Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luovutaan kissasta matkustelun vuoksi, ei s*atana!

Vierailija
23.05.2017 |

Selailin juuri tori.fi lemmikkiosaston ilmoituksia ja uskomattoman monella lukee myytävän maatiaiskissa kohdalla, että myydään muuttuvan elämäntilanteen ja matkustelun takia.

Meillä on kaksi kissaa ja kas kummaa, me tiesimme jo etukäteen, että kissojen kanssa on paljon vaikeampaa löytää lomavahtia, kuin koirien. Koirat kulkevat moniin paikkoihin mukana, mutta kissalle/kissoille on aina paras jos hoitaja tulee kotiin.

Ei tulisi mieleenkään myydä/antaa 5 vuotta perheenjäseninä olleita kissoja pois, kun nyt sattuu matkustelu huvittamaan niin paljon ja ei voikaan lähteä tuosta vaan.

Miettikää ennen lemmikin ottamista, että mitä sen pito tarkoittaa, ettei tarvitse eläinten kärsiä siitä, että yhtäkkiä perhe hylkää!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä kovin heppoisin perustein tapahtuvaa lemmikin pois antamista. Kissa voi kuitenkin helposti elää sen noin 20 vuotta ja sinä aikana voi ihmisen elämäntilanne muuttua todella paljon, eli aivan varmasti voi ihmisellä tulla vastaan ihan aitoja tilanteita, joissa lemmikistä vain on luovuttava.

Vierailija
2/7 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on kolme rakasta kissaa, ollut 5 vuotta. Tiedän kuitenkin sen, että vauva kun syntyy ja jos jotain vähänkään tulee sellaista, että vauva saattaisi kärsiä, niin luovutaan kissoista samantien. Vähänkään meinaavat raapaista tms. Lapsi on todellakin tärkeämpi kuin kissat.

Kuten muissakin muuttuvissa elämäntilanteissa. Jos niille on parempi jossain muualla, niin todellakin annan ne jonnekkin muualle. Tällä hetkellä niillä on paras täällä, toivottavasti näin pysyykin.

Ei mekään matkustelua jätetä väliin sen takia, että meillä on kissoja. Hommataan niille hoitaja siksi aikaa. Kerran ollaan otettu mukaankin. Kolmeksi päiväksi jätettiin kerran ne keskenäänkin miljoonan vesi ja ruokakipon kanssa, eivät olleet moksiskaan.

Enemmän mua ärsyttää omistajat jotka pitävät kissojaan ulkona, parempi niillekkin ois vaan se toinen koti kuin ulkona vaarojen seassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kissa. Ollut jo kohta kymmenen vuotta. En ole kiintynyt siihen ollenkaan, ja pidän velvollisuuden tunnosta siitä huolen. Voisin hyvin antaa sen pois vaikka heti, enkä matkoja varatessa mieti sekuntiakaan kuka kissaa hoitaa. Yleensä se on äitini, mutta jos hän ei tahtoisi enää olisi minulle ihan sama minne kissa menee - vaikka saunan taakse. 

Tämä voi tulla järkytyksenä, mutta se on vain eläin. En missään tapauksessa kohtele sitä kaltoin, enkä salli muidenkaan eläinten kaltoinkohtelua. En vain kiinnyt eläimiin. Kissa tuli meille kun sitä ei saatu pentuna muuallekaan. 

Vierailija
4/7 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on kolme rakasta kissaa, ollut 5 vuotta. Tiedän kuitenkin sen, että vauva kun syntyy ja jos jotain vähänkään tulee sellaista, että vauva saattaisi kärsiä, niin luovutaan kissoista samantien. Vähänkään meinaavat raapaista tms. Lapsi on todellakin tärkeämpi kuin kissat.

Kuten muissakin muuttuvissa elämäntilanteissa. Jos niille on parempi jossain muualla, niin todellakin annan ne jonnekkin muualle. Tällä hetkellä niillä on paras täällä, toivottavasti näin pysyykin.

Ei mekään matkustelua jätetä väliin sen takia, että meillä on kissoja. Hommataan niille hoitaja siksi aikaa. Kerran ollaan otettu mukaankin. Kolmeksi päiväksi jätettiin kerran ne keskenäänkin miljoonan vesi ja ruokakipon kanssa, eivät olleet moksiskaan.

Enemmän mua ärsyttää omistajat jotka pitävät kissojaan ulkona, parempi niillekkin ois vaan se toinen koti kuin ulkona vaarojen seassa.

Toivottavasti et ole raskaana. Jos oletkin, toivottavasti saat keskenmenon. Sun kaltaset "eläinrakkaat" lemmikinomistajat kuvottaa mua, eläin kiertoon heti jos vähääkään hipaisee lasta, vaikka olisi vahinko eikä tarkoitus vahingoittaa. Kyllä se kissa tai mikä tahansa eläin saa puolustautua jos lapsi retuuttaa. Ei ihme että nykykakarat rääkkää eläimiä paskasesti nauraen.

Vierailija
5/7 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Itsekin olen raskaana, ja kissani ei tykkää pienistä lapsista, joten vähän jännittää miten käy. En kuitenkaan lähtisi ihan kevyesti kissasta luopumaan, ellei käy selväksi ettei yhteiselo onnistu ja kissakin kärsii enemmän kuin toisessa kodissa. On toi kissa kuitenkin mun "vauva" myös.

Vierailija
6/7 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Itsekin olen raskaana, ja kissani ei tykkää pienistä lapsista, joten vähän jännittää miten käy. En kuitenkaan lähtisi ihan kevyesti kissasta luopumaan, ellei käy selväksi ettei yhteiselo onnistu ja kissakin kärsii enemmän kuin toisessa kodissa. On toi kissa kuitenkin mun "vauva" myös.

Sama täällä. Meillä kissa ja koira,vauva tulossa. Lähtökohtaisesti ei todellakaan luovuta eläimistä kuin äärimmäisen pakon edessä. Jos esim.kissalla yhtäkkiä naksahtaisi päässä ja saisi päähänsä hyökkäillä vauvan päälle tms.mihin en kyllä usko. Yleensä jos missä raapii pientä lasta,se johtuu siitä että lapsi retuuttaa/kiusaa kissaa. Silloin ei mene kissa vaihtoon vaan lapselle opetetaan miten kissaa käsitellään tai kosketaan. Yleensä kissat kyllä juoksevat karkuun väkivaltaisia taaperoita,ennemmin kuin alkavat raapimaan..

Vierailija
7/7 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei pitäis luopua kissoista liian helpolla - mutta jos ei pysty enää pitämään kissasta riittävän hyvää huolta, niin ilman muuta parempi antaa se jollekulle, joka pystyy. Meille tuli muutama kuukausi sitten kaksi kodinvaihtajakissaa, ja uskon että niillä on meillä parempi elämä kuin millaiseksi se olisi muodostunut, jos edellinen omistaja olisi ne sitkeästi pitänyt. Toki hänkin oli ne kissat eliniäksi aikanaan ottanut, mutta elämä muuttui hänellä enemmän kuin kukaan olisi osannut kuvitella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme