Työtä syksyksi luvassa, mitä jos tarjotaan muuta työtä?
Minulle on luvattu syksyksi työpätkä, mutta olen kesän työtön. Pitääkö minun silti ottaa vastaan muu työ, jos löytyy kokoaikainen tai joka alkaisi aikaisemmin? Tämä luvattu työpaikka on sellainen jota haluaisin tehdä jatkossakin, ja se voi myös poikia jatkoa/vakituisen työpaikan.
Kommentit (8)
Sun tilanteessa nauttisin vaan kesästä työttömänä ellei tarjota jotain määräaikaista pätkää kesäksi joka ehtii loppua ennen syksyn työn alkua.
Pitää ottaa mutta kannattaa kertoa työhaastattelussa että et ole sitoutunut siihen paikkaa tai haet heti saikkua tai muuten teet huonon hakemuksen ettet pääse töihin ennen syksyä. Niin mie teen.
Onko työsopimus tehty? Jos ei ole, en luottaisi ollenkaan mihinkään lupauksiin. Toki suullinen sopimus on pätevä mutta jos ei ole nimiä paperissa, se sun mahdollinen työnantajasi voi tulla syksyyn mennessä toisiin aatoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Pitää ottaa mutta kannattaa kertoa työhaastattelussa että et ole sitoutunut siihen paikkaa tai haet heti saikkua tai muuten teet huonon hakemuksen ettet pääse töihin ennen syksyä. Niin mie teen.
No ei todellakaan pidä, mitä vittua?
Olisi kyllä aika reilua, jos voisi aina työttömäksi jäädessään sanoa, että on vähän luvattu töitä 5-6 kk kuluttua, olen siihen asti työttömänä. Vähän kuin pitäisi palkallista lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko työsopimus tehty? Jos ei ole, en luottaisi ollenkaan mihinkään lupauksiin. Toki suullinen sopimus on pätevä mutta jos ei ole nimiä paperissa, se sun mahdollinen työnantajasi voi tulla syksyyn mennessä toisiin aatoksiin.
Ketjun paras kommentti.
Niin kauan kuin sulla ei ole nimi alla työsopparissa, niin sulla ei ole työpaikkaa ja pitää suunnitella sen mukaan. Eli ei kannata mahdollisia työpaikkoja noin vain teilata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun paras kommentti.
Niin kauan kuin sulla ei ole nimi alla työsopparissa, niin sulla ei ole työpaikkaa ja pitää suunnitella sen mukaan. Eli ei kannata mahdollisia työpaikkoja noin vain teilata.
Juuri näin. Lisäksi, voit hyvin ottaa vastaan vakituisen työn, ja jos syksyllä saat toivomasi työsopimuksen, voit irtisanoutua vanhasta. Jos olet vielä koeajalla, ei tarvitse efes noudattaa irtisanomisaikaa.
Olisko kellään tietoa?