Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikavauvan seksualisoinnista

Vierailija
25.05.2017 |

Minulla on seitsenkuinen, iloinen ja nauravainen poika, joka tykkää hymyillä vieraille. Olen huomannut sekä itseni että muiden sanovan kohtalaisen taajaan sellaisia asioita kuin "Se on tollanen hurmuri.", "Matti (nimi muutettu) kattelee taas naisia.", "Tolla lailla kun hymyilee niin kyllä tytöt tykkää." jne. Tytöstä sanottaisiin, että se on herttainen, ihana pikku päivänsäde tms. Miksei poikakin saa ihan vaan itsessään olla söpö ja ihana?

Alan ymmärtää, mistä palstamiehet valittavat. Ei varmaan ole helppoa, kun on puolen vuoden iästä asti joutunut kuuntelemaan, miten naisten iskeminen on se kaikkein tärkein juttu.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja muistetaan että pieni poikavauva tarvitsee aivan yhtä paljon hellyyttä, suukottelua, syliä, halia ja ihastelua, ja jopa "palvontaa" vanhemmaltaan, myös isältä, kuin tyttövauvatkin. Voi vauva!

Ja miksi ihmeessä hän ei saisi? Siksi että on poika? Elätkö sinä, en edes tiedä mitä aikakautta?

ihan 2017 täälläkin menossa.

Vierailija
22/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vielä pientä, Italiassa naiset kehuvat poikavauvan pippeliä.

Täällä Pohjantähden Alla Alman kätilö kehuu vastasyntynyttä Akseli Koskelaa "ja munatkin on niin että vois riiulle lähteä tältä istumalta" 

outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut päinvastaista. Tyttölapsia kannustetaan keimailemaan jotta saisivat isona miehen.

Vierailija
24/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti, johon olen itsekin kiinnittänyt huomiota. Joskus teininä kaupan kassajonossa hymyilin isänsä sylissä olevalle vauvalle, joka katsoi minua silmiin ja hymyili. Isä tokaisi vauvalleen juuri jotakin "sitä ollaan naisia katsomassa!" ja minullekin tuli siitä hivenen vaivaantunut olo. Siskoni kutsuu poikavauvaansa "pikkumieheksi" ja näin tekee moni muukin... Mielenkiintoinen ilmiö!

Vierailija
25/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan lasten olla lapsia.

Vierailija
26/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on seitsenkuinen, iloinen ja nauravainen poika, joka tykkää hymyillä vieraille. Olen huomannut sekä itseni että muiden sanovan kohtalaisen taajaan sellaisia asioita kuin "Se on tollanen hurmuri.", "Matti (nimi muutettu) kattelee taas naisia.", "Tolla lailla kun hymyilee niin kyllä tytöt tykkää." jne. Tytöstä sanottaisiin, että se on herttainen, ihana pikku päivänsäde tms. Miksei poikakin saa ihan vaan itsessään olla söpö ja ihana?

Alan ymmärtää, mistä palstamiehet valittavat. Ei varmaan ole helppoa, kun on puolen vuoden iästä asti joutunut kuuntelemaan, miten naisten iskeminen on se kaikkein tärkein juttu.

Eipä ole tullut koskaan aiemmin mieleen O_O

Vauvana juuri tuota ylempää, sitten eskari - kouluikäiselle vähän kiusoitellaan tytöistä. Yläasteella aletaan kyselemään onko jo tyttökaveria.. Tämähän jatkuu koko elämän siihen asti, että löydät (saat) kumppanin. Jos menee vielä vanhemmaksi eikä naista, niin sitten menee jo negatiiviseksi peräkammarin poika tms.

Erittäin hyvä pointti AP.

Totta muuten! Tällaista se on! Miten on itsekin ollut ilmiölle niin sokea?

Vierailija
27/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut päinvastaista. Tyttölapsia kannustetaan keimailemaan jotta saisivat isona miehen.

:,D just joo

Vierailija
28/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en koskaan ole ymmärtänyt poikavauvan miehistelyä "sellanen pikkumies että " ei tyttövauvasta sanota että sellanen pikkunainen. 

En näe mitään pahaa "pikkumiehessä". Musta ihan ok eikä viittaa mihinkään sen kummempaan. Jotku käyttää Btw pikkuakkaa tytöistä!

Kaikista käsitteistävei löydy vastaavuuksia. Ei haittaa. En ole odottanut pojalta aikuisempaa käytöstä sen vuoksi että olen leikkisästi häntä erilaisilla nimillä nimitellyt.

Vierailija
29/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie vähä ihmettelin, ku tutut naureskeli meidän vauvan isoa vieteriä. Että isäänsä tullut. Olin että what :D Tämmöstä maaseudulla.

Vierailija
30/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo lapsia mutta oon miettinyt samaa :D Sit kans sellaiset "Hihihii naapurin Matti on meidän Maijan pikku poikaystävä" -tyyliset jutut kans ihan pienistä lapsista on aina kuulostanut tosi kummallisilta.

Muistan jotenki tosi hyvin kun itse olin ihan parivuotias ja naapurin samanikäinen poika yritti väkisin pussata ja seurasi jokapaikkaan ja se oli kaikkien mielestä tosi söpöä vaikka itkin ja juoksin karkuun. Miksi tuollainen on ok kun kyseessä on pienet lapset jotka ei osaa puolustaa itseään, mutta kukaan ei naureskele ja ihkuta jos noin kävisi aikuiselle :D Tuollaisista tilanteista näkee kokoajan netissäkin videoita.

Vierailija
31/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti, johon olen itsekin kiinnittänyt huomiota. Joskus teininä kaupan kassajonossa hymyilin isänsä sylissä olevalle vauvalle, joka katsoi minua silmiin ja hymyili. Isä tokaisi vauvalleen juuri jotakin "sitä ollaan naisia katsomassa!" ja minullekin tuli siitä hivenen vaivaantunut olo. Siskoni kutsuu poikavauvaansa "pikkumieheksi" ja näin tekee moni muukin... Mielenkiintoinen ilmiö!

Olisiko tällä yhteys siihen, että vauvana poikalapset itkee jopa enemmän kuin tytöt, mutta sosialisoituessa itkeminen tukahdutetaan? Aikuisena on kamala kynnys hakea apua masennukseen ja itsemurhat on yleisempiä kuin naisilla. Edelleen on asenteita, että miehiä ei voisi seksuaalisesti häiritä saati raiskata, koska ovat niin naisiin päin - ilmeisesti jo vauvasta asti.

Oksettavia asenteita, jotka on kuitenkin niin syvällä kulttuurissa että "vahva pikkumies naisia katselemassa"-jutut tulee melkein automaattisesti. Todellakin pitää vähän miettiä, miten puhuu lapsille ja lapsista. Kukapa haluaisi altistaa lastaan psyykkiselle oireilulle tai seksuaaliselle väkivallalle?

Meillä on kotona kaksi pientä äidin rakasta poikaa, ei mitään äijiä.

Vierailija
32/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mulle tuli mieleen kun mummi pakotti ottamaan poikaserkun kanssa sellaisen kuvan jossa me pidetään käsistä kiinni ja mun piti näyttää tosi suloiselta kuvassa ja serkun piti näyttää jotenkin miehekkäältä. Hyi inhottaa toi, ja vielä kun se pakotti silleen ilkeästi vaikka en millään olisi halunnut voi luoja :'D Nyt tiedän mistä mun kaikki mielenterveysongelmat ja traumat on kotoisin xD

Vierailija
33/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo lapsia mutta oon miettinyt samaa :D Sit kans sellaiset "Hihihii naapurin Matti on meidän Maijan pikku poikaystävä" -tyyliset jutut kans ihan pienistä lapsista on aina kuulostanut tosi kummallisilta.

Muistan jotenki tosi hyvin kun itse olin ihan parivuotias ja naapurin samanikäinen poika yritti väkisin pussata ja seurasi jokapaikkaan ja se oli kaikkien mielestä tosi söpöä vaikka itkin ja juoksin karkuun. Miksi tuollainen on ok kun kyseessä on pienet lapset jotka ei osaa puolustaa itseään, mutta kukaan ei naureskele ja ihkuta jos noin kävisi aikuiselle :D Tuollaisista tilanteista näkee kokoajan netissäkin videoita.

Ja tottakai pojat tekee tollaista kun aikuiset oikein nimenomaan kannustaa siihen puhumalla noita juttuja :(

Vierailija
34/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän puolivuotiasta tyttöä puhutellaan sydäntenmurskaajaksi ja milteen vaimomatskuksi. En ole tajunnut häiriintyä siitäkään, kun on varoiteltu siitä, että kohta saa poikia hätistellä nurkista..

Tietenkin jos se tuntuu lapselle luovan liikaa paineita, niin silloin kannattaa puuttua. Veljenpoikaa olen kehunut suloiseksi, komeaksi, taitavaksi, vahvaksi ja ihanaksi.

Vierailija
35/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun poika sitten kasvaa aletaan häntä kohtelemaan ja puhuttelemaan kun miestä vaikka on pikkulapsi. Pojan tunteet halutaan tukahduttaa ja hänet kovetetaan lähes tunnevammaiseksi joka ei osaa puhua tai halua ilmaista tunteitaan.

Mitään normaalia läheisyyttä pojat ei saa koko lapsuutensa aikana, pelkkää hutamista, torumista ja tiuskimista.

Noin minut kasvatettiin ja olenkin tuon kasvatuksen tuloksena täysin sulkeutunut ihminen, enkä osaa enkä pysty luottamaan yhteenkään ihmiseen.

Vierailija
36/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun poika sitten kasvaa aletaan häntä kohtelemaan ja puhuttelemaan kun miestä vaikka on pikkulapsi. Pojan tunteet halutaan tukahduttaa ja hänet kovetetaan lähes tunnevammaiseksi joka ei osaa puhua tai halua ilmaista tunteitaan.

Mitään normaalia läheisyyttä pojat ei saa koko lapsuutensa aikana, pelkkää hutamista, torumista ja tiuskimista.

Noin minut kasvatettiin ja olenkin tuon kasvatuksen tuloksena täysin sulkeutunut ihminen, enkä osaa enkä pysty luottamaan yhteenkään ihmiseen.

Olen pahoillani puolestasi. Kiitos kun avauduit. Yritän kasvattaa oman poikani eri tavalla kuin sinut on kasvatettu. Olisit ansainnut parempaa. Muista, että ikinä ei ole liian myöhäistä hakea apua tai muuttua.

- Ap

Vierailija
37/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:,D just joo

Tuo ei ole mikään argumentti.

Vierailija
38/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi. Kiitos kun avauduit. Yritän kasvattaa oman poikani eri tavalla kuin sinut on kasvatettu. Olisit ansainnut parempaa. Muista, että ikinä ei ole liian myöhäistä hakea apua tai muuttua. <3 <3 <3

- Ap

En tiedä pystynkö muuttumaan, yhtään normaalia parisuhdetta en ole pystynyt luomaan. Se on kai se hinta, kun ihmiset kasvatetaan tunnevammaiseksi, on niin lukossa henkisesti että parempi olla yksin.

Vierailija
39/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, itsekin myönnän että olin aivan täysin sokea tälle ilmiölle! Onneksi luin tämän keskustelun, kiitos kun avasitte silmäni.. Pitää jatkossa miettiä mitä sanoo. :/

Vierailija
40/47 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalainen lastenpsykiatri kuvasi hyvin suomalaisten poikien kasvatusta Suomessa. Pojat kasvatetaan Suomessa sotilaiksi, niin poikia myös sitten kohdellaan Suomessa.