siis joutuuko Suomessa synnyttämään samassa huoneessa jonkun toisen äidin kanssa?
Niin, että on vain sermi välissä? En minä ainakaan pysty, siellä toisellahan puoellahan on ihan vieraita ihmisiä ja ne kuulevat kaikki mitä mies, minä ja kätilö puhumme? En todellakaan pysty rentoutumaan ja olemaan häpy paljaana jos välissä on vain sermi.
Kommentit (28)
ei joudu. koko sairaala puretaan aina synnytyksen jälkeen ja rakennetaan uudelleen.
Just noin se menee. Sitten naapurin vieraat kulkee siellä myös.
Voi kuule, parhaimmillaan viereisen vuoteen äärellä on kokonainen suku,väkeä tulee ja menee edestakaisin, sinulta käydään välillä nappaamassa juotavat jne. Siinä on kuule paljas häpy ongelmista pienin. Huoneessa voi olla vaikka 3 äitiä samaan aikaan synnyttämässä, huutaa ei saa.
Ei ainakaan naikkarilla ole ollut kimppa huonetta synnytykseen. Osastolla on eri meininki, siellä voi olla muitakin, ja onkin.
veikkaan että siinä vaiheessa kun synnyttämään aletaan niin se on huolista vähäisin että mitä joku saattaa kuulla tai nähdä.
Vierailija kirjoitti:
veikkaan että siinä vaiheessa kun synnyttämään aletaan niin se on huolista vähäisin että mitä joku saattaa kuulla tai nähdä.
No ei ole! En minä halua paljastaa häpyäni vieraille ihmisille tai että he kuulevat intiimiasioitani. Entäs jos minulle tai vauvalle kävisi jotain yms? En minä todellakaan puhu intiimiasioistani vieraiden miesten kuullen.
Onko oikeasti niin, että voi joutua SYNNYTTÄMÄÄN samassaa huoneessa monien naisten kanssa?
Osastoaika tosiaan on eri juttu, mutta että itse synnytys? AP
No ei siellä synnytyssalissa eli huoneessa ole muita synnyttäjiä, mutta sitten osastolla kyllä, jos et satu saamaan perhehuonetta. Tosin sitten kun olet toitoimissa, voin luvata että sua ei voisi vähempää kiinnostaa vaikka koko sairaalan väki olisi sun värkkiä tuijottamassa; haluat vain saada äkkiä sen homman loppumaan ja lapsen syliin.
Ei todellakaan! Synnytyshuone on yhden hengen huone! Lapsivuoteella on useamman hengen huoneita, tavallisesti 2-3 hengen huoneita. Toki perhehuoneitakin on. Tutustu synnytyssairaaloiden nettisivuihin!
No et joudu synnyttämään muiden potilaiden läsnäollessa. Mistä sä olet sellaista keksinyt?
Synnytyksen jälkeen todnäk joudut jaettuun huoneeseen mutta kyllä ne synnytyssalit on sitten asia erikseen eikä niihin huonekaveria oteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole! En minä halua paljastaa häpyäni vieraille ihmisille tai että he kuulevat intiimiasioitani. Entäs jos minulle tai vauvalle kävisi jotain yms? En minä todellakaan puhu intiimiasioistani vieraiden miesten kuullen.
Onko oikeasti niin, että voi joutua SYNNYTTÄMÄÄN samassaa huoneessa monien naisten kanssa?
Osastoaika tosiaan on eri juttu, mutta että itse synnytys? AP
No ihan oikeasti ei siellä synnytyksessä ole muita synnyttäviä äitejä samaan aikaan.
Täällä jotkut provoilevat ja huijaavat. Suomessa synnytetään synnytyssalissa, jossa on vain yksi synnyttäjä kerrallaan. Sen sijaan synnytyksen käynnistymistä odotellessa saatetaan kyllä olla huoneessa, jossa on muitakin.
Ap, sitä kutsutaan synnytyssaliksi. Se on iso hallimainen sali jossa voi olla kymmenenkin synnyttäjää yhtä aikaa. Sermejä on rajallisesti.
Synnytyssalissa ei ole muita synnyttäjiä! Kätilö(t) käy tarkastamassa tilanteesi ja kutsuu lääkärin tarvittaessa. Olen synnyttänyt omassa salissa ja paikalla piipahti lääkäri laittamassa epiduraalin. Lasteni syntymisen hetkellä paikalla oli kaksi kätilöä.
Nykyään ei. Itse olen syntynyt niin että huoneessa synnytettiin toistakin vauvaa.
Höpöö höpö. Synnytyssalissa ei ole muita, synnyttäneiden osastolla huoneissa voi olla useampi.
Sieltä saa vuoronumeron. Ja kun sun numero huudetaan on sun vuoro mennä synnyttämään.
Ei todellakaan joudu. Miksi näin tärkeällä asialla vitsaillaan. Synnytys-salissa ei ole koskaan samaan aikaan kuin yksi synnyttäjä.
Ei kai?