Miksi naisilla on yleensä pitkät hiukset ja miehillä lyhyet?
Miten tämä liittyy naisten sortoon, kun onhan pitkä tukka paljon työläämpi kuin lyhyt?
Kommentit (27)
Tämä trendi alkoi todenteolla vasta 1910-luvulla ens. maailmansodan jälkeen.
Vielä 1800-luvulla pitkät hiukset oli ihan tavallista miehillä. Miehet käyttivät hiuslisäkkeitä ja koristautuivat enemmän kuin naiset aiempina vuosisatoina.
Eli tämä on melko uusi trendi tämä kynitty sotilastukka miehillä - pitkä liehutukka naisilla.
Onhan miehilläkin ollut joitain satoja vuosia sitten pitkät hiukset. Siihen en ole jaksanut perehtyä miksi muoti muuttunut ja miehet ruvenneet suosimaan lyhyitä hiuksia.
no nuorilla naisilla on yleensä pitkät hiukset, mutta jos kaikki lasketaan niin noin puolella naisista on melko lyhyet hiukset.
No vastatkaa naiset, miksi pidätte pitkiä työläitä hiuksia? Saadaksenne paremmin munaa?
Mun mielestä pitkät hiukset ovat helppohoitoiset, ainakin omani ovat... Pitkät hiukset ovat pestyinä ja kammattuina jo sinänsä näyttävän näköiset, niin ei mene kovin paljon aikaa hiusteni laittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
No vastatkaa naiset, miksi pidätte pitkiä työläitä hiuksia? Saadaksenne paremmin munaa?
Minulla ei ole oikein käytännön syitä, joiden vuoksi lyhyet hiukset olisivat helpommat. Miehillä tosiaan lyhyet hiukset ovat olleet alun perin sotilaskampaus, jonka käytännöllisyys on sanellut. Lisäksi miehillä hiukset ovat helposti harvemmat, ohuemmat ja huonokuntoisemmat, jolloin pitkä tukka ei näytä hyvältä.
Minulla hiukset eivät ole vaarassa jäädä kiinni mihinkään (en työskentele teollisuuslaitoksessa tai esim. hiuksia repivien lasten parissa), en kärsi hikoilusta, likaisista oloista tai syöpäläisistä. Arvostan hiuksissa helppohoitoisuutta, eli sitä, että pesu ja harjaus riittää. Onneksi en elä niitä aikoja, kun hiukset on täytynyt väkertää laineille tms. En ole käsistäni kätevä enkä halua joutua käyttämään muita kemikaaleja hiuksissa kuin shampoota.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä pitkät hiukset ovat helppohoitoiset, ainakin omani ovat... Pitkät hiukset ovat pestyinä ja kammattuina jo sinänsä näyttävän näköiset, niin ei mene kovin paljon aikaa hiusteni laittamiseen.
Haluatko hiustesi olevan näyttävät jotta saisit munaa?
Miehet haluaa yleensä nuoreja timmejä tyttöjä, ihan sama onko niillä polkkatukka tai pitkät hiukset. Itse pidän puolipitkiä hiuksia koska ne saa letille tai ponnarille, lyhyitä hiuksia on paljon työläämpää laittaa aamuisin. Seurustelin kerran miehen kanssa jolla on paksummat ja pidemmät hiukset kuin mulla. Syynä hänellä oli kai säästää parturikuluissa ja osoittaa kaljuuntuville kavereilleen ettei hän todellakaan ole kaljuuntumassa. Nythän hipsteripiireissä joillain miehillä on manbun mikä on kai viimeisintä villitystä.
Lyhyet hiukset eivät ole työläät laittaa, juuri siksi miehet pitävät lyhyitä hiuksia. Siis todella lyhyitä.
Hiukset komistavat miehen kasvot ja tekevät vahvan ja terveen yleisvaikutelman.
Kuin keskiajan ritari, heillähän oli pitkät hiukset. Kauniit, paksut ja pitkät hiukset kääntävät naisten päät, tähän yhdistettynä vielä nuoruus, kapea peppu ja hyvä ryhti + pisteenä iin päälle pituus yli 180cm, mmm...
Raamatussa käsketään, että naisella kuuluu olla pitkät hiukset ja miehellä lyhyet. Siksihän esim. Hevariäijillä on pitkät hiukset ja lesboilla siilitukka, koska haluavat pilkata Raamattua.
Siksi kun miehet pitkällä tukalla on niin seksikkäitä että jopa aseksuaaleja himottaa, eihän siitä mitään tulisi kun himokkaat aseksuaalit kuten minä kävisivät pitkätukkaisten kimppuun kuin vampyyrit :p
Pitkät hiukset ovat helpommat hoitaa. Ovat nätisti ilman laittamista. Jos olisi lyhyet, niitä täytyisi jatkuvasti olla muotoilemassa. Pitkät hiukset ovat feminiiniset. Ainakin nykyisin.
Mulla oli nuorena miehenä puoleenselkään asti ulottuneet paksut, pitkät hiukset. Leikkasin ne tietysti lyhyiksi armeijaan mennessä, enkä ole koskaan enää jaksanut kasvattaa edes poskipäihin ulottuvia hiuksia. Syy yksinkertaisesti siinä, että lyhyet hiukset ovat paljon helppohoitoisemmat. Kun hiukset olivat pitkät ja paksut jo pelkästään suihkun jälkeen hiusten kuivaaminen oli kauhea ruljanssi, eikä ollut mitenkään harvinaista, että vaikka meni pyyhkeen kanssa nukkumaan kunnon hinkkaussession jälkeen niin hiukset olivat vielä aamulla jostain märät. Eikä yksi pyyhe riittänyt kuivaamiseen. Nyt hiukset ovat käytännössä heti valmiit, kun ne kuivaa ja niihin laittaa vähän hiusliimaa. En oikein ymmärrä näitä puheita pitkien hiusten "helppohoitoisuudesta".
Muodit vaihtelevat. 80/90-luvun vaihteessa miehilläkin oli pitkät hiukset muodissa grunge- yms. muusikkojen suosion takia. Nyt muodissa ovat lyhyet hiukset kun räppäreilläkin on.
Naisten pitkien hiusten suosion kasvuun en osaa sanoa syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko hiustesi olevan näyttävät jotta saisit munaa?
Kananmunien myynnille tai tarjoilulle ei ole rajoitteita asiakkaan hiusten pituuden suhteen, sinulla on väärää tietoa.
Koska älypuutojen armeijassa ei ole shampoota.