Miten saa autonrenkaisiin sopivasti ja yhtä paljon kaikkiin ilmaa?
Huoltoasemien mittarit eivät varmaan näytä ihan oikein.
Kommentit (10)
No ainakin se näyttää joka renkaalle yhtä paljon väärin. Katsot ohjekirjasta paljonko renkaaseen pitää laittaa ilmaa ja laitat joka renkaaseen sen verran. Ei ne mittarit kymmeniä prosentteja heitä.
Vierailija kirjoitti:
Kaada litran mitalla. Siihen kylläkin tarvitaan vakaata kättä, kun siihen venttiilin reikään sihtaa, mutta onnistuu kyllä, kun vaikkapa vararenkaalla tai polkupyörällä aluksi hatjoittelee.
Tästäpä oli suuresti apua.
Kyllä ne mittarit näyttävät ihan tarpeeksi oikein. Muistathan, että esimerkiksi Michelinin ranskalaisiin renkaisiin täytyy laittaa ranskalaista ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin se näyttää joka renkaalle yhtä paljon väärin. Katsot ohjekirjasta paljonko renkaaseen pitää laittaa ilmaa ja laitat joka renkaaseen sen verran. Ei ne mittarit kymmeniä prosentteja heitä.
Se on kyllä totta, että sama määrä kaikkiin taitaa onnistua.
Vaikeinta on täyttää rengas ilmalla tasaisesti. Yleensä ilmaa puuttuu eniten renkaan alapuolelta joten sinne sitä pitäisi lisätä eniten.
Osta oma mittari ja pidä se kunnossa.
Onko rengas muuten rikki, jos vanteen välistä pölähtää mustaa?
Vierailija kirjoitti:
Onko rengas muuten rikki, jos vanteen välistä pölähtää mustaa?
Todennäköisesti jarrupaloista irtoavaa pölyä. Ne kuluu jarrutellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaada litran mitalla. Siihen kylläkin tarvitaan vakaata kättä, kun siihen venttiilin reikään sihtaa, mutta onnistuu kyllä, kun vaikkapa vararenkaalla tai polkupyörällä aluksi hatjoittelee.
Tästäpä oli suuresti apua.
Ehkäpä alapeukuttajat lähtivät heti kokeilemaan litran mitan kanssa.
Kaada litran mitalla. Siihen kylläkin tarvitaan vakaata kättä, kun siihen venttiilin reikään sihtaa, mutta onnistuu kyllä, kun vaikkapa vararenkaalla tai polkupyörällä aluksi hatjoittelee.