Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhempien oudot tavat lastenlasten kanssa ollessa

Vierailija
23.05.2017 |

Kertokaa esimerkkejä?

Anoppini pelkää hysteerisesti kuristumista, joten hän avaa aina tyttäreni takin tai haalarin vetoketjun kaulan kohdalta kun lähtevät yhdessä johonkin. Jos tyttö päästää pienenkin vinkaisun kun puen hänelle takkia, niin anoppi on heti varma että nyt se kuristuu :D joskus kun tyttö oli pienempi niin ei yhtään naurattanut, vaan olin tosi vihainen kun veti talvipakkasillakin aina kaulan paljaaksi! Nyt olen ratkaissut asian niin, että kovimmilla pakkasilla en päästä tyttöä anopin kanssa ulos, tai jos päästän niin menen itse mukaan vahtimaan että se vetskari pysyy kiinni. Anoppi on muuten normaali ja ihana ihminen, mutta tässä asiassa ihan pimeä :D

Sitten on myös isäpuoleni, joka on tytön pappapuoli. Hän on uskomaton jästipää, alkaa aina tyyliin vasaroimaan kun tyttö nukkuu heillä päiväunia, ja kuittaa asian vaan että "ei se mitään herää". Sitten kun tyttö herää, niin tämä loukkaantuu ja lähtee katkerana yksin kävelylle, kun hän aina vaan pilaa kaiken. (tietysti tyttö pystyy nukkumaan normaalissa metelissä, mutta kyllä kai nyt kuka tahansa herää johonkin tajuttomaan paukkeeseen?)

Oma äitini puolestaan pelkäsi sormiruokailua ja mössäsi vaivihkaa tytön ruokia kun silmäni vältti, mutta tästä on jo onneksi aikaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin mielestä neljävuotias ketterä tyttäreni ei saa kävellä yksin rappusissa, koska hänen lapsensa on joskus aikoinaan kaatunut niissä.

Samoin anoppilassa kylässä ollessa anoppi menee paniikkiin, kun lapsi haluaa käydä ihan itse vessassa potalla tai pöntöllä. Hänen mielestään lapsi syö vielä hammastahnaa tai käsisaippuaa siellä. Ymmärtäisin, jos noissa tapauksissa kyse olisi 1-2 vuotiaasta, mutta että neljävuotiaasta fiksusta lapsesta.

Vierailija
2/4 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin mielestä lasta ei saa lohduttaa jos lapsi kaatuu ja säikähtää/satuttaa itsensä. Pitäisi vain esittää aivan kun ei huomaisi, tai korkeintaan sanoa ettei sattunut.

Oma äitini antaa lapsen koskea kaikkeen mm. koriste-esineisiin ja on sitten harmistunut kun jokin rikkoontuu, olen sanonut, että etukäteen voi kieltää koskemasta mutta ei jostainsyystä käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten (vajaa 1v ja 3v) isovanhemmat alkavat myös korostuneesti meluta kun on päiväuniaika :D Jos asiasta mainitsee, niin lasten pitää kuulemma oppia nukkumaan melussa. Me puolestaan emme melua edes kun lapset on hereillä ja kodinkoneet käy imuria lukuunottamatta normaalisti päikkäreillä. En ymmärrä, miksi pitäisi tottua normaalia kovempaan puheääneen ym unien aikana. Ei aikuisenkaan unta sabotoida huutamalla huoneesta toiseen jne.

No tämä ongelma ratkeaa ihan vierailujen ajoituksella, joten enemmän naurattaa. Sen sijaan toinen mummo haluaisi "väkisin" pitää lapsia sylissään, mihin emme ole suostuneet. Siinä on jo hermot itselläkin koetuksella, kun kuopus ei tykkää vieraiden sylistä (=itkee ja rimpuilee) ja mummo yrittää väkisin pitää, kun "kyllähän sinä mummon tunnet, mummon rakas". No eihän vielä vauvaikäinen, eikä mun mielestä taaperokaan, yleensä pidä eri paikkakunnilla asuvia isovanhempia erityisen tärkeinä ja tuttuina, eikä lapselta voi odottaa että hän nauttisi mummon sylistä yhtä paljon kuin vanhempiensa.

Muuten ei tule mieleen erityisen outoja tapoja. Hyviä isovanhempia ovat, mutta kyllä sen huomaa että heillä pikkulapsiajasta on jo se 30 vuotta melkein aikaa :) Aika muuttaa varmasti heilläkin paljon muistoja.

Vierailija
4/4 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan osta kauluria, ei vetskarin silloin tartte olla niin ylös asti kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän