ei mitään apua arvauskeskuksesta!!
Tyhmä mieslääkäri. On vaan syöttämässä mulle isot kasat kipulääkkeitä.
Selkä pitäis kuvata ensin, kun kyse ei niinkään ole kivusta vaan siitä että liikkuminen on huonontunut jne.
Mun täytyy siis mennä yksityiselle!
Kommentit (38)
Tämän takia Suomalainen terveydenhoito on kustannustehokasta ja laadukasta. Luulotautiset voivat mennä omalla kustannuksellaan yksityisiin sairaaloihin magneettikuvauttamaan mitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ylipainoa?
Ei.
Mitä lääkkeitä olet jo syönyt kun tiedät, ettei (tulehdus)kipulääkkeet auta?
Vierailija kirjoitti:
Selkäkipua on jokaisella jossakin vaiheessa. Sauvakävelyä joka päivä ja tarvittaessa kipulääkettä. Ei tuollaisen takia pidä terveyskeskusta rasittaa. Tietenkin, jos haluat hoivaa ja huomiota, voit mennä lääkäriin mutta omalla kustannuksella.
Ei kyse ole hoivasta vaan siitä etten pysty tekemään kaikkia kotitöitä.
En pääse aamulla ylös muuten kuin hyvin varovasti liikkuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulekko oikeasti, että se sillä kuvauksella paranee? Vaiva, minkälainen vaiva?
Sanoinko että kuvauksella paranee? Erikoislääkäri katsoo kuvat ja sitä kautta saadaan diagnoosi.
Ja hoito.
Tutustu selkäkivun käypä hoito-suositukseen...
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain vinkkinä voisin sanoa, että uhraa n. 50 € ja käy fysioterapeutin pakeilla, joka katsoo onko kehosi tasapainossa. Itse menin terkkarilääkärin lähetteellä fysioterapeutille polvikipujen takia, ja sieltähän sitten paljastui, että keho oli vääntynyt vuosien varrella väärään asentoon, mikä aiheutti erilaisia kipuja mm. selkään, niskaan ja jalkoihin. Kävin toki useamman kerran hänen luonaan noiden polvien takia, mutta samalla hoidettiin mm. kinesioteippauksen avulla kehon virheasentoja. Oli aika hämmentävä huomata miten vinossa yläkeho oli, kun olin vuosia käyttänyt hiirtä niin että oikea olkapää oli työntynyt eteenpäin luonnottomasti. Tästä tietenkin seurasi aikamoisia jännitteitä lihaksiin eri puolilla kehoa.
Terkkarilähetteellä sai hoidosta Kela-korvauksen, joka oli muistaakseni tosin vain 20%, mutta toki kun kävin 10 kerran satsin tuli alennusta jo satanen. Tietty en tiedä olisiko joku muu kuin fysioterapeutti sopivampi etsimään kehon virheasentoja. Siskollani on ollut jatkuvia selkäkipuja teinistä lähtien ja hän muistaakseni sai apua kiropraktikolta tai naprapaatilta, MUTTA hän on nähnyt monia vuosien varrella ja useimmista ei ole ollut apua. Eli on aika paljon hoidon tarjoajan taidoista kiinni mitä apua lopulta saa.
Joo, tiedän että keho on vinossa ja ehkä se on se alkusyy kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sullon siis selässä 'vaiva', muttei edes kipua. Toivottavasti Kela ei korvaa mitään tutkimuksia sen suhteen.
Kiva tuottaa sinulle pettymys, mutta Kela korvaa, kun on erikoislääkärin lähete magneettikuviin. Sairaudenhoito korvataan, vaikka vaivaa ei heti löydettäisi. Magneettikuvauksesta korvataan hyvin.
Ei kuules jonotusta vaan vaikka suoraan lääkäriltä magneettiin, näin se yksityinen toimii ja hoitaa.
Ihan rehellisesti, mitä hoitoa oletat saavasi jos siellä magneettikuvissa jotain näkyisikin?
Hei, ei ole asiakkaan tehtävä tietää mitä diagnoosia hoidetaan ja millä tavoin. Magneetti näyttää ja tarkasti. Onko se teiltä tk:n potilailta pois??? Osa satsaa omaan terveyteen. Jättäkää diagnoosit erikoislääkäreille samoin hoito.
Mulla sama kokemus, eri vaivat.
Hoidetaan yksi näkyvä juttu pois, mutta syy jää joten oireetkin palaavat aina vaan uudestaan.
Selkäkipu on muuten oikeasti ihan syvältä, koska siihen harvemmin on muuta hoitoa kuin fysioterapia, lääkitys tai pahimmassa tapauksessa leikkaus. Yksi lääkäri totesi, että "älä anna sen vaan haitata sun elämää, totu siihen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkäkipua on jokaisella jossakin vaiheessa. Sauvakävelyä joka päivä ja tarvittaessa kipulääkettä. Ei tuollaisen takia pidä terveyskeskusta rasittaa. Tietenkin, jos haluat hoivaa ja huomiota, voit mennä lääkäriin mutta omalla kustannuksella.
Ei kyse ole hoivasta vaan siitä etten pysty tekemään kaikkia kotitöitä.
En pääse aamulla ylös muuten kuin hyvin varovasti liikkuen.
Sinulla on huono sänky. Osta kunnollinen, jämäkkä runkopatja ja siihen päälle älyvaahtopatja pehmeyttä tuomaan.
Joo, mullekin työnnettiin selkäkipuun vain kipulääkkeitä, ensin perus-Buranaa ja sitten vahvempaa tavaraa joiden avulla hoidin kotia ja 2-vuotiasta.. täydessä lääkepilvessä! Ilman kipulääkkeitä en päässyt edes suikuun tai saanut kenkiä jalkaan. Lopulta sitten taivuttiin kuvaukseen ja sen jälkeen olinkin leikkausjonossa! Paitsi ettei tästä selästä enää kunnolla toimivaa saatu.... Kiitos vain arvauskeskuksen lääkäreille, jotka OLETTIVAT ettei nuorella naisella voi olla mitään sen vakavampaa.
Minulla on mennyt usko terveyskeskuksen toimintaan! Jos ajat eivät ole tuntikaupalla myöhässä, niin lääkäri vääntää tolkuttoman hoonoo soomee jolloin homma saa lähes komediasarjamaiset piirteet
" Unettomuus vaivaa"
"Onnettomuus?"
Vierailija kirjoitti:
Ihan rehellisesti, mitä hoitoa oletat saavasi jos siellä magneettikuvissa jotain näkyisikin?
Lääkärin sen päättää. Viimeksi jouduin leikkaukseen.
Jollet ole kehitysvammainen tai tajuton, sulta kyllä kysytään asiasta suostutko.
Potilas ei tee dg:a, ei tiedä eri hoitomuotoja, lääkärin vastuulla. Magneettikuvaus on nopea ja ylivoimaisesti paras tapa, päätyä oikeaan diagnoosiin. Potilaan ei tarvitse muuta kuin kertoa vaivansa ja oireensa. Itse tulen menemään tulevana syksynä leikkaukseen, on jo päätetty. Olisin päässyt jo aikaisemmin, mutta en mene kesällä, vaan syksyllä.
Onko sulla ylipainoa?