Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luontoon viskattu kaljatölkin palanen aiheutti lehmälle tuskaisen kuoleman

Vierailija
24.05.2017 |

http://yle.fi/uutiset/3-9626515

TOIVOTTAVASTI LUONTOON TÖLKKEJÄ HEITTELEVÄT IHMISET LOPETTAVAT TUON TÖRKEÄN TOUHUNSA!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmät eivät välitä siitä mitä luonnossa on tai on olematta, koska ne eivät liiku luonnossa.

Pellot, niityt ja laitumet ovat maatalousmaata, ei luontoa.

Vierailija
22/42 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehmät eivät välitä siitä mitä luonnossa on tai on olematta, koska ne eivät liiku luonnossa.

Mutta: 

"Parvistenkin lehmän rehun joukkoon joutunutta tölkkiä ei välttämättä ole heitetty pellolle.

– Tölkin jos autosta viskaa ojaa kohti, niin tuuli saattaa kevyttä tölkkiä kuljettaa aikaa myöten useammankin metrin, kertoo Vesa Parvinen."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs tämä: "Kahelinin mukaan paalien vaurioitumista suurempi ongelma on kuitenkin alumiinitölkkien päätyminen pellolle. 

Kaupungissa sijaitsevien peltojen läpi oikaistaan usein, ja matkalla limsa- ja oluttölkit saatetaan viskoa peltoon."

Vierailija
24/42 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä: "Rehupaalin sisään jääneet tölkit olisivat helposti voineet päätyä rehusekoittimeen ja silppuuntua. Rehua syövien lehmien kohtalona olisi luultavasti ollut kuolema."

Vierailija
25/42 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkuuhan siellä luonnossa kuitenkin muita eläimiä. Kaikkien kärsimys on yhtä väärin.

Vierailija
26/42 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oravat linnut ja muut on. Myös ne kuolevat roskiin. Olen itse nähnyt oravan, jolla oli muovinen kaulus jogurttipurkista. Tällainen eläin kuolee - ei saa sitä purkkia irti. Eläimet myös syövät pehmeää muovia, kuten muovipusseja - kun niiissä on vähän ruokaa jäljellä tai lientä. Eläin kuolee - suolisto tukkeutuuu. Olen nähnyt tämänkin eläinlääkärillä: pieni koiranpentu kärsi suolitukoksesta syötyään muovipussin. Ei voitu pelastaa, oli tulehtunut jo.

Vierailija
27/42 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lohenonginta paikan tt sanoi, että älä koskaan syö niitä lohia sieltä. Niillä suurimmalla osalla on vatsassa tupakantumppia. Lohet syö niitä, kun ihmiset heittelee kalastaessaan tumpit veteen.  Iloinen onkija ei näe näitä, kun saa onkimansa kalan perattuna kääreessä kotiin vietäväksi. Toisaalta: tuskin asia tupakoitsijaa edes häiritsee?

Vierailija
28/42 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tyypit jotka jättävät koirankakat ja tupakan stumpit heittelelevät tölkit ja pullotkin luontoon.

Vierailija
29/42 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten se muovi siirtyy esimerkiksi kaloista ihmisen omaan elimistöön. Muovien myrkyt ovat osasyy myös ihmisten syöpäkuolemiin.

Vierailija
30/42 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jakaa näitä "roskauutisia" ja kokemuksia mahdollisimman paljon somessa ja kahvipöytäkeskusteluissa. Aina joku uusi ihminen herää tähän roskaisaan todellisuuteen. Toivottavasti tämä ihminen muuttaa toimintatapojaan ja levittää tietoa eteenpäin. 

Vierailija
31/42 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakin koira on ottanut lenkillä roskia suuhunsa. Luojan kiitos ei ole vielä tullut suolitukosta. Tarkkana saa olla.

Vierailija
32/42 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutelkaa lastenne kanssa! He ovat tulevaisuus - toivo vai tuho? Se riippuu paljon kasvattajistakin!

Vierailija
33/42 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissa kesänä näin Kuopion maaseudulla Itä-Euroopan romaneita keräämässä tölkkejä maantien varresta ojasta. Siinä ihan vieressä on peltoja. He keräsivät tölkkejä tietenkin rahan takia, mutta samalla mahdollisesti estivät tölkkien joutumisen pellolle, silppuriin ja lehmien mahaan.

Vierailija
34/42 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihansyönti aiheuttaa aika monelle lehmälle tuskallisen elämän ja kuoleman.

Siksi syön vain itse ampumaani lihaa kuten hirveä, riekkoa, metsoa, jänistä jne.

Vierailija
35/42 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi syön vain itse ampumaani lihaa kuten hirveä, riekkoa, metsoa, jänistä jne.

Ai no ei sitten mitään, se ammutuksi tuleminen ei ole yhtään tuskainen kuolema!

Eiku...

Vierailija
36/42 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirilleni antaisin mieluiten riistaa ruuaksi, koska metsäneläin on kuitenkin saanut elää lajityypillistä elämää vapaana. Koirille ei sovi vegaaniruokavalio. Olen siis itse vegaani.

Vierailija
37/42 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

38/42 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mad Cook Show ne aikoo syödä ihmistä.

http://www.is.fi/viihde/art-2000005225124.html

Vierailija
39/42 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni muu luontoon heitetty roska voi aiheuttaa mille hyvänsä eläimelle ongelmia/kuoleman. Luonnoneläimille (vai villieläimiäkö ne on), lemmikkieläimille ja tuotantoeläimille. Yleensä otsikoihin pääsevät kaksi jälkimmäistä. Olipa mitä mieltä hyvänsä lihan syönnistä, luontoon heitetty roska voi aiheuttaa mille hyvänsä eläimelle ongelmia, kipua tai kuoleman.

Mutta mitäpä tämä saarnaaminen hyödyttää, heitelläänhän koirillekin tien varsille niitä myrkky-juttuja...

Vierailija
40/42 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai no ei sitten mitään, se ammutuksi tuleminen ei ole yhtään tuskainen kuolema!

Eiku...

Ne riistaeläimet on eläneet lajityypillisen elämän. Ja vissiin ihan hyvän, vapaan, onnellisen elämän. Kyllä lihan syönti on "eläinystävällisintä" juuri riistaeläinten kohdalla. Jos metsästetään asiallisesti kaikkien määräysten ja lakien mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi