Ei hitto, Palmolive = palm & olive
Oon aina jotenki ajatellu että se n palmo-live. Miten en oo aiemmi tajunnu!
Onko muilla tällasia mitkä on käsittäny vasta toooosi pitkän ajan kuluttua?
Kommentit (33)
Minä muistan koulusta ruotsintunnilta: luokka (siis me) lausui landegen-dom ja opettajlla meni hetken kunness välähti: land-egendom.
Opettajaa kovasti nauratti ;)
Minä tajusin Bilteman vasta joskus vuosien kuluttua.
Hiljattain kuulin, että tuotemerkki Uhana tulee siitä, kun perustaja luuli lapsena uhan-alaisia eläimiä tulevaksi Uhana-nimisestä maasta, siis uhanalaisia eläimiä.
Monilla on myös käsitys että näyttelijä-poliitikko olisi Schwarze-negger, vaikka se on oikeasti Schwarzen-egger.
Tässä nyt kirkastuu, mitä tarkoittaa kielellisesti lahjakas - tai lahjaton.
Mietin pitkään et Arabie-miraatit, vaikka sehän on tietenkin Arabi-emiraatit 😂
Vierailija kirjoitti:
Poikani pelasi aikoinaan Runea eli Runescapea. Selitin, että nimi muodostuu sanoista run ja escape. Ei mennyt jakeluun 7-vuotiaalle :D
Mietin myös pitkään liikennemerkkiä kulumisuria. Mitä ihmeen kulu-misuria. Mikä misuria :DKreikkalaisen taveranan teksti Tule täne - kuinko tiisi. Meni muutama sekunti, ennen kuin hokasin, mikä tiisi :D
RuneScapessa käytetään riimukiviä, runestones ja -scape loppu sanassa taas tarkoittaa laajaa näkö-/kuvakulmaa (landscape, cityscape) joten et välttämättä ollut oikeassa.
Luuta-akka vai luutaakka.
väliviivalla on merkitystä, mutta puheessa sitä välttämättä kuule.
Optikkoliike Satstse lausutaan kuulemma "Katse."
Vierailija kirjoitti:
Luuta-akka vai luutaakka.
väliviivalla on merkitystä, mutta puheessa sitä välttämättä kuule.
Kyllähän tuon puheessa kuulee selvästi. Luu-ta-ak-ka lausutaan selkeästi eri tavalla kuin luu-taak-ka. Ei ainakaan äidinkieleltään suomenkieliselle pitäisi olla vaikeuksia erottaa.
Ruotsin sana sambo. Lausutaan sambuu. Mietin että mikä vitun sambo!
omg
I don't want to live on this planet anymore :D
Poliisikoirasta käytettävä lyhenne K9 tulee canine sanan ääntämisestä.
Nyt kyllä meni usko ihmisiin lopullisesti.
Ilmeisesti äänioikeuskin pitäisi myöntää vasta erillisen testin jälkeen.