Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä muuttui suhden anoppiinne lapsen syntymän jälkeen?

Vierailija
24.05.2017 |

Odotetaan miehen kanssa ensimmäistä lastamme. Lapsi on kummallekin vanhemmillemme myös ensimmäinen lapsenlapsi. Minua on alkanut huolestuttaa suhteeni anoppiini, joka ei ole koskaan ollut hyvä - anoppi on vähätellyt minua, työuraani ja taustaani siitä lähtien, jolloin aloitin seurustelemaan mieheni kanssa (n. 10 vuotta sitten). Koskaan ei ole ollut mitään hyvää sanottavaa minusta, mutta kappas kummaa kun tuleva lapsenlapsi kiinnostaa niin paljon. Omaa (ja ainoaa) poikaansa kohtaan anoppi on ollut hyvin välinpitämätön koko hänen lapsuudensa ajan.

Nyt raskausaikana olen saanut kuulla ihan tarpeeksi neuvoja lastenhoitoon ym. liittyen. Nämäkin anoppi on sanonut vähättelevällä äänellä nokka pystyssä, aivan kun minusta ei olisi äidiksi. Äitini on tukenut minua kaikissa raskauteen liittyvissä asioissa eikä hän ole tuputtanut hoitoneuvojaan, vaikka on synnyttänyt kolme lasta.

Nyt haluaisin teiltä muilta mammoilta kysyä, että mihin suuntaan suhde anoppiinne muuttui, kun teille syntyi ensimmäinen lapsi. Hyvään vai huonompaan? Minua pelottaa se, että anoppi yrittää alkaa luoda parempaa suhdetta minuun lapsen kautta, vaikka minulle on ollut töykeä ja kylmä näiden vuosien ajan.

Mielipiteitä kuuntelen mielelläni.

t. AP (RV 35+3)

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli todella hyvät välit ennen esikoisen syntymää. Mutta lapsi muutti kaiken!! Ilmeisesti lapsi oli se tyttö mitä oli itse aina halunnut - vuosia ennen lapsen syntymää oli minulle näin kertonut. Itsellään siis kolme poikaa. Järjetöntä ylihuolehtimista, mm. paljain varpain ei voinut nurmikolla kävellä linnunkakkojen vuoksi, autolla liikkuessa sivu- ja takaikkunat olisi pitänyt viltillä peittää/topata, ettei lapselle tule kylmä. Lopulta alkoi arvostelemaan äitiyttäni. Perusteli ettei tarkoita mitään pahaa. Viimeinen niitti oli, kun kysyi mieheltäni, milloin hän saa olla lapselle äiti. Paljon sattui ja tapahtui, yritettiin puolison kanssa puhua, mutta ei.... Välit olleet kolme vuotta poikki, syynä se, että minä olen häntä huonosti kohdellut. Ei halua tavata minua enää. Mieheni ilmoitti, että tilanne on hänen valintansa - hän ei ilman omaa perhettään erikseen rupea siellä käymään.

Tilanne sopinut meille hyvin, elämä rauhoittui kummasti. Mutta pakko myöntää, etten olisi IKINÄ uskonut että elämäni lapsen saannin jälkeen on kuin vauva.fi- sivuston kauhuanoppisivuilla!!!

Vierailija
22/22 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuttunut mihinkään, koska on aina ollut todella ihana ihminen mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla