Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka asutte lasten kanssa huonolla asuinalueella?

Vierailija
23.05.2017 |

Miten pärjäätte lastenne kanssa? jos lapsenne kavereilla on mm varastelua yms niin miten saatte omat lapsenne pidettyä pois sellaisesta toiminnasta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein lapset alkavat tuon vasta teineinä. Eli lapsi hulttioperheestä ei ole yhtäkuin varas.

Vierailija
2/16 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein lapset alkavat tuon vasta teineinä. Eli lapsi hulttioperheestä ei ole yhtäkuin varas.

Täälläpäin sitä varastamista ja kiristämistä on jo ala-aste ikäisillä. Vaikea omaa lasta suojata siltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/16 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin pois.

Vierailija
5/16 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois. Asuinalueella on väliä

Vierailija
6/16 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois. Asuinalueella on väliä

Juuri muutettiin tänne hyvältä asuinalueelta kun ei ollut varaa siellä asua. Nyt en tiedä mitä tehtäisiin. Ei ole niin vaan varaa muuttaa.

Vierailija
7/16 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kasvoin huonossa perheessä ja aloitin varastelun jo ekalla luokalla. Lopetin varastelun vasta 16-vuotiaana kun muutin kotoa pois.

Minun neuvo, älä anna kaverisi ystävystyä huonojen perheiden lasten kanssa. Etsi joku ilmainen harrastus alueesi ulkopuolelta ja vie lapsi niihin. Katso että ne lapset ovat hyvistä perheistä.

Vierailija
8/16 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu ihan lapsesta. Tietynluonteisia, kokeilunhaluisia tai kavereiden paineen alla alistuvia, ei saa pidetyksi erossa millään. Toisista taas ei tarvitse olla lainkaan huolissaan. Yleensä tämä näkyy kyllä jo siinä vaiheessa, kun lapsen kaveripiiri muodostuu, samanlaiset hakeutuvat kaltaistensa seuraan, eli koheltajat koheltajien ja rauhalliset rauhallisten. Eli neuvoni on, että jos lapsesi on yhtään ajattelematonta tai vilkasta sorttia, niin asuinalueella on ihan hirvittävän suuri merkitys hänen koko tulevaisuudelleen, kannattaa valita se huolella.

Vierailija
9/16 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asuu halvalla alueella mutta koulu on muualla...

Vierailija
10/16 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme pois. Lapsen yrittäessä ystävystyä uudessa luokassa (5 lk), kaverit laittoi varastamaan. En tiedä, mikä testi se oli, mutta loppu tehtiin kerrasta. Kiusaaminen alkoi, kun puutuimme asioihin. Nyt on hyvä koulu ja normaaleja kavereita..

Vierailija
11/16 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kasvoin huonossa perheessä ja aloitin varastelun jo ekalla luokalla. Lopetin varastelun vasta 16-vuotiaana kun muutin kotoa pois.

Minun neuvo, älä anna kaverisi ystävystyä huonojen perheiden lasten kanssa. Etsi joku ilmainen harrastus alueesi ulkopuolelta ja vie lapsi niihin. Katso että ne lapset ovat hyvistä perheistä.

Piti kirjoittaa että älä anna lapsesi ystävystyä huonojen perheiden lasten kanssa.

Vierailija
12/16 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä 10-vuotiaat polttavat pihalla tupakkaa (vanhemmat näkevät - eli tietävät), murtautuvat viikonloppuisin kylmiöihin ja verkkovarastoihin (avaimella varastoon sisään ja siellä sitten leikurilla lukot/verkot auki). Mitään vähänkään rahanarvoista ei ole enää voinut haaveillakaan säilyttävänsä varastoissa.) Vetävät viinaa ja ties mitä muuta. 

Vierailija
13/16 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ystävystynyt yhden tällaisen kiristäjän kanssa. Ja ovat vielä pieniä ala-asteikäisiä poikia. En tajunnut tällaisista ongelmista kun ennen asuimme hyvällä alueella niin tällaisia juttuja ei siellä lasten välillä ollut. Täytyy sitten katkaista noiden lasten välit.

Vierailija
14/16 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ystävystynyt yhden tällaisen kiristäjän kanssa. Ja ovat vielä pieniä ala-asteikäisiä poikia. En tajunnut tällaisista ongelmista kun ennen asuimme hyvällä alueella niin tällaisia juttuja ei siellä lasten välillä ollut. Täytyy sitten katkaista noiden lasten välit.

Mitä nuorempana sen katkaisun tekee, sen parempi. Vanhempana voi tulla mukaan päihteet. Itse onneksi vältyin niiltä, jäi siihen varasteluun.

Vierailija
15/16 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välien katkaiseminen pelkästään määräämällä niin voi olla mahdotonta, jos asuvat lähekkäin ja käyvät vielä samaa kouluakin.

Se mitä voit tehdä, on etsiä lapsellesi uusia kavereita jostain muualta, esim. harrastuksesta. Tunnetko alueelta ketään kivojen lasten vanhempia? Kannattaa aktiivisesti etsiä kontakteja myös vanhempien kautta. Mitä vähemmän valvomatonta vapaa-aikaa on ja mitä enemmän muuta seuraa, sitä vähemmän tilaisuuksia ja aikaa olla ei-toivotussa seurassa.

Vierailija
16/16 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatettiin fiksut lapset, pienempänä valikoitiin fiksusti tutut ja kavereitakin. Lisäksi hyviä harrastuksia. Kouluaikana siirtyivät sitten kyllä erikoisluokille. Ostareilla eivät ole notkuneet koskaan ja kavereita riittää vaikka tosiaan aika vähän omalta asuinalueelta. Kiva paikka kuitenkin asua monella tapaa eikä nyt muutettais kyllä pois. Ka. toisella 9.6 ysillä nyt ja 9.3 seiskalla, joten ei se asuinpaikka ratkaise vaan se mitä tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi