Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksaisi enää kulkea pitkää työmatkaa, mutta eipä taida olla vaihtoehtoja

Vierailija
25.05.2017 |

Työmatkaan menee tunti/suunta ja alan olla tosi väsynyt siihen. Ajan sen omalla autolla, julkisilla ei pääse järkevästi. Olen hakenut töitä lähempää, mutta eipä tunnu olevan. Miehellä on vakituinen työ kotipaikkakunnallamme eikä hän halua muuttaa minnekään eikä tosiaan minun määräaikaisten työpätkien takia kannatakaan.
Millä saisin vielä tsempattua itseäni tähän jatkuvaan autolla ajamiseen? Muita jaksamisvinkkejä? En halua olla työtönkään.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljen julkisilla, ja työmatkaan menee 1 h 20 min suunta. Ei ole edes harvinaisen pitkä matka täällä pk-seudulla.

Vierailija
2/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu oli mulla. Hankin kämpän lähempää duunia, matka-aika puolittui ja elämä on paljon parempaa nyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet, että vois olla pahempikin.

Mulla menee ihanne tapauksessa tunti. Niitä on ehkä max 4 kertaa vuodessa. Tavallisesti matka on yhteen suuntaan 1 h 10 min-1 h 30 min. Kotiinmennessä on aina pahimmat ruuhkat ja usein menee 1,5h 😬

Vierailija
4/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se raskasta, itsekin samassa rumbassa olin monia vuosia. Työmatka talvella 1 t 10 min. suuntaansa. Nykyisin tuntuu luksukselta, kun pääsen päiväkodilta työpaikalle 40 minuutissa.

Vierailija
5/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti on ihan normityömatka. Ei mitenkään pitkä.

Vierailija
6/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se syvältä. Mutta se on mihin tottuu: minusta tunti kuulostaa lyhyeltä. Mulla on pahimmillaan ollut kaksi ja puoli tuntia per suunta - ihan liikaa minulle.

Vierailija
7/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 1 h 40 min työmatka suuntaansa ja SE OLI IHAN HIRVEÄÄ. Siis oikeasti. Elämä ei ollut mitään muuta kuin työtä ja työmatkaa, viikonloput pelkäsin jo tulevaa viikkoa ja perjantai-iltana sammahdin ennen yhdeksää. Jatkossa teen kaikkeni välttääkseni tuollaista, menee kylmät väreet kun miettiikin, että olisi ollut vaikka lapsia tuossa kuviossa. 

Vierailija
8/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista tehdä yksi päivä viikossa etätöitä?

Vierailija
9/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaat yksiön työpaikkakunnalta. Iltaisin kerkeät vaikka kuntoilla tai harrastaa muuta mieleistä. 

Vierailija
10/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuule on pitkä kun ajaa omalla autolla, esimerkiksi jonnekkin pienelle paikkakunnalle pikku teitä pitkin

Vierailija
11/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te nyt tajuatte, että on pikkusen eri asia istua julkisessa rennosti kuin se että ajat omalla autolla, satoi tai paistoi, tiet jäässä tai uralla..

Vierailija
12/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuule on pitkä kun ajaa omalla autolla, esimerkiksi jonnekkin pienelle paikkakunnalle pikku teitä pitkin

Tjaah. Ei se kuule niin herkkua täällä pk-seudullakaan ole, kun matka on 1,5 tuntia suuntaansa ruuhkabussissa, jossa ei ikinä mahdu istumaan ja ihmiset tönii ja joudut vaihtamaan bussia matkan aikana kaksi kertaa. 

Vierailija
13/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt on pitkä työmatka! Erityisesti itse ajaa. Kaikille, jotka ei ymmärrä.

Vierailija
14/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te nyt tajuatte, että on pikkusen eri asia istua julkisessa rennosti kuin se että ajat omalla autolla, satoi tai paistoi, tiet jäässä tai uralla..

Jossain rauhallisessa junassa, jossa saa istumapaikan, on varmaan ihan mukavaa. Mutta täpötäydessä ruuhkabussissa, jossa ei ikinä mahdu istumaan ja joka nykii 20 metrin välein johonkin suuntaan siten että toiset melkein kaatuvat päällesi ja joku kääntyy ja tönäsee repulla sinua kasvoihin ja kolmas laittaa märän sateenvarjonsa reiteesi kiinni siten että housusi kastuvat ja muutama lapsi kirkuu ja laitapuolenkulkija haisee. Se se vasta mukavaa on.

Vierailija
15/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmissa on puolensa. Oma työmatkani taittui junalla, mutta junaan päästäkseni minun oli ensin kotipuolessa kuljettava bussilla ja sitten työpaikalle päästäkseni käveltävä n. 1 km. Mieluummin olisin ajanut autolla kuin kävellyt sen kilometrin satoi tai paistoi. Välillä jouduin työni vuoksi myös kuljettamaan jonkin verran tavaraa mukanani (en mitään niin isoa, että se yksinään olisi ollut syy kulkea autolla), eikä junassa istuminen isojen pakkausten kanssa sitä stressittömintä touhua ole, etenkään kun kyse on sellaisista luottamuksellisista tavaroista, joita ei voi vaan rennosti työntää ylähyllylle, muistaa ne sitten ottaa sieltä mukaan tai ei. 

t. 7.

Vierailija
16/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti junassa tai bussissa on ihan eri asia kuin tuollainen omalla autolla ajaminen! Se on oikeasti rankkaa jo vaikka matka olisi "vain" se tunti. Erityisesti talvella ja pimeällä. Olen itse ajanut 1 h 15 min matkaa ja oli melko rankkaa kun suurin osa matkaa oli pikkuteitä. Itse työkin oli kiireistä ja stressaavaa. Kun se työsopimus loppui nukuin monta päivää aivan järjettömän pitkiä unia. En enää lähde sellaiseen.

Vierailija
17/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt on pitkä työmatka! Erityisesti itse ajaa. Kaikille, jotka ei ymmärrä.

Tottakai se on pitkä työmatka, ihan liian pitkä. Itseäni ainakin ketuttaisi ja ketuttaa joka päivä. Ja uuvuttaa. Mutta ei ole vaihtoehtoja, koska sellaista se vain on. Uusia työpaikkoja kyllä saa, mutta ei nekään naapurissa ole.

t. se, joka kulkee pk-seudulla julkisilla suuntaansa 1 h 20 min.

Vierailija
18/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tjaah. Ei se kuule niin herkkua täällä pk-seudullakaan ole, kun matka on 1,5 tuntia suuntaansa ruuhkabussissa, jossa ei ikinä mahdu istumaan ja ihmiset tönii ja joudut vaihtamaan bussia matkan aikana kaksi kertaa. 

Kyllä mä kuitenkin valitsisin sen bussin mielummin kuin peilijäällä pimeässä peura-alueella ajamisen. Ymmärrän kyllä että se bussissa istuminen on myös turhauttavaa.

Kaikissa on niitä hyviä ja huonoja puolia.

Vierailija
19/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunti junassa tai bussissa on ihan eri asia kuin tuollainen omalla autolla ajaminen! Se on oikeasti rankkaa jo vaikka matka olisi "vain" se tunti. Erityisesti talvella ja pimeällä. Olen itse ajanut 1 h 15 min matkaa ja oli melko rankkaa kun suurin osa matkaa oli pikkuteitä. Itse työkin oli kiireistä ja stressaavaa. Kun se työsopimus loppui nukuin monta päivää aivan järjettömän pitkiä unia. En enää lähde sellaiseen.

Luuletteko te oikeasti, että julkisissa pääsee istumaan? No täällä päin, missä asun ja olen töissä, ei pääse koskaan istumaan. Jokainen julkinen on täpötäynnä väkeä jo kun se tulee pysäkilleni. Uskon, että on stressaavaa itse ajaa. Mutta on myös aika stressaavaa seistä tuo samainen 1 h 15 min kun litistyy samalla ihmismassan keskelle.

Vierailija
20/28 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaminen on välillä ihan ok, kun saa rauhassa pöristellä. Itsellä myös 80km työmatka. Mutta hyviä päiviä on harvoin. Joko siellä on tiet täynnä alinopeutta ajavia tolloja, kaikki Suomen rekat liikenteessä yhtäaikaa, surkea sää tai tietyömaa. Ilman häiriöitä pääsen töihin 55 minuutissa, mutta useimmiten se on vaan unelmaa ja aika venyy...

Mutta ennemmin näin kuin työttömänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän