Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naisilla on yleensä pitkät hiukset ja miehillä lyhyet?

Vierailija
25.05.2017 |

Miten tämä liittyy naisten sortoon, kun onhan pitkä tukka paljon työläämpi kuin lyhyt?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorena miehenä puoleenselkään asti ulottuneet paksut, pitkät hiukset. Leikkasin ne tietysti lyhyiksi armeijaan mennessä, enkä ole koskaan enää jaksanut kasvattaa edes poskipäihin ulottuvia hiuksia. Syy yksinkertaisesti siinä, että lyhyet hiukset ovat paljon helppohoitoisemmat. Kun hiukset olivat pitkät ja paksut jo pelkästään suihkun jälkeen hiusten kuivaaminen oli kauhea ruljanssi, eikä ollut mitenkään harvinaista, että vaikka meni pyyhkeen kanssa nukkumaan kunnon hinkkaussession jälkeen niin hiukset olivat vielä aamulla jostain märät. Eikä yksi pyyhe riittänyt kuivaamiseen. Nyt hiukset ovat käytännössä heti valmiit, kun ne kuivaa ja niihin laittaa vähän hiusliimaa. En oikein ymmärrä näitä puheita pitkien hiusten "helppohoitoisuudesta".

Jos alkaisit nyt kuitenkin kasvattamaan takaisin pitkäksi niin voin tulla kuivaamaan ne :p

Vierailija
22/27 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa käsketään, että naisella kuuluu olla pitkät hiukset ja miehellä lyhyet. Siksihän esim. Hevariäijillä on pitkät hiukset ja lesboilla siilitukka, koska haluavat pilkata Raamattua.

Miksi sitten Jeesus - Jesse näin kaverien kesken - kuvataan pitkähiuksisena? Kai me nyt tiedetään minkä näköinen vapahtajamme on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikilla oli pitkä tukka, mutta ensimmäisen maailmansodan aikainen täiepidemia pakotti rintamalla olevat miehet ajamaan tukkansa lyhyiksi. Tapa jäi, joskin on nyt murtumassa. Meidän perheessä kaikilla on pitkä tukka sukupuolesta riippumatta.

24/27 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä kasvatin pitkät hiukset koska olin olevinaan kova metallifani ja olen pitänyt niitä siitä lähtien, vaikka metallia kuuntelen nykyään perin harvoin ja lähinnä nostalgisista syistä. Armeijasta onnistuin sluibailemaan vapautuksen tarinoimalla lääkärille, joten ei ole tarttenut leikata. Muistikuvaa lyhyistä hiuksista ei siis ole, joten en osaa kommentoida lyhyiden ja pitkien helppohoitoisuuden eroja.

Mitä naisiin tulee, en ole koskaan ollut kiinnostunut lyhythiuksisista naisista, vaikka hiusten ei tarvitsekaan heillä olla yhtä pitkät kuin minulla (arviolta 40-50cm).

This is how I roll. A natural twenty every time.

Vierailija
25/27 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istaria kirjoitti:

Teininä kasvatin pitkät hiukset koska olin olevinaan kova metallifani ja olen pitänyt niitä siitä lähtien, vaikka metallia kuuntelen nykyään perin harvoin ja lähinnä nostalgisista syistä. Armeijasta onnistuin sluibailemaan vapautuksen tarinoimalla lääkärille, joten ei ole tarttenut leikata. Muistikuvaa lyhyistä hiuksista ei siis ole, joten en osaa kommentoida lyhyiden ja pitkien helppohoitoisuuden eroja.

Mitä naisiin tulee, en ole koskaan ollut kiinnostunut lyhythiuksisista naisista, vaikka hiusten ei tarvitsekaan heillä olla yhtä pitkät kuin minulla (arviolta 40-50cm).

OoooooOOOoooo 50 cm :)

Tuo näyttää olevan yleistä että pitkätukkaisella miehellä on pitkätukkainen nainen kainalossa. Omat hiukseni suoraksi vedettynä ylettyvät rintojen yli mutta vetäytyvät korkkiruuville ja ulottuvat päivästä riippuen korvan ja kaulan puolivälistä mihin sattuu. Näyttävät kuitenkin paljon lyhyemmiltä mitä ovat.

Vierailija
26/27 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan rakastan mut pitkiä hiuksia! Helpompi hoitaa kuin lyhyet, halutessaan saa laitettua kiinni, ja on pois kasvoilta. Näyttää nätiltä! Ja itse olen hirveä vilukissa, pitkät hiukset lämmittää.

Vierailija
27/27 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä trendi alkoi todenteolla vasta 1910-luvulla ens. maailmansodan jälkeen.

Vielä 1800-luvulla pitkät hiukset oli ihan tavallista miehillä. Miehet käyttivät hiuslisäkkeitä ja koristautuivat enemmän kuin naiset aiempina vuosisatoina.

Eli tämä on melko uusi trendi tämä kynitty sotilastukka miehillä - pitkä liehutukka naisilla.

Onhan pitkä tukka miehillä joskus ollutkin rahan ja vallan symboli. Naisilla taas koristautumisen keino ja osoitus hedelmällisyydestä.

Scientists also view the ability to grow very long hair as a result of sexual selection, since long and healthy hair is a sign of fertility and youth. An evolutionary biology explanation for this attraction is that hair length and quality can act as a cue to youth and health, signifying a woman's reproductive potential.