Onko normaalia, että lasten isä ei laita lapsille turvavöitä tai lapsia turvaistuimiin?
Lapsille (3- ja 4-vuotiaat) on hankittuina asinmukaiset turvaistuimet, mutta ex-mieheni laittaa lapset vain harvoin niihin istumaan, sillä on totuttanut lapset istumaan ilman turvaistuimia ja jopa ilman turvavyötä. :(
Kun olen itse paikalla, laitan lapset aina turvaistuimiin ja ihan nätisti he yleensä menevät niihin ja joka tapauksessa heidät on pakko laittaa niihin, halusta riippumatta. Mieheni pitää mua pikkutarkkana ja neuroottisena tuonkin asian vuoksi. Mies vetoaa myös siihen, että ajaa kaupunkialueella ja hiljaa, ja mikään mun kertomani peruste ei muuta hänen mieltään. Ajoittain hän saattaa laittaa heidät turvaistuimiin, mutta lähes aina, jos olen seurannut tilannetta, hän laittaa lapset ilman turvavöitä autoon. :( Joku ulkopuolinen oli kuulemma alkanut kuvata tilannetta liikenteessä, jolloin mieheni oli kaahannut tiehensä ja ilmeisesti se henkilö ei ollut saanut tilannetta kuvattua.
Mikä voisi selittää moisen käytöksen ja mikä siihen auttaisi? Olen ihan sydän syrjälläni aina, kun ex-mieheni (lasten isä) kuljettaa lapsia autolla. :(
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia, vaan lain vastaista. Itse kysyidin neuvoa sossuilta ja poliisilta enkä antaisi lapsia miehen huoltoon.
Tässä on sellainenkin juttu, että en voi oikein vehkeillä mitään ex-miestäni vastaan, sillä hän on uhannut kaikenlaista ikävää terveyteeni kohtaan, jos kerron hänen edesottamuksistaa. Ja hän on uhannut valehtelevansa pääni menoksi kaikenlaista ja hankkivansa mut vaikeuksiin, jos kerron totuuden ulkopuolisille.
Mun on vähän kaikessa mentävä hänen toiveittensa mukaan tai hän kostaa. Hän on siis ensivaikutelmaltaan tosi fiksun ja normaalin oloinen, joten ihmiset eivät tajua hänen pimeää puoltaan (mullakin meni sen todelliseen huomaamiseen yli vuosi). Hän on niin normaalin oloinen, sosiaalinen ja hauska ulkopuolisille (sekä koulutettu ja hyvän työuran omaava), etteivät ihmiset mitenkään tajua, että hän on täysin läpimätä sisältä.
Hän mm. pahoinpiteli mut ennen eroa siten, että luita katkesi, mutta en voi tehdä rikosilmoitusta hänestä, sillä pelkään hänen kostoaan. Onneksi silloin naapuri soitti poliisin, niin se meni naapurin "syyksi". En tiedä, mitä hän olisi tehnyt, jos olisin itse ilmoittanut jotain.
Sä siis annat sen mieluummin hurjastella lapset kyydissään kuin suojelet lapsiasi? Hyi hvetti mikä äidinkuvatus olet. Tee se rikosilmo ja lakkaa suojelemasta sitä miestä. Seurauksilla ei ole väliä. Jos se tappaa sut, yhteiskunta hoitaa lapset, mies ei niitä hoiviinsa saa. Mä en jaksa sun selittelyjä enää. Sä olet itsekin päästäs diidaa kun luovutat lapset etkä suojele niitä.
Tämä perhedynamiikka ei meillä toimi ihan keskiverrosti. Siis mies on tehnyt selväksi, että mielipiteilläni ei ole muutenkaan väliä ja olen niin outo/hullu/tyhmä, etten edes voi päättää mistään, ja hän teki avioliitossamme kaikki päätökset. Olin vain lasten synnyttäjä ja kulujen maksaja (puoliksi). Vaikka olisin kuinka järkevästi jotain perustellut, niin mies ei pitänyt mielipiteitäni lainkaan arvossa, sillä piti itseään minua niin huimasti paljon älykkäämpänä jne. Lisäksi hänellä on melko vanhakantaiset ja sovinistiset arvot muutenkin (pitää mm. naisia yleisesti keskivertolukemiltaan älyllisesti miehiä heikompina, vaikka todellisuudessahan keskiarvo on sama, mutta keskihajonnassa on eroa).
Itse olen jopa toivonut, että mies löytäisi uuden naisen, jota uskoisi ainakin alussa ja joka siis voisi puhua miehelle järkeä, kun minun jutuillani ei hänelle ole merkitystä. Pidempiä reissuja ennen on ollut pakko mennä autolle mukaan ja katsomaan lähtöä, jotta pidän huolen siitä, että lapset ovat istuimissaan. Mutta tuntuu todella typerältä vahtia aikuista miestä kuin pikkulasta.
Tämä keskustelu kuvaa niin tätä nykyaikaa: "Lasu, laho (lasten hoitoonohjaus), poliisi, ise (isästä erottaminen) peha (perheen hajottaminen) lasu lasu lasu kova (kontrollivaltio) kiyh (kieltoyhteiskunta), terapia, lasu, poliisi, sairaalahoitaja, soäm (sosiaaliämmä), lasu, lape, (lasten pelottelu), vaha (vainoharha) irpe (irrationaaliset pelot) aipeli (aiheeton pelon lietsonta), lasu, kakumä (kauhukuvilla mässäily), poliisi terapeutti poliisi yksi risti kaksi, lasulasulasulasulasu..."
Tällaista on elämä tässä nykymaailmassa kun ihmisten enemmistö on tullut hulluksi.
Jos ei maailmanloppu vielä (tälläkään menolla?) tule ja jos tästä sairaasta digiajasta jää mitään dokumenttia jälkipolville, niin historiantutkijoilla tulee olemaan paljon ihmettelemistä siinä, että millä keinoilla nämä tämän meidän aikamme ihmiset on lietsottu tuollaiseen mielentilaan, ja miten tällainen paimennusyhteiskunta on tullut mahdolliseksi.
Jos joku ajelee jonkun lyhyen, muutaman minuutin taajamareissun autolla ilman että lapset on kiristetty ja läkähdytetty niihin nykyisen yliturvallisuusmuodin mukaisiin typeriin ja tarpeettomiin kaukaloihin, niin seuraa tuollainen parkuminen kuten tuossa yllä näkyy. Ja kysymys on jostain muutaman minuutin kaupunkiajomatkasta n. neljänkympin vauhdilla.
Voi jumaliste !!!
Uskallatteko te peseytyäkään, puhumattakaan lastenne viemisestä suihkuun, kun märällä kaakelillakin on moni kaatunut, lyönyt päänsä ja kuollut (kuten esim. Tapio Rautavaara). Jos käytte pesulla, niin kyllähän te sentään pidätte kypärää päässä (päissänne) peseytymisen ajan?
Kommentti sulle "joku järki saisi olla":
Sä et KOSKAAN tiedä, miten muu liikenne käyttäytyy. Itse voit ajella ihan täydellisesti lapset ilman vöitä, mutta entäs jos joku ajaa kolmion takaa alle-> äkkijarrutus. Pysähdyt valoihin ja joku huolimaton ajaa perään. Huumekuski kiihdyttää nokkaan yms.
Ihan turha ajatella mitään tilastollisia todennäköisyyksiä
Onkohan lasten hyvä olla sellaisella isällä, joka ei siedä edes turvavyökiukuttelua?
Tee lastensuojeluilmoitus. Minä en tuollaiselle isälle haluaisi laittaa lapsia. Seuraavam kerran kun lähtevät ilman penkkejä, niin soita poliisille rekkari, tarvittaessa joka kerta. Tai älä anna lapsia. Jos tulee riita asiasta niin soita silloinkim poliisit. Poliisin kuullen sanot, ettet anna lapsia jos ei suostu laittamaan turvaistuimeen. Johan siinä alkaa ääliöinkin mies häpeämään.