Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko sanonta " turpa kiinni" rumasti sanottu?

Vierailija
27.03.2006 |

turpahan on suomenkieltä ja sillä on ihan selvä merkitys esm. hevosella on turpa....Ja jos lapselle sanoo, että " turpa kiinni" , niin onko se nyt niin rumasti sanottu?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan tulee sanottua... mutta voisi sen kauniimminkin sanoa! Esim. " Nyt hiljaa" ...

Vierailija
2/7 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu kiinni on jo lievempi versio tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käyttäisi. Mutta mun muksut huutaa NYT HILJAA ;)

Vierailija
4/7 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko tuosta nyt päätellä miten äitinsä on lapselle jutellut...?

Vierailija
5/7 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n... Olis ollu mielestäni paha. Äitinä voisin omilleni joskus niin karjaistakin, mutta en toisten lapsille, enkä opettajan ominaisuudessa. Enkä kyllä omillenikaan kuin äärimmäisessä tilanteessa, vähän niin kuin tehokeinona :).

Vierailija
6/7 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä olis moksiskaan, jos omilleni heidän opettaja noin huutaisi. Tiedän, että joskus hermot on kireellä ja saattuuhan noita, vaikka itselleni en sitä soisikaan.

t. 9

Vierailija
7/7 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai etteikö " turpa kiinni" olisi rumasti sanottu? Meillä ei KOSKAAN aikuisetkaan keskenään puhu tuolla tavoin. Eikä kyllä kiroillakaan tms. Emme ole mitään uskovaisia, mutta kylläkin keskimääräistä korkeammin koulutettuja ja mieheni suku vielä vilisee merkkihenkilöitä.

Meillä esim. lapset (alle kouluikäisiä) pyytävät lisää sanomalla: äiti, saisinko lisää maitoa. Meillä ei vaan kuulu kanssakäymiseen mitkään anna maitoo -karjaisut.