Tai tabuaihe on piilotettu tarinan symboliikkaan, jolloin tarinasta jäävä fiilis on vain epämääräisen karmiva.
Kolmantena piirteenä mainitsen vielä, että ne edustavat aika usein tietylle internetin alakulttuurille tyypillistä aatetta, että viranomaisiin tai esim. viralliseen historiankirjoitukseen ei voi luottaa. Tosikoille en suosittelisi tätä genreä.
Creepypastaa pidetään yleensä nuorison juttuna, mutta itse asiassa meitä aikuisia "faneja" on aika paljon. Varsinkin vakavimpien tarinoiden kohdalla tulee miettineeksi, kuka tarinan on kirjoittanut ja miksi.
Tässä ketjussa on mainittu monia hyviä. Penpal on myös jännä, pitempi tarina.
En tiedä onko pasta, mutta sellainen mustavalkoinen japanilainen(?) sarjakuva, niitä on useampi samalta piirtäjältä, mutta tässä vuoressa on ihmisen mentäviä reikiä ja ns jokaiselle omansa. Sitten jengi menee niihin reikiin ja tulee ihme mössömonsterina ulos. Jos joku tietää niin pls linkatkaa :)
Vierailija kirjoitti:
Haha ai tässä puhutaankin jostain kauhutarinoista ilmeisesti? :D Luulin, että mulla on mennyt joku uusi ruokatermi ohi ja että tässä puhutaan jostain erikoisista pasta-annoksista :D:D:D noh, aina oppii uutta!
Mä olin kans pitkään että häh. Olin tulossa kirjoittamaan makaroni-pesto-aurajuusto-ketsuppi -ohjettani, kunnes tajusin, että aihe käsitteleekin jotain aivan muuta. :D
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko pasta, mutta sellainen mustavalkoinen japanilainen(?) sarjakuva, niitä on useampi samalta piirtäjältä, mutta tässä vuoressa on ihmisen mentäviä reikiä ja ns jokaiselle omansa. Sitten jengi menee niihin reikiin ja tulee ihme mössömonsterina ulos. Jos joku tietää niin pls linkatkaa :)
The Enigma of Amigara Fault
Haen Makuunista irtokarkkeja ja vietän päivän lukien creepypastoja. Laittakaa lisää suosituksia!
Slenderman.