Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko isovanhempaa kysyä ostamaan lapsenlapselleen mopon?

Vierailija
23.05.2017 |

kehtaisitko pyytää?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. Mikset osta itse? Jos isovanhemmat haluavat ostaa jotain, heillä on tietysti mahdollisuus tehdä niin. Mutta ei sellaista saa pyytää tai vihjata.

Jos kysyvät esim lahjatoivetta synttäreille, voi mielestäni sanoa että laittaa haluamansa summan mopotiliin. Esim. Se on hienovarainen vihjaus jos toivoo heidän osallistuvan mopon hankintaan.

Vierailija
2/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä pyytää voi ja tiedät että isovanhemmalla on varaa ostaa vaikka 5 mopoa ilman että rehanmeno vaikuttaa omaan elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en osta kun ei oo varaa. Ja en pyydä minäkään, tyhjän saa pyytämättäkin, säälittää vaan tuo lapsi : (

Vierailija
4/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä pyytää voi ja tiedät että isovanhemmalla on varaa ostaa vaikka 5 mopoa ilman että rehanmeno vaikuttaa omaan elämään.

No olis, oli, mutta kun halu auttaa puuttuu.

Vierailija
5/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan! Hankinnat lapselle ovat vanhempien/ vanhemman varoilla ja vastuulla.

Vierailija
6/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä teini säästämään, viikkorahat säästöön, synttäri- ja joululahjarahat myös. Kun tekee isompia kotihommia, maksat vähän enemmän. Ja voisko käydä myös isovanhemmille tekemässä jotain töitä ja saada niistä maksun? Meillä tyttö käy siivoamassa mummolleen parin viikon välein ja saa 30 e siitä, viikkorahaa saa 20 e (siihen sisältyy koulun hoitaminen kunnolla, ruuanlaittoa, tiskausta, pyykkäystä, siivousta, koiran lenkitystä). Lisäksi kun isovanhemmat ja kummit ovat kysyneet lahjatoiveita, tyttö on sanonut, että voi halutessaan laittaa hänen tililleen hieman moporahaa. Reilussa vuodessa on säästänyt n. 1000 e, osti mopon, kypärän ja ajolasit. Nyt säästää korttia varten, josta olemme luvanneet maksaa synttärilahjaksi puolet. 

En kehtaisi isovanhemmilta mopoa pyytää. 

Vierailija
7/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pitää olla varma ennen pyyntöä, että isovanhemmilla varmasti on varaa noin isoon hankintaan! Ehkä mopotilinro olisi parempi.

Riippuu myös isovanhemmista, miten menee viesti perille. meillä toinen (impulssikontrolliton) mummu liitäisi suoraan mopokauppaan, ostaisi mielestään parhaan piittaamattamitään tulevan mopoilijan tarpeista/toiveista.

Vierailija
8/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pankkiireja me isovanhemmat ollaan?

Mullakin on oma rahanahne porukka lähiomaisina, ja voi että, kuinka kivaa kun lapsenlapset kysyy takapenkiltä, kun olen heitä jonnekin kuskaamassa, että miten paljon sulla oikein on rahaa?

Törkeetä. Köyhiä ihmisiä (itse olen myös, koska sairauden vuoksi ei pysty töihin, ja ikääkin on, mutta perintö tuli, ja nyt sitä kyttäävät. Rahan sijoitin asuntoon, joten siellä pysyy.) ja useita kännyköitä ostellaan vuodessa huolimattomuuttaan rikottujen tilalle, lisäksi harrastusmaksuja ja kuteet on oltava merkkivermeitä yms. Eletään kuin kroisokset, ja yhden vuokrarästinkin olen jo maksanut.

Hävetkää ruikuttajat!  Vai oikein vielä mopo :/ Ja "piikki auki bensikselle", vai?

Vierailija
9/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysytääs näin päin, ostaisitko sinä lapsenlapselle mopon, jos varaa olisi?

Vierailija
10/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isovanhemmat ovat maksaneet, kunhan on vinkattu, mitä tarvitaan. Meillä ei makseta kotitöistä eikä anneta viikkorahaa.

Vierailija
11/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faija oli finnairilla ja äitipuoli sts pankissa töissä,mulla olisi ollut säästötilillä rahaa mitä ei tietenkään saanut käyttää ja mopo piti käydä ruinaamassa vaarilta,vaari sen myös osti,muutenkin mun piti käydä aina kaikki sukulaiset läpi jos tarvitsi jotain kalliimpaa hankkia.

Faija oli mun asuntolainaa takaamassa ja kaikille mainosti että lapsilleen ostanut asunnot ja kaikki.

Auton ostoa varten lainasin 6000€ viikoksi,no faija oli sitten ostanut koko auton mulle,alkoi niin vituttaa että möin pois koko auton.

Vierailija
12/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin pitää olla varma ennen pyyntöä, että isovanhemmilla varmasti on varaa noin isoon hankintaan! Ehkä mopotilinro olisi parempi.

Riippuu myös isovanhemmista, miten menee viesti perille. meillä toinen (impulssikontrolliton) mummu liitäisi suoraan mopokauppaan, ostaisi mielestään parhaan piittaamattamitään tulevan mopoilijan tarpeista/toiveista.

:D, tällainen mummu tänne, kiitos!

Vierailija
13/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin, jos lapsenlapsi olisi sen arvoinen. Tympeälle, haistattelevalle, koulussa häiriköivälle en ostaisi. Enkä sille, joka ei koskaan halua tulla mummolaan. koska siellä on hidas nettiyhteys.

Vierailija
14/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D, tällainen mummu tänne, kiitos!

Tuu hakemaan, pliis! On muuten harvisen ilkeä ja pisteliäs tapaus. Mopon hankkisi ensisijaisesti siksi, että pääsee kehumaan omaa anteliaisuuttaan!

Vierailija
15/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla vanhuksilla tuo itaruus muuttuu iän myötä ihan vainoharhaiseksi sairaudeksi. siitä rahasta tulee paljon rakkaampaa, kuin esim. lapsenlapset. Minusta sitä iloa, minkä lapsenlapsilleen voi tuottaa ja olla vielä itse se näkemässä, ei voita mikään♥

Vierailija
16/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aikuisiin lapsiini suorat ja reilut välit. Lapsenlapsi on vielä niin pieni, ettei mopoilu ole ajankohtaista, mutta en näe mitään estettä, miksei voisi kysyä isovanhempilta tuollaista asiaa tai esim. tukea auton ajokorttiin. Kyllä minä ainakin voin ihan suoraan sanoa, että ei ole varaa tai halua, jos ei ole varaa (tai en halua) - tai jos lapsenlapsia on siinä vaiheessa niin monta, että saman summan lahjoittaminen kullekin vuorollaan tuntuisi kohtuuttomalta. En pahastuisi kysymyksestä ollenkaan ja tiedän, etteivät lapsen vanhemmat pahastuisi kieltävästä vastauksesta. Tosin olemme avanneet lapselle säästötilin, ja jos vanhemmat katsovat sen hyväksi, voi ottaa moporahat sieltä. Mutta vain jos vanhemmat itse sen parhaaksi näkevät. 

Vierailija
17/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin, jos lapsenlapsi olisi sen arvoinen. Tympeälle, haistattelevalle, koulussa häiriköivälle en ostaisi. Enkä sille, joka ei koskaan halua tulla mummolaan. koska siellä on hidas nettiyhteys.

Tämä on hämmentävä piirre isovanhemmissa...

Kun lapseni olivat alle kouluikäisiä, mamma yleensä kielsi tulemasta kylään, koska ei jaksa lapsia (ei hän meitäkään jaksanut, menimme 3-kuukautisina tarhaan, sen jälkeen me lapset olimme aina joko tarhassa tai keskenämme kotona).

Suvun isovanhemmat valitsevat perheestään sen yhden suosikkilapsen, aina pojan, jonka lapsia siedetään ja joita jopa otetaan jonkin verran hoitoon. Muita lapsia ei haluta riesaksi muuten kuin pikaisesti käymään jouluna.

Nämä lempi-lapsenlapset sitten kutsutaan auttelemaan kaikissa verhojenlaitoissa ja remonteissa,

jonka jälkeen heidät palkitaan avokätisesti ja suositaan ennakkoperinnössä. Muut lapset eivät saa koskea mihinkään,

heille isovanhemmilla ei ole aikaa eikä tilaa, toivotaan etteivät he tule kylään, jos he soittavat.

Muun suvun kuullen sitten selitellään, miten tämä "paras" lapsenlapsi taas auttoi heitä ja ansaitsi sen takia lahjaksi mopon, myöhemmin lainantakauksen ja uuden auton.

Ihan ok, suosikkeja isovanhemmilla saa tietysti olla,

mutta on tympeää teeskennellä, että suosiminen johtuisi vain tämän lempipojan lapsen omista avuista, "kun se aina auttaa".

Terveisin ei-suosikki, se tytär, joka "ei voi tulla auttamaan" verhojenlaitossa eikä yhtään missään, ja jonka lasta ei tarvitse koskaan huomioida yhtään mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan