Mikä olisi stydein käsikauppa-allergialääke? Heinix ei meinaa riittää teinille koko vuorokaudeksi :(
Toki ne apteekissakin varmaan tietävät mutta mitä kanssapalstailijat suosittelisitte?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ette käy lääkärissä?
Miksi? Aikaisemmin käsikauppalääkkeet ovat auttaneet.
Niin, reseptillä ne lääkkeet on huomattavasti halvempia.
Mutta mitä lääkkeisiin tulee, niin superallergisena olen kokenut Kestinen ehdottomasti parhaaksi. Illalla tabletti ja aamulla nenäkannu.
No enpä ole koskaan mennyt halvempien lääkkeiden takia lääkäriin vaan todellisesta syystä...
Kait sekin on yksilöllistä, mä käytän tarvittaessa Clarityniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen nimeltään Aerius, toiminut minulla Zyteciä paremmin ja ilman sivuongelmia. Vaikuttava aine desloratadiini 5 mg.
Aerius meilläkin. Mikä käsikauppalääke sisältää tuota vaikuttavaa ainetta?
Niitäon moniakin, kun patentti on rauennut. Se vihreä laatikko (Sandoz?) on ok. Nyt Flynise niminen pakkaus menossa ja jotenkin en ihan tiedä, tuntuj ettei olisi niin tehokas, mutta toki pitäisi sisältää samaa ainetta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö allergialääkitys olisi pitänyt aloittaa ennen siitepölykautta jotta se tehoaisi parhaiten?
Ei pidä, se on vain lääketehtaiden myynninedistämistä.
Jos käsikauppalääke ei riitä, pitää marssia lekuriin hakemaan vahvempaa troppia. Voihan se olla niinkin että just setiritsiini ei toimi yhtä hyvin kuin loratadiini tjsp.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa maksaa turhasta käynnistä. Apteekista löytyy sama tieto ja on halvempaa kokeilla eri antihistamiineja kuin mennä lääkäriltä kysymään. Sitten kun löytää tehoavan lääkkeen voi hakea lääkäriltä reseptin jolla saa isomman erän edullisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei setiritsiinit auta yhtään, kannattaa vaihtaa vaikuttavaa ainetta. Nykyään syön Loratadin nimistä, joskus Telfastia ja Kestineä. Loratadin taitaa olla edullisin noista, ainakin meidän apteekissa. Yhdellä pillerillä olen pärjäillyt päivän aina. Lisänä sitten silmätipat, tarvittaessa. Kokemusta on allergiaoireista yli 20v ajalta, ja muutaman vuoden välein pitää vaihtaa lääkettä jos haluaa että tehoaa, jostain syystä. Senpä vuoksi ei kannata reseptillä niitä hankkia isompaa erää kun sitten jää pian puolet käyttämättä.
Riippu varmaan siitä, kuinka pitkän ajan niitö joutuu vuosittain syömään. Minä esim aloitan käytön helmikuussa ja lopetan syksyllä, eli 200 tablettia menee helposti vuodessa.
Mun miehellä auttaa Zyrtec hyvin, mutta Heinix ei auta lainkaan. Vaikka niissä on sama vaikuttava aine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä lääkkeisiin tulee, niin superallergisena olen kokenut Kestinen ehdottomasti parhaaksi. Illalla tabletti ja aamulla nenäkannu.
No enpä ole koskaan mennyt halvempien lääkkeiden takia lääkäriin vaan todellisesta syystä...
Siis allergiako ei sinusta ole oikea syy käydä lääkärissä? Mitä teet tässä ketjussa? Luoja mitä urpoja tämäkin maa päällään kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei setiritsiinit auta yhtään, kannattaa vaihtaa vaikuttavaa ainetta. Nykyään syön Loratadin nimistä, joskus Telfastia ja Kestineä. Loratadin taitaa olla edullisin noista, ainakin meidän apteekissa. Yhdellä pillerillä olen pärjäillyt päivän aina. Lisänä sitten silmätipat, tarvittaessa. Kokemusta on allergiaoireista yli 20v ajalta, ja muutaman vuoden välein pitää vaihtaa lääkettä jos haluaa että tehoaa, jostain syystä. Senpä vuoksi ei kannata reseptillä niitä hankkia isompaa erää kun sitten jää pian puolet käyttämättä.
Riippu varmaan siitä, kuinka pitkän ajan niitö joutuu vuosittain syömään. Minä esim aloitan käytön helmikuussa ja lopetan syksyllä, eli 200 tablettia menee helposti vuodessa.
Just näin. Ja vielä pari vuotta sitten Aerius oli vain reseptillä.
Ei yksi tabletti päivässä suurimmalle osalle riitäkään. Minä syön kolme tablettia päivässä, lääkärin määräyksestä.
Ainakin Helsingissä asuvan kannattaa aloittaa allergialääkkeiden käyttö ajoissa, sillä muualta Euroopasta kantautuu siitepölyä tänne.saakka jo kotimaista kukintaa aiemmin.
Eräs mies syö joka kevät koukkumadon munia... Tosin ne ovat alkaneet tulla lääkkeille resistenteiksi joten en tiedä pääseekö se niistä enää eroon syksyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen nimeltään Aerius, toiminut minulla Zyteciä paremmin ja ilman sivuongelmia. Vaikuttava aine desloratadiini 5 mg.
Aerius meilläkin. Mikä käsikauppalääke sisältää tuota vaikuttavaa ainetta?
Tsekkaa Ratiofarmin tuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saako aeriusta ilman resptiäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis allergiako ei sinusta ole oikea syy käydä lääkärissä? Mitä teet tässä ketjussa? Luoja mitä urpoja tämäkin maa päällään kantaa.
Olen ap, ja miksi siis olisin aikaisemmin mennyt lääkäriin kun teini on saanut avun Heinixistä joka ei enää tämän viikon aikana ole tahtonut riittää? Oletko sinä niitä ihmisiä jotka kiiruhtavat lääkäriin jo pienemmästäkin oletetusta vaivasta?
Allergialääkkeisiin kannattaa ilman muuta hakea resepti. Heinix 30 tablettia maksaa itsehoitovalmisteena 9,96 e. 100 tablettia reseptillä peruskorvauksen jälkeen 4,30 e.
Mutta jos reseptivapaan lääkkeen haluat, kokeile Kestineä.
Aerius on reseptilääke, mutta siitä ei saa kelakorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saako aeriusta ilman resptiäkin?
Eikös tässä ole sama vaikuttava aine?
Aerius on itselle toiminut ehdottomasti parhaiten ja olen ollut valmis maksamaan siitä. Zyrtecin kanssa meni usein rinnalla astmalääkkeitä, tuon kanssa ei. Jotkut muut taas ovat piristäneet ja vieneet yöunet ja toiset taas väsyttäneet.
Loratadin, esim. Ratiopharmin ja Tavegyl, jossa vaikuttavana aineena klemastiini.
Näitä voi ottaa vaihdellen setiritsiinin kanssa.
Minusta tuo loratadiini on vahvempaa, itselle se ei sovi sivuvaikutusten takia ollenkaan.
Ja eihän noitakaan voi syödä kuin karkkia, rasittavat mm. maksaa ja munuaisia niin kuin kaikki lääkeaineet.