Ei hitto, Palmolive = palm & olive
Oon aina jotenki ajatellu että se n palmo-live. Miten en oo aiemmi tajunnu!
Onko muilla tällasia mitkä on käsittäny vasta toooosi pitkän ajan kuluttua?
Kommentit (33)
Mä en ollut tajunnut sitä ennen kuin kirjoitit xD Kiitos kun valaisit aivojani xD
Konstantinopoli
Tajusin vasta viime vuonna, että se tulee sanoista Konsta Nti Nopoli
Kiitos enpä itsekään ollut tajunnut :D
Ei tuo mitään, itse tajusin vasta aikuisena, että maailma tulee sanoista maa ja ilma.
Kotikadussa joku hahmo oli menossa joskus vuosia sitten Thaimaahan ja mietin, että missä on sellainen maa kuin Thaimaa. Olin kuullut ihmisten aina puhuvan menevänsä Thaimaaseen, joten en osannut yhdistää Thaimaata thaimaahan
Eikä! En ole tajunnut noita palm olive ja maa ilma :DD
Oon aina tavuttanu suomalaisittain FIN - NAIR.
Mut sehän on oikeasti FINN - AIR (= ikäänkuin Suomi Ilma). En ole tajunnu tuota ilma sanaa.
En tajunnut ennen, että
aviovaimo= ryhä valas
Vierailija kirjoitti:
Oon aina tavuttanu suomalaisittain FIN - NAIR.
Mut sehän on oikeasti FINN - AIR (= ikäänkuin Suomi Ilma). En ole tajunnu tuota ilma sanaa.
Menetän uskoni ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Konstantinopoli
Mikä sana on Nti?
Konstantino-poli kuitenkin.
Mietin pitkään, miksi Nore Ply aina vastailee mun työhakemuksiin. Että onko tämä joku it-puolen uusi termi.
noreply.
Ja mä tajusin vasta, kun poika meni ylä-asteelle, että maantieto on maan-tietoa!
N38
Kasvisuutejuoma...mielsin sen lapsena kasvi-suute-juoma, vaikka se onkin kasvis-uute-juoma. Tarkoitan siis tekstiä Coca Cola -pullon yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konstantinopoli
Mikä sana on Nti?
Konstantino-poli kuitenkin.
Katsokaa wikipediasta, mutta polis on ainakin kaupunki eli järkeenkäypää olisi Konstantino-poli eli Konstantinin (nimi) kaupunki
Vierailija kirjoitti:
En tajunnut ennen, että
aviovaimo= ryhä valas
Niin, tiedätkö miten pettynyt voi ihminen itseensä olla.... se, että haukut vaimoasi ei ainakaan edesauta häntä muutokseen vaan päinvastoin. Siksi suosittelen, että mietit ennen kuin sanot..
Poikani pelasi aikoinaan Runea eli Runescapea. Selitin, että nimi muodostuu sanoista run ja escape. Ei mennyt jakeluun 7-vuotiaalle :D
Mietin myös pitkään liikennemerkkiä kulumisuria. Mitä ihmeen kulu-misuria. Mikä misuria :D
Kreikkalaisen taveranan teksti Tule täne - kuinko tiisi. Meni muutama sekunti, ennen kuin hokasin, mikä tiisi :D
Mä joskus lapsena ihmettelin että mitä tarkottaa virkain-toinen :D
Tajusin saman ehkä vuosi sitten, ja olin mielessäni rytmittänyt sanan samoin, palmo live. 😂
Toinen samanlainen on ruotsin flygekorre eli liito-orava, eil flyge-korre vaan tietysti flyg-ekorre.