Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko gaba ravintolisä kielletty suomessa?

Vierailija
24.05.2017 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma luokitellaan lääkeaineeksi Suomessa.

Ulkomailla sitä saa marketeista ja luontaistuoteliikkeistä. Moni ulkomainen tuttuni käyttää sitä migreenin hoitoon yhdessä Q10:n kanssa.

Moni ottaa sitä myös stressiin, ahdistukseen ja paniikkihäiriöön yhdessä L-tyrosiinin. tryptofaanin ja L-teaniinin kanssa. Näitä em. luontaistuotteita saa Suomessa luontaistuotekaupasta.

Vierailija
2/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma luokitellaan lääkeaineeksi Suomessa.

Ulkomailla sitä saa marketeista ja luontaistuoteliikkeistä. Moni ulkomainen tuttuni käyttää sitä migreenin hoitoon yhdessä Q10:n kanssa.

Moni ottaa sitä myös stressiin, ahdistukseen ja paniikkihäiriöön yhdessä L-tyrosiinin. tryptofaanin ja L-teaniinin kanssa. Näitä em. luontaistuotteita saa Suomessa luontaistuotekaupasta.

Miten aminohappo voidaan luokitella lääkeaineeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin muistan lukeneeni että ois kielletty, mutta kun mun mielestä sitä just mainostettiin jonkun luontaistuoteliikkeen mainoslehdessä. Ihmettelinkin, että ai tuota saa jo myydä. 

Ja tottakai kaikki luontaistuotteet, joilla on tutkitusti todettu olevan jotain lääkkeenomaisia vaikutuksia, kielletään. Syynä on se, että muuten lääketeollisuus menettäisi rahaa. Jossain vaiheessa nämä sitten pantentoidaan ja tuodaan takaisin myyntiin kovalla hinnalla. Vrt. melatoniini. 

Vierailija
4/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monet rauhoittavat ja rentouttavat lääkkeet perustuvat GABA-reseptorien stimulaatioon, ts. ne saavat samanlaisen vaikutuksen aikaan kuin GABA." http://www.ravintolisawiki.fi/index.php?title=GABA

Vierailija
5/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku miten aivot saisi tuottamaan gabaa itse enemmän?

Vierailija
6/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöinen ainakin löytyi

http://www.lootuskauppa.fi/Aminohapot/gaba

Vierailija
7/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole turhaa ainetta vaikka hyvältä kuulostaakin.. tarkoitan että se ei pääse jonkun syyn takia vaikuttamaan keskushermostoon. Aivot pitäisi saada itse tuottamaan gabaa, muistelenko oikein lukeneeni jostain että karnosiini buustaisi aivoja tuottamaan gabaa? Samoin epilepsialääkkeet

Vierailija
8/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole turhaa ainetta vaikka hyvältä kuulostaakin.. tarkoitan että se ei pääse jonkun syyn takia vaikuttamaan keskushermostoon. Aivot pitäisi saada itse tuottamaan gabaa, muistelenko oikein lukeneeni jostain että karnosiini buustaisi aivoja tuottamaan gabaa? Samoin epilepsialääkkeet

Gaballa on ollut ihan selkeä vaikutus omalla kohdallani. Esim. kaupassa käyminen ei pelota enää juurikaan ja puhelimessa puhuminen ei ole läheskään niin ahdistavaa. Mutta siinä menee jonkin aikaa ennen kuin gaba alkaa vaikuttamaan. Itselläni ehkä n. kuukausi. Jos olen syömättä gabaa niin sitten tulee vähitellen taas ihan autistinen olo. :D

-Aspergernainen

Vierailija
9/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiha se gaba auttaa, mutta toki oikeat reseptillä määrättävät ahdistuslääkkeet (kuten esim. xanor tai lyrica) auttavat huomattavasti enemmän, ero on kyllä valtava.

Toki ahdistusta voi oppia hallitsemaan myös puhtaasti mentaalisin keinoin kuten esim. mindfulnesin avulla.

Vierailija
10/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gaballa on ollut ihan selkeä vaikutus omalla kohdallani. Esim. kaupassa käyminen ei pelota enää juurikaan ja puhelimessa puhuminen ei ole läheskään niin ahdistavaa. Mutta siinä menee jonkin aikaa ennen kuin gaba alkaa vaikuttamaan. Itselläni ehkä n. kuukausi. Jos olen syömättä gabaa niin sitten tulee vähitellen taas ihan autistinen olo. :D

-Aspergernainen

Okei kiva kun kerroit kokemuksesi ja hyvä että toimii :D

Vierailija
11/12 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa syödä tota koska se ei läpäise veriaivoestettä

Vierailija
12/12 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaba. Tietääkö joku ulkomaalaisen firman, josta voi ostaa gabaa, ilman, että se kirjataan paketin päälle?

Kysymykseni on yleismielenkiinnollinen, en ole tekemässä lääkeainerikosts.