Aina sitä jaksaa liikuttua kun lapsi syntyy...
Katsoin Prismaa ja silmäthän siinä kostui salaa, vaikka näky ei mitenkään silmiä hivelevä olekaan. Että olenko minäkin noin revennyt:)
Ihanaa...kuume nousee!
Kommentit (8)
Malttoi olla ponnistamatta välillä ja kuunteli kätilön ohjeet hienosti, huutanutkaan ei pahasti..
WAU!!
6
Synnytys ei ollut yhtään kauheaa, vaikken ehtinyt saada epiduraalia ja vielä repesinkin. Silti oli heti ihan hyvä ja levännyt olo kun lapsi tuli ulos, joten en haluaisi sektiota mistään hinnasta. Sitäpaitsi ystäväni sai ekan sektiolla, tokan normaalisti ja on sitä mieltä, että tokan jälkeen oli heti paljon paremmassa kunnossa. Että se siitä sektioäidin lepäämisestä. Varmasti ottaa enemmän voimille, kun mennään puukolla mahan läpi. Jokainen saa tietty synnyttää niinkun haluaa, mutta mä ainakin haluan päästä helpolla.
Vierailija:
Synnytys ei ollut yhtään kauheaa, vaikken ehtinyt saada epiduraalia ja vielä repesinkin. Silti oli heti ihan hyvä ja levännyt olo kun lapsi tuli ulos, joten en haluaisi sektiota mistään hinnasta. Sitäpaitsi ystäväni sai ekan sektiolla, tokan normaalisti ja on sitä mieltä, että tokan jälkeen oli heti paljon paremmassa kunnossa. Että se siitä sektioäidin lepäämisestä. Varmasti ottaa enemmän voimille, kun mennään puukolla mahan läpi. Jokainen saa tietty synnyttää niinkun haluaa, mutta mä ainakin haluan päästä helpolla.
Itekin tosiaan vähän nenä kurtussa katoin sitä pilluparkaa ja mietin et oikeesti, tohonko mun ukkoni mua aina veivaa...Joo-o, se se on! Monikäyttöinen vekotin!
Mullakaan ei ollu epiduraalia, mut iisisti meni. Näin jälkikäteen siis ajateltuna. Ei jääny traumoja ja oli paljon kivuttomampaa mitä olin odootanut. Tai sitten olin siinä oksitosiinihöyryjen vallassa ja muistikuvat on hämärtyneitä ja aika kullannut muistot. Mulla myös se hormonimyrsky kesti kaks viikkoa synnytyksestä. Olin ihan turbo!
meille ei toista lasta tule. Onneksi eka syntyi kiireellisellä sektiolla! Välttyi tuolta _oksettavalta_ vaiheelta kun lapsi repeytyy ulos. Yääääääääääähhhhhhhhhhhhh