Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi stydein käsikauppa-allergialääke? Heinix ei meinaa riittää teinille koko vuorokaudeksi :(

Vierailija
25.05.2017 |

Toki ne apteekissakin varmaan tietävät mutta mitä kanssapalstailijat suosittelisitte?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä voi ottaa kaksi tai kolmekin ihan hyvin, jos oireet ovat pahat. Kannattaa käyttää silmätippoja ja nenäsuihketta lisäksi, käydä suihkussa, vaihtaa vaatteet ja lakanat.

Vierailija
42/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö allergialääkitys olisi pitänyt aloittaa ennen siitepölykautta jotta se tehoaisi parhaiten?

Ei tarvitse. Allergia lääke vaikuttaa nopeasti, joten sitä ei tarvitse syödä ennen allergiakauden alkua, riittää että sitä ottaa silloin, kun sen tarvitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraskissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö allergialääkitys olisi pitänyt aloittaa ennen siitepölykautta jotta se tehoaisi parhaiten?

Ei tarvitse. Allergia lääke vaikuttaa nopeasti, joten sitä ei tarvitse syödä ennen allergiakauden alkua, riittää että sitä ottaa silloin, kun sen tarvitsee.

Minulla on päinvastainen kokemus. Ennen käytin ehdottamallasi tavalla ja rinnalla tarvittiin nenäsuihkeita,silmätippoja, astmalääkkeitä, nenäkannua, Duactia, Erdopectiä jne. Nyt syön lääkärin neuvosta koko kauden maalis-syyskuu ja usein selviän pelkällä antihistamiinilla.

Vierailija
44/47 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy Aeriusta vastaavaa nimillä Desloratadine Sanodz ja Desloratadine Actavis. Toinen noista tosin on saatu reseptillä, mutta lienee saatavilla käsikauppalääkkeenäkin. Useammalla valmistajalla näemmä desloratadiinia jo markkinoilla.

Mutta AP:lle vinkki, että jos aiemmin on käsikauppalääkkeet tehonneet, mutta nyt ei, niin silloin kyllä mielestäni on lääkärikäynnin paikka. Niin saa sellaisen lääkityksen, joka mahdollisesti tehoaa sitten paremmin. Siitepölyoireiden voimakkuus kun useinkin vaihtelee vuosittain, meilläkin allergikot joinain keväinä pärjäävät ihan hyvin, jopa melkein ilman lääkitystä ja toisina keväinä ovat tukossa vaikka söisivät mitä.

Vierailija
45/47 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annosta voi nostaa. Annos perustuu keskiverto ihmisen aineen vaihduntaan ja osalla ihmisistä lääkkeet hajoa huomattavasti nopeammin, kuin muilla. Ei siihen kuole.

Vierailija
46/47 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allergialääkkeisiin kannattaa ilman muuta hakea resepti. Heinix 30 tablettia maksaa itsehoitovalmisteena 9,96 e. 100 tablettia reseptillä peruskorvauksen jälkeen 4,30 e.

Mutta jos reseptivapaan lääkkeen haluat, kokeile Kestineä.

Tätä ihmettelen myös. Etkö Ap ole tajunnut, että ilman reseptiä nuo samat lääkkeet maksaa kymmenkertaisesti?

Vierailija
47/47 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki ne apteekissakin varmaan tietävät mutta mitä kanssapalstailijat suosittelisitte?

Itse olen saanut lääkäriltä ohjeen ottaa kaksi kertaa vuorokaudessa, koska vaikutusaika ei ole riittävä yhdellä. Olen käyttänyt Kestineä, Zyrteciä ja näiden halpismerkkejä. Nenäsunute tärkeä samaan aikaan, Nasonex osoittautunut parhaaksi minulla. Käsittääkseni Duact, joka ei kyllä minulla auta, on tarkoitettu kuuriluontoisesti, ei ihan koko siitepölykauden ajaksi.

Ja väsyttääkö lääkkeet - ehkä, mutta väsyttää allergiakin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä