Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää bodypositive-hömpötys!!

Vierailija
25.05.2017 |

Sosiaalinen media (instagram!) pursuaa nyt kaikenmaailman bodypositive-juttua. Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet, rakasta itseäsi ja kroppaasi no matter what. Ärsyttää bodypositivejuttu kahdesta syystä:

1) Valtaosa ylipainoisista bodypositive-tyypeistä ei oikeasti ole edes kovin suuria. Ylimääräisiä kiloja on ehkä kymmenen, korkeintaan 20. Minulla on yli 30kg ylipainoa ja harva bodypositive-tyypeistä on lähellekään yhtä iso kuin minä. Positiivisuus tiettyyn kilomärään astiko??

2) Jos bodypositive-vouhottajat saisivat hyvältä haltijattarelta mahdollisuuden laihtua taikasauvan iskusta, he kaikki valitsisivat laihtua ennemmin kuin pysyä pullukkana. Se siitä positiivisuudesta sitten, kun todellisuudessa eivät ole ylpeitä paksusta kropastaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodypositive tarkoittaa sitä, että suhtautuu omaan kehoonsa positiivisesti, hyväksymällä itsensä ja rakastamalla itseään oli sitten laiha, paksu tai jotain siltä väliltä. 

Vierailija
2/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bodypositive tarkoittaa sitä, että suhtautuu omaan kehoonsa positiivisesti, hyväksymällä itsensä ja rakastamalla itseään oli sitten laiha, paksu tai jotain siltä väliltä. 

Nii-in. Mutta jos bodypositiiviselle annettaisiin taikapilleri jolla muuttua kauneusihanteita vastaavaksi, taatusti jokainen ottaisi sen! Eli kyse ei ole itsensä hyväksymisestä vaan sen teeskentelystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en edes ole ylipainoinen enkä silti osaa suhtautua kroppaani erityisen positiivisesti. Hyvä jos joillekin kampanjointi oikeasti toimii, itse en kehtaa pukeutua kuin pitkiin housuihin.

Vierailija
4/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ap:ltä mennyt täysin ohi bodypositivityn tarkoitus.

Vierailija
5/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää että lihavuus on muodissa....!!!!!!!!! yök

Vierailija
6/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä oikeesti ylipainoisia bodypositive tyyppejäkin löytyy, et oo vaan löytäny. Esimerkiks Simone Mariposa, Virgie Tovar ja suomalainen Tyyliä Metsästämässä blogin pitäjä Veera. Viimenen mun lemppari, tosi aidon oloinen ihminen!

Vierailija
7/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii-in. Mutta jos bodypositiiviselle annettaisiin taikapilleri jolla muuttua kauneusihanteita vastaavaksi, taatusti jokainen ottaisi sen! Eli kyse ei ole itsensä hyväksymisestä vaan sen teeskentelystä.

Tämä oli ap.

Ei ole mennyt ohi jutun juju. Ylipaino oli esimerkkitapaus (joka nyt erityisesti ärsyttää, kun itse olen ylipainoinen). Pointtina on tuo yllämainitsemani. Taikapillerin saadessaan jokainen käyttäisi tilaisuuden muuttua kauneusihanteita vastaavaksi. Eli bodypositiivisuus on höpöhöpöä.

ap

Vierailija
8/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että oppii pitämään itsestään ei mielestäni tarkoita sitä, että pitäisi luopua kaikesta muutoksesta. Olen itse pody positiven vankka kannattaja, ja myös laihduttaja: halusin oppia pitämään itsestäni, ihan koosta riippumatta, ja toisaalta taas itsestään pitäminen on ollut tärkein prosessi oppia tekemään oikeasti minulle hyvää tekeviä ratkaisuja. 

On ihan totta, että en haluaisi enää olla sen kokoinen, mitä isoimmillani olen. Mutta haluaisin oppia arvottamaan itseäni jotenkin muuten kuin vain painoni perusteella. En ollut lihavampana "huonompi" kuin mitä olen nyt; olin vain painavampi, ja tässä tapauksessa myös huonokuntoisempi, ja jotkin elämäni arkiset askareet olivat nykyisiä vaikeampia. Ihmisarvolla näillä ei ole mitään tekemistä, eikä saakaan olla - ja sen näen body positiven yhtenä pääteemoista.

Vierailija
9/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei muka voisi hyväksyä kehonsa lihavanakin, vaikkei kieltäytyisi laihtumisestakaan tai jopa pyrkisi siihen?

Vierailija
10/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hömpötys on vain tekosyy ladata itsestään someen paljastavia kuvia muka hyvän asian nimessä, vaikka oikeasti halutaan vain vilauttaa tissiä ja saada kehuja.

Vierailija
11/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko ap mielummin, että siellä olisi vain niitä photoshopattuja, laihoja mutta muodokkaita, täydellisellä iholla ja meikillä varustettuja feikkikuvia? Mielestäni kaikki siitä pois oleva on positiivistä. Feikkiys lisää feikkiyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä