Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi miehen uusavuttomuuteen?

uusavuttomuus vituttaa
24.05.2017 |

Tosiaan olen parisuhteessa yli 30-vuotiaan miehen kanssa. Muuten suhteemme on ihana, mutta mieheltä puuttuu mielestäni tiettyjä perustaitoja arjen pyörittämisessä, tai sitten se on vaan laiskuutta, mene ja tiedä mutta se saa minut suunniltani raivosta. Olen sanonut asioista useaan kertaan kiltisti ja vähemmän kiltisti. Saan aina vastaukseksi sen, että haukun ja syyllistän häntä, ja yritän päteä omalla fiksuudellani. Mikä on mielestäni naurettava väite, kun kyse on ihan perus käytännöntaidoista, mitkä mielestäni jokaisen pitäisi tajuta.

Tässäpä muutamia esimerkkejä:

- Miehen käsitys siivouksesta on se, että pyyhitään paperilla ja vedellä suurimmat näkyvät roiskeet esim. keittiöstä. Pesuaineita ei siis käytä ilman käskyä, tai pyyhi kunnolla tasoja kokonaan. Hänen mielestään siis pelkällä vedellä voi pestä suurimman osan liasta? Ei ymmärrä, ettei rasvatahrat tai bakteerit lähde vedellä, vaan vaatii pesuainetta.
- Hän ripustaa pyykit narulle täysin rytyssä (silloin harvoin kun siis ripustaa). Ei siis vaivaudu suoristamaan ollenkaan vaan ryttää märät pyykit narulle miten sattuu.
-Hän "pesee" silmälasit myös tällä paperi+vesi yhdistelmällä. Eli niissä on semmoinen mukava rasvakerros pinnassa.
-Olimme lähdössä matkoille niin minä jouduin muistuttamaan: passin uusimisesta, rokotuksista ja matkavakuutuksesta. Emme olisi edes päässeet reissuun, jos en olisi muistuttanut, koska hänen passillaan ei oltaisi päästy edes ko. maahan.
- Meillä on edessä muutto viikon päästä, eikä mies ole alkanut pakkaamaan mitään. Eikä käymään omia tavaroitaan läpi, että mitä heitetään pois ja mitä otetaan mukaan. Olen tehnyt selväksi, etten hänen tavaroitaan pakkaa. Ja kun tästä huomautan, niin stressaan turhasta?
- Uudessa asunnossa on terassi, johon aiomme hankkia kaasugrillin. Kysyin häneltä, että osaako käyttää kaasugrilliä. Vastaus oli, että ei ole koskaan käyttänyt, joten ei osaa. Ja olen kuulemma kohtuuton, että tähä sitten tokaisin, että ei voi olla totta. Ei hänen mielestään kuulu perustaitoihin.
-remontti ja nikkarointihommista ei ole vielä kokemusta tämän miehen kanssa, mutta odotukset eivät ole korkealla...

Auttakaa! Mitä teen? Olenko täysin kamala raivohullu tyttöystävä, joka odottaa mahdottomia asioita mieheltä, vai olenko vaan onnistunut nappaamaan uusavuttoman miehen? Miten saan hänet tajuamaan, että on oikeasti puutteita perustaidoissa... Huoh. Kiitos vaan miehen exälle, joka on ilmeisesti tehnyt kaiken kotona, tai sitten ollut itsekin yhtä huithapeli.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet miehesi valinnut. Mielestäni on kaksi vaihtoehtoa: joko jätät miehen tai lakkaat holhoamasta häntä. Eli jos mies pesee silmälasinsa vedellä ja linssit jäävät rasvaisiksi, niin anna jäädä. Miten se on sinulta pois? Jos mies ei osaa hoitaa passia tai matkavakuutusta ajoissa, anna olla osaamatta. Lähde matkalle yksin. Et voi ryhtyä miehen äidiksi. Jotkut asiat täytyy vaan oppia kantapään kautta. Tai olla oppimatta.

Vierailija
2/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vahvasti motivaation puutteelta. Kaasugrilliä en itsekkään ole ikinä käyttänyt mutta kyllähän sen oppii jos haluaa oppia. Kysymys sitten onkin keksitkö mitään mitä sinä voisit tehdä mikä lisäisi miehen motivaatiota opetella edellä mainittuja hommia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep niin olen. Suurin osa näistä asioista kun tulivat ilmi vasta, kun muutettiin yhteen pari kk sitten. Sitä ennen en tiennyt, että kotiaskareet yms. on noin retuperällä. ja se silmälasijuttukin paljastui mulle joku 2 viikkoo sitten ku ihmettelin ääneen, miks sen silmälasit on niin likaset. Käyttää siis yleensä piilareita, niin en ollu huomannu aiemmin.

-AP

Vierailija
4/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

RS kirjoitti:

Kuulostaa vahvasti motivaation puutteelta. Kaasugrilliä en itsekkään ole ikinä käyttänyt mutta kyllähän sen oppii jos haluaa oppia. Kysymys sitten onkin keksitkö mitään mitä sinä voisit tehdä mikä lisäisi miehen motivaatiota opetella edellä mainittuja hommia?

Vielä en ole keksinyt keinoa motivoida. Olen yrittänyt sitä, että tulisin tosi onnelliseksi, jos hän tekisi niin. Lahjomaan en rupea, koska teen jo muutenkin enemmän kotona kuin hän. Useimmiten kuitenkin hänen oma näkemyksensä on se, että ei siinä ole mitään omituista, että hän ei tosiaan esim. käytä niitä pesuaineita. Eli sen mielestä se on normaalia, ja mä vaan nipotan turhasta... Turhaan yrittää perustella asioita, kun toinen on päättänyt pitää oman kantansa. Ja kokee kaiken syyllistämisenä tai haukkumisena, mikä on tosi outoa kanssa. Toki mulla välillä menee hermot ja sanon kiukkusesti, kun jaksais samoista asioista sanoo moneen kertaan.

-ap

Vierailija
5/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että harva asia tappaa suhteesta kaiken kemian yhtä tehokkaasti kuin se, että ryhtyy huoltajaksi toiselle. Vaikka nyt tuntuisi hyvältä idealta opastaa kädestä pitäen nämä kaikki jutut kuin pikkulapselle, ei siihen kyllä kannata ryhtyä. Poltat hermosi loppuun vain huomataksesi, ettei mies kiihota sinua enää.

Vierailija
6/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasugrillin käyttö ei kuulu mihinkään perustaitoihin. Ja komppaan kakkosta, anna ukon jäädä suomeen jos matkan asiakirjojen järjestely ei onnistu.

Vierailija
7/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista miehen omassa kodissa oli, kun seurustelitte?

Vierailija
8/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaasugrillin käyttö ei kuulu mihinkään perustaitoihin. Ja komppaan kakkosta, anna ukon jäädä suomeen jos matkan asiakirjojen järjestely ei onnistu.

Ehkä itse koen sen kaasugrillin silleen perustaidoksi, jos on kesämökillä viettänyt paljon aikaa. Heidän perheellään myös on kesämökki. Yleensä mökeillä on grilli olemassa ja jotenkin luulin myös kun hänellä on kyllä kavereita, kenen luona ollut grillaamassa, että olisi siellä sitten käyttänyt. No se grillihomma on nyt pienin ongelma. Enemmän vituttaa noi siivousasiat ja asioiden hoitaminen yleisesti. Edellisen reissun teinkin kaverin kanssa. Eikä mitään ongelmia ollut, kun toinen hoiti omat asiansa. Pitää vaan alkaa pitää huoli omista asioista ja katsoo vierestä ku toinen säheltää. Tosin sit joudun ite siivoo perässä ja suoristaa omat vaatteeni pyykkinarulle, ettei tarvii silittää jokaikistä t-paitaakin... 

ap

Vierailija
9/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mitään supersiistiä mutta päällisin puolin ihan ok. Varmaan siivosi suurimmat sotkut ennen, kun menin hänen luokseen. En silloin kiinnittänyt huomiota esim keittiön tasojen klähmäisyyteen tms, koska en siellä jatkuvasti käyttänyt keittiötä. Välillä toki katsoin, että on aika pölystä yms, mut ajattelin sen olevan väliaikaista. Ei sitä aina kerkeä itsekään siivoomaan niin perusteellisesti.

ap

Vierailija
10/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mitään supersiistiä mutta päällisin puolin ihan ok. Varmaan siivosi suurimmat sotkut ennen, kun menin hänen luokseen. En silloin kiinnittänyt huomiota esim keittiön tasojen klähmäisyyteen tms, koska en siellä jatkuvasti käyttänyt keittiötä. Välillä toki katsoin, että on aika pölystä yms, mut ajattelin sen olevan väliaikaista. Ei sitä aina kerkeä itsekään siivoomaan niin perusteellisesti.

ap

Ette selkeästi seurustelleet tarpeeksi kauan jos pölystä luulit että väliaikaista

Vierailija
11/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teidän ei sitten kannata asua yhdessä?

Vierailija
12/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin apua ja neuvoja, miten miehen saisi tajuamaan, että tietyt asiat vaan on perusjuttuja, eikä vain mun aivotuksia?

Ehkä muiden mielestä miesvalintani on virheellinen, kun en tarpeeksi tarkkaan tehnyt tutkimustyötä näistä itselleni itsestäänselvyyksistä ennen yhteenmuuttoa. Mutta usein menee niin, että tämmöset jutut tulee esille kunnolla vasta, kun muuttaa yhteen. Ei siis nähty mitenkään joka päivä töiden ja muiden kiireiden takia ennen kun muutettiin yhteen. Eli ei ollut semmoinen suhde, missä seurusteluaikana ollaan jomman kumman luona koko ajan. Eikä tommoset sotkut tms. häiritse niin paljoa siinä vaiheessa, kun ollaan vielä ihan superrakastuneita ja ei asuta yhdessä vielä.

ap

Vierailija
13/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusavuttomuus vituttaa kirjoitti:

Tosiaan olen parisuhteessa yli 30-vuotiaan miehen kanssa. Muuten suhteemme on ihana, mutta mieheltä puuttuu mielestäni tiettyjä perustaitoja arjen pyörittämisessä, tai sitten se on vaan laiskuutta, mene ja tiedä mutta se saa minut suunniltani raivosta. Olen sanonut asioista useaan kertaan kiltisti ja vähemmän kiltisti. Saan aina vastaukseksi sen, että haukun ja syyllistän häntä, ja yritän päteä omalla fiksuudellani. Mikä on mielestäni naurettava väite, kun kyse on ihan perus käytännöntaidoista, mitkä mielestäni jokaisen pitäisi tajuta.

- Miehen käsitys siivouksesta on se, että pyyhitään paperilla ja vedellä suurimmat näkyvät roiskeet esim. keittiöstä. Pesuaineita ei siis käytä ilman käskyä, tai pyyhi kunnolla tasoja kokonaan. Hänen mielestään siis pelkällä vedellä voi pestä suurimman osan liasta? Ei ymmärrä, ettei rasvatahrat tai bakteerit lähde vedellä, vaan vaatii pesuainetta.

- Hän ripustaa pyykit narulle täysin rytyssä (silloin harvoin kun siis ripustaa). Ei siis vaivaudu suoristamaan ollenkaan vaan ryttää märät pyykit narulle miten sattuu.

-Hän "pesee" silmälasit myös tällä paperi+vesi yhdistelmällä. Eli niissä on semmoinen mukava rasvakerros pinnassa.

-Olimme lähdössä matkoille niin minä jouduin muistuttamaan: passin uusimisesta, rokotuksista ja matkavakuutuksesta. Emme olisi edes päässeet reissuun, jos en olisi muistuttanut, koska hänen passillaan ei oltaisi päästy edes ko. maahan.

- Meillä on edessä muutto viikon päästä, eikä mies ole alkanut pakkaamaan mitään. Eikä käymään omia tavaroitaan läpi, että mitä heitetään pois ja mitä otetaan mukaan. Olen tehnyt selväksi, etten hänen tavaroitaan pakkaa. Ja kun tästä huomautan, niin stressaan turhasta?

- Uudessa asunnossa on terassi, johon aiomme hankkia kaasugrillin. Kysyin häneltä, että osaako käyttää kaasugrilliä. Vastaus oli, että ei ole koskaan käyttänyt, joten ei osaa. Ja olen kuulemma kohtuuton, että tähä sitten tokaisin, että ei voi olla totta. Ei hänen mielestään kuulu perustaitoihin.

-remontti ja nikkarointihommista ei ole vielä kokemusta tämän miehen kanssa, mutta odotukset eivät ole korkealla...

Auttakaa! Mitä teen? Olenko täysin kamala raivohullu tyttöystävä, joka odottaa mahdottomia asioita mieheltä, vai olenko vaan onnistunut nappaamaan uusavuttoman miehen? Miten saan hänet tajuamaan, että on oikeasti puutteita perustaidoissa... Huoh. Kiitos vaan miehen exälle, joka on ilmeisesti tehnyt kaiken kotona, tai sitten ollut itsekin yhtä huithapeli.

Tässäpä muutamia vastauksia sinulle.

-Miehesi kipuraja siisteyden kanssa on erilainen kuin sinulla! Hänen mielestään pinta on riittävän puhdas, vedellä ja paperilla pyyhkäistynä, ja niinhän se hänelle onkin! Sinun tapasi ei ole ainoa tapa toimia, eikä ainoa oikea tapa! Hänen tapansa on aivan yhtä oikea kuin sinunkin. Jos häiritsee, älä valita, vaan pyyhi itse mieleiseksesi.

-Miehesi mielestä pyykit on hyvin ripustettu vaikka rypyssä ovatkin! Asia on todellakin näin! Ne on hänelle aivan riittävän hyvin laitettu. Älä valita! Jos sinun vaatteet eivät saa olla rypyssä, ripusta itse omat vaatteesi suoraan. Miehesi ei ole sinun isäsi, joka laittaa sinun vaatteesi suoraan! Kanna vastuu itsestäsi, niinhän miehesikin tekee omalla kohdallaan!

-Miehesi tykkää rasvaisista silmälaseista! Ne lasit eivät käsittääkseni ole sinun päässäsi, joten älä puutu asioihin, jotka eivät vähääkään sinulle kuulu! On täysin miehesi oma asia, miten hän silmälasinsa puhdistaa!

-Ehkäpä matkustaminen ei kiinnosta miestäsi pätkääkään, eikä hän sen tähden vaivaudu tekemään mitään sen eteenkään! Jollei halua järjestää passeja ym. asioita kuntoon. mitä se sinulle kuuluu? Koita nyt tässäkin asiassa kasvaa aikuiseksi, ja kantaa vastuu vain itsestäsi! Sinulla tässä on kasvun paikka, ei miehelläsi! Jos mies ei halua järjestää passia, ei hän halua matkallekaan, mene yksin! Vai oletko sinä niin keskenkasvuinen, että tarvitset miestä tässäkin asiassa pitämään itseäsi kädestä kiinni? Sinä olet se ongelma, ei miehesi. Miehesi ei ole pakko hankkia passia, jollei hän sitä halua!

-Mies pakkaa ja muuttaa tavaransa kuten haluaa! Mitä se sinulle kuuluu, eteenkin jos miehesi sanoo että sinä stressaat turhasta! Näin todella teetkin! Kasvappas aikuiseksi tässäkin asiassa, kantamaan vastuuta omasta itsestäsi, ei muista! Mitä se sinulle kuuluu, kuinka mies tavaransa hoitaa? Sinulla tuntuu olevan sairaanloinen tarve hallita toisia ihmisiä! Anna heidän olla omia itseään, ja tee sinä asiat niin kuin sinä haluat ne tehdä! Elä ja anna toisten elää, on oikein hyvä, ja ainoa toimiva periaate!

-Kaasugrillistä, jos miehesi ei osaa, eikä välttämättä haluakaan osata käyttää grilliä, oletko sinä niin onneton ja avuton, miehestä riippuvainen reppana, että tähän tartut? Kasva nyt ihmeessä aikuiseksi, kantamaan vastuu itse omasta grillaamisestasi! Opettele itse käyttämään sitä grilliä, sillä sinähän sitä grillaamista haluatkin! Mikä se miehesi velvollisuus tuollaisen kiviriipan kaikki hommat on tehdä? Oletko todella niin surkea, että et mihinkään pysty ilman miehesi apua? Olet miehellesi ihan kuin pieni lapsi! Kasva jo kiiruusti kantamaan vastuu aikuisen lailla itsestäsi!

-Remontti ja nikkarointi hommista ei ole kokemusta, niin mitä niistä etukäteen murehdit? Ruma asenne sinulla on odotustesi kanssa! Etukäteen jo manaat kaiken epäonnistumaan! Kasvun paikka tässäkin asiassa sinulla!

Yhteenvetona, sinä olet hyvin itsekeskeinen ihminen, joka ei ole kasvanut aikuiseksi kantamaan vastuuta omasta itsestäsi! Roikut kuin kiviriippa miehessäsi kiinni, ja kaikki tekemisesi tuntuu olevan toisista riippuvaista! Suosittelen sinulle todella lämpimästi tervettä itsenäistymistä, ja opettelemaan vastuun kantamista! Siis vastuun kantamista omasta itsestäsi, ei toisista ihmisistä, sillä ethän sinä muiden tekemisistä vastuussa ole, miten voisitkaan olla? Miehesi on kypsä aikuinen, sillä hän ei sinusta vastuuta kanna, ei kanna koska se vastuu ei todellakaan hänelle kuulu! Hänen tapansa elää on vain erilainen kuin sinun, mutta ei yhtään huonompi kuin sinun!

Vierailija
14/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolle oikein mitään voi tehdä, eikä vaihtamalla parane kun kaikki miehet on yhtä tahvoja. :/

Vierailija
15/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

-Miehesi kipuraja siisteyden kanssa on erilainen kuin sinulla! Hänen mielestään pinta on riittävän puhdas, vedellä ja paperilla pyyhkäistynä, ja niinhän se hänelle onkin! Sinun tapasi ei ole ainoa tapa toimia, eikä ainoa oikea tapa! Hänen tapansa on aivan yhtä oikea kuin sinunkin. Jos häiritsee, älä valita, vaan pyyhi itse mieleiseksesi.

-Miehesi mielestä pyykit on hyvin ripustettu vaikka rypyssä ovatkin! Asia on todellakin näin! Ne on hänelle aivan riittävän hyvin laitettu. Älä valita! Jos sinun vaatteet eivät saa olla rypyssä, ripusta itse omat vaatteesi suoraan. Miehesi ei ole sinun isäsi, joka laittaa sinun vaatteesi suoraan! Kanna vastuu itsestäsi, niinhän miehesikin tekee omalla kohdallaan!

-Miehesi tykkää rasvaisista silmälaseista! Ne lasit eivät käsittääkseni ole sinun päässäsi, joten älä puutu asioihin, jotka eivät vähääkään sinulle kuulu! On täysin miehesi oma asia, miten hän silmälasinsa puhdistaa!

-Ehkäpä matkustaminen ei kiinnosta miestäsi pätkääkään, eikä hän sen tähden vaivaudu tekemään mitään sen eteenkään! Jollei halua järjestää passeja ym. asioita kuntoon. mitä se sinulle kuuluu? Koita nyt tässäkin asiassa kasvaa aikuiseksi, ja kantaa vastuu vain itsestäsi! Sinulla tässä on kasvun paikka, ei miehelläsi! Jos mies ei halua järjestää passia, ei hän halua matkallekaan, mene yksin! Vai oletko sinä niin keskenkasvuinen, että tarvitset miestä tässäkin asiassa pitämään itseäsi kädestä kiinni? Sinä olet se ongelma, ei miehesi. Miehesi ei ole pakko hankkia passia, jollei hän sitä halua!

-Mies pakkaa ja muuttaa tavaransa kuten haluaa! Mitä se sinulle kuuluu, eteenkin jos miehesi sanoo että sinä stressaat turhasta! Näin todella teetkin! Kasvappas aikuiseksi tässäkin asiassa, kantamaan vastuuta omasta itsestäsi, ei muista! Mitä se sinulle kuuluu, kuinka mies tavaransa hoitaa? Sinulla tuntuu olevan sairaanloinen tarve hallita toisia ihmisiä! Anna heidän olla omia itseään, ja tee sinä asiat niin kuin sinä haluat ne tehdä! Elä ja anna toisten elää, on oikein hyvä, ja ainoa toimiva periaate!

-Kaasugrillistä, jos miehesi ei osaa, eikä välttämättä haluakaan osata käyttää grilliä, oletko sinä niin onneton ja avuton, miehestä riippuvainen reppana, että tähän tartut? Kasva nyt ihmeessä aikuiseksi, kantamaan vastuu itse omasta grillaamisestasi! Opettele itse käyttämään sitä grilliä, sillä sinähän sitä grillaamista haluatkin! Mikä se miehesi velvollisuus tuollaisen kiviriipan kaikki hommat on tehdä? Oletko todella niin surkea, että et mihinkään pysty ilman miehesi apua? Olet miehellesi ihan kuin pieni lapsi! Kasva jo kiiruusti kantamaan vastuu aikuisen lailla itsestäsi!

-Remontti ja nikkarointi hommista ei ole kokemusta, niin mitä niistä etukäteen murehdit? Ruma asenne sinulla on odotustesi kanssa! Etukäteen jo manaat kaiken epäonnistumaan! Kasvun paikka tässäkin asiassa sinulla!

Yhteenvetona, sinä olet hyvin itsekeskeinen ihminen, joka ei ole kasvanut aikuiseksi kantamaan vastuuta omasta itsestäsi! Roikut kuin kiviriippa miehessäsi kiinni, ja kaikki tekemisesi tuntuu olevan toisista riippuvaista! Suosittelen sinulle todella lämpimästi tervettä itsenäistymistä, ja opettelemaan vastuun kantamista! Siis vastuun kantamista omasta itsestäsi, ei toisista ihmisistä, sillä ethän sinä muiden tekemisistä vastuussa ole, miten voisitkaan olla? Miehesi on kypsä aikuinen, sillä hän ei sinusta vastuuta kanna, ei kanna koska se vastuu ei todellakaan hänelle kuulu! Hänen tapansa elää on vain erilainen kuin sinun, mutta ei yhtään huonompi kuin sinun!

Kyllä se on sekä erilainen että huonompi. Ohis

Vierailija
16/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti ole ainut nainen, jolla vastaavia ongelmia kakslahkeisten kanssa. Toiset miehet vaan on taipuvaisempia naisen tahtoon ja toiset omapäisempiä. Pyysin siis neuvoa ja vinkkejä, en eroamiskehotuksia.

ap

Vierailija
17/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysin apua ja neuvoja, miten miehen saisi tajuamaan, että tietyt asiat vaan on perusjuttuja, eikä vain mun aivotuksia?

Ehkä muiden mielestä miesvalintani on virheellinen, kun en tarpeeksi tarkkaan tehnyt tutkimustyötä näistä itselleni itsestäänselvyyksistä ennen yhteenmuuttoa. Mutta usein menee niin, että tämmöset jutut tulee esille kunnolla vasta, kun muuttaa yhteen. Ei siis nähty mitenkään joka päivä töiden ja muiden kiireiden takia ennen kun muutettiin yhteen. Eli ei ollut semmoinen suhde, missä seurusteluaikana ollaan jomman kumman luona koko ajan. Eikä tommoset sotkut tms. häiritse niin paljoa siinä vaiheessa, kun ollaan vielä ihan superrakastuneita ja ei asuta yhdessä vielä.

ap

No kun eivät ne ole perusjuttuja kaikille, eikä ketään voi lähteä muuttamaan mieleisekseen. Jonkinlainen kultainen keskitie olisi varmaan paras ratkaisu, eikä se, että jompi kumpi taipuu toisen tahtoon. Miehen tapa pestä silmälasejaan ei oikeastaan sinulle edes kuulu, vai minkä takia se on sinulle ongelma, jos linssit jäävät likaisiksi?

Ja jos olet käyttänyt kaasugrilliä aiemmin, mutta mies ei, niin mikset sinä voi ottaa sitä grillaamista vastuullesi ja mies vaikka pöydän kattamista tai muuta yksinkertaista, jonka jokainen varmasti taitaa? Antaa miehen opetella käyttämään grilliä, jos hän itse haluaa. Jos mies ei osaa mielestäsi levittää pyykkejä oikein, voit sinä levittää ne mielesi mukaan ja antaa miehen tehdä jotain muuta. Tai mies voi levittää itse omat pyykkinsä ja sinä omasi.

Toisaalta sinun on myös pystyttävä hyväksymään se, ettei miehen työn jälki pöydän kattamisessa tai missään muussakaan vastaa välttämättä odotuksiasi ja standardejasi. Minusta kuulostaakin hiukan siltä, että pidät omaa tapaasi tehdä asioita ainoana oikeana tapana. Onko näin?

Vierailija
18/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Okei tilannehan on tällä hetkellä se, että mä teen ylipäätään suurimman osan kotiaskareista. Eli juu en tosiaan pidä miestäni minään isähahmona vaan toivoisin tasavertaisuutta noissa kotitöissä. En minäkään ole mieheni äiti ja sen takia pese hänen likasukkiaan, vaan siksi, että saan vittu sen pesukoneen täyteen. Toki voin pestä vajaita koneellisia vaan omia vaatteitani tolla sun logiikalla. Tai täytä tiskikoneeseen vaan omia käyttämiäni astioita, tai tee ruokaa vaan itelleni, koska en ole toisen äiti. Mitä helvettiä!? Eli jatkossa sun mielestä mun pitäisi tiskaa vaan omat astiani, kokkaan itselleni pelkästään ruoan, pesen vaan omat vaatteeni, ostan kaupasta vaan omat ruokani.... Hallelujah. Silleenhän se yhteiselo varmaan toimiikin?

Ja sitä paitsi, mieheni halusin sinne matkalle vähintään yhtä paljon kun minä, mut ei vaan muistanut hoitaa noita asioita kuntoon, oli ihan yhtälail hänen päätös lähtee sinne kun mun.

Taidat olla katkeroitunut poikamies, jolla on aika hatarat käsitykset parisuhteesta. Kasva itse aikuiseksi. 

Vierailija
19/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmasti ole ainut nainen, jolla vastaavia ongelmia kakslahkeisten kanssa. Toiset miehet vaan on taipuvaisempia naisen tahtoon ja toiset omapäisempiä. Pyysin siis neuvoa ja vinkkejä, en eroamiskehotuksia.

ap

No sinulla kai sitten on sellainen omapäisempi mies... Voisitko rakastaa ja hyväksyä hänet sellaisenaan? Kuvitteletko tosiaan, että kaikissa onnellisissa parisuhteissa mies on joko "taipuvaisempi naisen tahtoon" tai onnistuneesti alistettu naisen tahtoon? Ei hyvässä parisuhteessa kummankaan tarvitse itseään alkaa muuttaa muuksi kuin mitä on. Molempien pitää joustaa vaatimuksistaan ja ihanteistaan ja kyetä kompromisseihin, myös meidän naisten.

Vierailija
20/83 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole mitään uusavuttomuutta. Siivoamisessahan on nimenomaan kyse näkyvän haitan poistamisesta eikä bakteerien nirhaamisesta. Vaikka sä kuinka steriloisit sen keittiön pöydän pinnan, niin ei mene edes sekuntia, että siinä on lisää bakteereita, joita laskeutuu pinnoille jatkuvasti huoneilmasta. Eksponentiaalinen kasvu pitää huolen siitä, että se yksittäinen bakteeri monistuu miljoonaksi bakteeriksi parhaimmillaan reilussa kolmessa tunnissa (ja biljoonaksi bakteeriksi vajaassa seitsemässä tunnissa jne), mikäli sillä on ravinteita käytettävissään. Tärkeintä siis onkin ravinteiden poisto pinnoilta, jos ei bakteerimattoa halua kasvattaa, eikä itse bakteerien poisto. Käytännössä riittää, ettei siinä pöydällä ole esim. ketsuppipisaraa.

En minäkään vaatteitani suoristele. Eiköhän riipu täysin vaatteen materiaalista ja mallista tarvitseeko sitä suoristella vaiko ei. Jos ei ukkoasi haittaa vaatteiden suoristelun aiheuttama mahdollinen haitta, jos sellaista edes oikeasti on, niin eipä tuolla liiemmin ole väliä. Jos sulla sen sijaan on jotain ongelmavaatteita, jotka vaativat tuollaisen käsittelyn, niin ei auta kuin ohjeistaa lisää. Laita vertailun vuoksi kaksi samanlaista vaatekappaletta suoristettuna sekä suoristamattomana kuivumaan ja osoita kuivauksen lopussa silminnähtävä ero.

Tällaisissa asioissa voit kitistä sitten jälkikäteen, jos ei heppu ehdi pakata ajoissa. Voihan se olla, että on riittävän nopea pakkaamaan.

Ei tietenkään kuulu perustaitoihin. Mullakin on ollut aina sähkögrilli eikä noista ole mitään hajua. Kerran olen jossain joutunut käyttämään kaasugrilliä kylmiltään ilman ohjeistusta eikä siinä muistaakseni mitään ongelmaa syntynyt. Miksi tällaisesta pitää minkäänlaista meteliä edes nostaa? Etkö voi itse neuvoa kaasugrillin käytössä sitten kun asia on ajankohtainen, jos se kerta on sun mielestäsi jonkin perustaito?

Auttakaa! Mitä teen? Olenko täysin kamala raivohullu tyttöystävä, joka odottaa mahdottomia asioita mieheltä, vai olenko vaan onnistunut nappaamaan uusavuttoman miehen?

Vähän pimahtaneelta kyllä vaikutat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän