Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menen osa-aika töihin koska en jaksa lapsen hoidon ja arjen pyörityksen lisäksi kokopäivätöitä

Vierailija
24.05.2017 |

Töitä aion tehdä n.60h/kk. Meillä on pieni lapsi, jota en vielä halua laittaa päiväkotiin. Sanoin miehelle "Sinäkin osallistut kotitöihin kunhan minäkin menen töihin. Ja hoidat lasta."

Vastaus "Olen uupunut, en jaksa."

Ajattelin että ok. Minä hoidan kotiasiat ja teen vain muutaman kerran viikossa töitä. En todella aio tappaa itseäni kotitöiden ja lapsen hoidolla ja työllä!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös. ei ole mitään järkeä uuvuttaa itseään ihan loppuun, kun asiat voi järjästää paremminkin. Teen myös 30h työviikkoa ja on kiva kun jaksaa ja ehtii työpäivän jälkeenjin vielä tehdä monenlaista eikä arki ole tukka putkella juoksemista!

Vierailija
2/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin samoin, jos olisi työssäni mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mahdollisuutta tehdä osa-aikaista, koska nuorempi lapsi täytti jo kolme. No nyt on pulla taas uunissa. Puoliso on hyvä kumppani ja tekee vähintäänkin osansa ja työkin on kutsumus, mutta työtäni ei ole mahdollista tehdä hyvin edes 40 tunnissa viikossa.

Vierailija
4/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo syö eläkettä...

Vierailija
5/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi yhden lapsen hoitaminen olla niiiiiiiiin raskasta ja uuvuttavaa?

Vierailija
6/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Teit oikean päätöksen.

Vierailija
7/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tässäkin tuleva osa-aikatyöläinen! Kiinnostaisi tietää mikä ap:lla on palkka?

Vierailija
8/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikean päätöksen :) Suomessa on vaan jostain kumman syystä käsitys, että mitä enemmän teet työtä ja raadat sitä kirkkaamman kruunun saat :D

Todellisuudessa pöljän hommaa vetää itsensä piippuun ja antaa vielä lasten kärsiä siinä sivussa.

Ps. Eläkettä voi säästää itsekin.

Vierailija
9/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo syö eläkettä...

Niin tekee, mutta esim. itse olen syntynyt 1990 -> tuskin eläkkeelle pääsen ainakaan alta 70!  Kannattaa tehdä lyhennettyä työaikaa muutaman vuoden!

Vierailija
10/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai teet osa-aika työtä ellei mies jaksa omien täysi aikaisen työn ohella hoitaa kotia eikä lasta. Miksi sinun pitäisi jaksaa tehdä? Ei todellakaan.

Vierailija
11/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen myös osa-aikaista, 26 tuntia viikossa, mutta mun mies osallistuu hyvin kodin pyöritykseen.

Vierailija
12/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mies sitten taloudellisesti kompensoi ap:lle tulonmenetykset, jotka johtuvat siitä, ettei mies jaksa tehdä omaa osaansa kodin- ja lastenhoidosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän