En jaksaisi enää kulkea pitkää työmatkaa, mutta eipä taida olla vaihtoehtoja
Työmatkaan menee tunti/suunta ja alan olla tosi väsynyt siihen. Ajan sen omalla autolla, julkisilla ei pääse järkevästi. Olen hakenut töitä lähempää, mutta eipä tunnu olevan. Miehellä on vakituinen työ kotipaikkakunnallamme eikä hän halua muuttaa minnekään eikä tosiaan minun määräaikaisten työpätkien takia kannatakaan.
Millä saisin vielä tsempattua itseäni tähän jatkuvaan autolla ajamiseen? Muita jaksamisvinkkejä? En halua olla työtönkään.
Kommentit (28)
Minulla ainakin on alkanut kroppa oireilemaam liian autossa istumisen takia. Kuljin ennen ajallisesti yhtä pitkää matkaa julkisilla, joissa tosiaan joutui usein seisomaan eikä se kyllä raunioittanut fysiikkaa näin pahasti. Mutta en jaksa iltaisinkaan kovin usein harrastaa mitään liikuntaa, vaikka se ehkä auttaisi, olen aivan loppu joka päivä töiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin on alkanut kroppa oireilemaam liian autossa istumisen takia. Kuljin ennen ajallisesti yhtä pitkää matkaa julkisilla, joissa tosiaan joutui usein seisomaan eikä se kyllä raunioittanut fysiikkaa näin pahasti. Mutta en jaksa iltaisinkaan kovin usein harrastaa mitään liikuntaa, vaikka se ehkä auttaisi, olen aivan loppu joka päivä töiden jälkeen.
No se on tietty julkisten hyvä puoli, että lihakset pysyy paremmassa kunnossa kun yrittää epätoivoisesti kaikilla voimillaan pitää kiinni jostain ettei kaatuisi siinä mummokeilauksessa.
Minulla kestää bussimatka koululle tunnin ja lisäksi bussit kulkevat täältä niin huonosti että kotoa lähdön ja koulun alkamisen välillä saattaa olla helposti jo lähemmäs 1,5h. Esim. jos oppitunti alkaa 10.15 niin ollakseni varmasti ajoissa pitää kotoa lähteä klo 8.46 bussilla. Seuraava menisi vasta klo 9.24.
Vierailija kirjoitti:
Hommaat yksiön työpaikkakunnalta. Iltaisin kerkeät vaikka kuntoilla tai harrastaa muuta mieleistä.
No onpa hyvä neuvo. Itsellä ei jäisi enää rahaa mihinkään jos pitäisi kustantaa vielä kakkosasuntokin, kun palkka ei kovin kummoinen ole. Eikä tuollainen onnistu kovin helposti jos on lapsia, siinähän jäisi toinen vanhemmista käytännössä yksinhuoltajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Työmatkaan menee tunti/suunta ja alan olla tosi väsynyt siihen. Ajan sen omalla autolla, julkisilla ei pääse järkevästi. Olen hakenut töitä lähempää, mutta eipä tunnu olevan. Miehellä on vakituinen työ kotipaikkakunnallamme eikä hän halua muuttaa minnekään eikä tosiaan minun määräaikaisten työpätkien takia kannatakaan.
Millä saisin vielä tsempattua itseäni tähän jatkuvaan autolla ajamiseen? Muita jaksamisvinkkejä? En halua olla työtönkään.
Mulla menee 2h suunta omalla autolla joten en tajua mitä jaksamista tunnissa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä saisin vielä tsempattua itseäni tähän jatkuvaan autolla ajamiseen? Muita jaksamisvinkkejä? En halua olla työtönkään.Mulla menee 2h suunta omalla autolla joten en tajua mitä jaksamista tunnissa on.
Vaikka sitä, että jos työmatka on pidempi kuin 1h 30 min, niin se luokitellaan jo niin pitkäksi työmatkaksi, että silloin ei voi enää saada karenssia työstä kieltäytymisen vuoksi.
Lainaa joku jännittävä äänikirja, jota kuuntelet vain autossa.