Hei tupakoija! Miksi heität tupakantumpin katukaivoon?
Kysymys otsikossa. Mielestäni ei ole kovin fiksua heittää tupakantumppia katukaivoon. Ei sitä ole fiksua heittää maahanhan, sillä kyllähän siitä maaperään voi imeytyä vaikka mitä, mutta että katukaivoon?!?!
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
En heitä koskaan maahan. Minulla on taskutuhkakuppi.
Kiitos! :)
ohis
Aikuiset ihmiset on oikeasti tyhmiä kuin saappaat. Heitetään tupakantumppeja minne sattuu, poltetaan pikkulasten vieressä, roskataan luontoa muovilla.
Heitän roskikseen jos sellainen on lähellä. Jos ei ole niin maahan. En ole koskaan polttanut pikkulasten lähellä.
Minä olen tupakoitsija mutta en ole koskaan ymmärtänyt tuota katukaivoon tumppien tunkemista. Siis haloo..
Mäkään en ymmärrä autojen ikkunoista roskien heittämistä. Vai mistä ne tien laitaan aina tupsahtaa? Säkkikaupalla.
Entisessä työpaikassa oli yksi nainen jolla oli pikku purkki aina mukana jonne laittoi tumpit. Kaikki sitten ivasi sitä miten höperö oli, voihan ne maahan heittää.. Minä monesti tumppaan röökin ja kuljetan sitä mukana seuraavalle roskikselle ja sille tavalle naureskelee myös moni tupakoimaton. On vissiin liian dorka tapa. "Heitä nyt se sinne kadulle" kommentteja saa kuulla. Että silleen 😂
Mikäs katukaivossa vikana? Katsokaa tarkkaan, että tumppi on sammunut jos taskussa kuskaatte, ettei lehdissä ole taas mysteeristä itsepalamistapausta.
Mihis sitten jos ei katukaivoon? Pelkäättekö että se tukkeutuu? :D Sellaisia asentaneena voin sanoa, että niissä on sellaiset röörit, ettei mene tukkoon, ellei sinne yhtäkkiä oikein ala lapioimaan tumppeja.
Miksi katukaivoon ei saisi heittää? en ole koskaan aikaisemmin kuullut/lukenut, ettei ole hyvä juttu. Kumpi sitten on parempi kadulle josta sadevesi vie vääjäämättä katuroskia kohti katukaivoa vai suoraan katukaivoon?
Itse en tupakoi, mutta kämppiksen olen nähnyt pudottavan sammutetun tumpin katukaivoon. Minua ärsyttää suunnattomasti kadulle heitetyt tumpit ym. roskat, mutta tapakasvatus lähtee kotoa joten en voine toisten huonolle käytökselle yhtään mitään.
Taloyhtiömme asunnoissa/alueella on tupakointi kielletty. Hieno päätös omistajilta. Kiellosta huolimatta jotkut pissikset kokoontuvat lasten hiekkalaatikon alueelle tupakoimaan tai jonkun yhtiön liikehuoneiston eteen isolla porukalla polttelemaan. Jotkut eivät edes pysty seisomaan omilla jaloillaan vaan pitää asettua portaille istumaan. Nämä pissikset tunnistaa siitä, etteivät he tervehdi taloyhtiön muita asukkaita. Tervehdykseen vastataan typerällä tuijotuksella. Pitäisköhän moikata englanniksi heh😫 no ei toki, turha sitä on huomioida "kivinaamoja."
Tumpit tietty heitetään yrityksen edustalle ja joiltain jopa on pudonnut purkka suusta samalla reissulla.
Kaikenlainen roskaaminen tai ku...kelu talossa olevien liikehuoneistojen edustalla saattaa vaikeuttaa tilojen vuokraamista. Katutason yritykset ovat myös meille asukkaille lähikauppoja ja siten tärkeitä.
Ei tietenkään katukaivoon! Sieltä tumpit kulkeutuu vesistöihin ja päätyy kuormittamaan meriä. Mikromuoveista on puhuttu jo pitkään, ihme jos siitä asiasta ei oo mitään kuullut. Ja filtteri on maailman yleisin muoviroska, joka ei siis maadu, vaan murenee mikromuoviksi ja päätyy ekosysteemiin. Siksi.
Mullakin on aina pilttipurkki mukana. Siihen on hyvä laittaa tumpit jos ei satu roskiksia olemaan lähellä.
En heitä koskaan maahan. Minulla on taskutuhkakuppi.