Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystäväni on raskaana ja kieltää mun ryyppäämisen

Vierailija
22.05.2017 |

Onko normaalia? Tyttöystävä siis raskaana ja kun hän ei saa nyt bilettää niin koittaa kieltää munkin bilettämisen? Mitä järkeä? Enhän minä oo raskaana. Ollaan kuitenkin aika nuoria niin eikö se oo ihan normaalia että tykkään viikonloppuisin lähtä kavereiden kanssa vähän juhlimaan työviikon jälkeen. Ja en siis ryyppää viikolla kun viikonloput vaan.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko normaalia? Tyttöystävä siis raskaana ja kun hän ei saa nyt bilettää niin koittaa kieltää munkin bilettämisen? Mitä järkeä? Enhän minä oo raskaana. Ollaan kuitenkin aika nuoria niin eikö se oo ihan normaalia että tykkään viikonloppuisin lähtä kavereiden kanssa vähän juhlimaan työviikon jälkeen. Ja en siis ryyppää viikolla kun viikonloput vaan.

Miksei raskaana oleva saa bilettää? Itse kuljin kaveriporukan mukana laskettuun aikaan asti.

No huhuh, ei tietenkään raskaana olevat naiset saa ryypätä! Lapsesta voi tulla vammanen! Siksi ei voi tyttöystävä bilettää, en kyllä alkais kattomaan mitään raskaana olevaa tenuttajaa, mä voin ryypätä ku en oo raskaana. -Ap

Eli sulle siis bilettäminen tarkoittaa samaa kuin ryyppääminen. Just.

"Jonkun luokse etkoille tai ravintolaan syömään, pubiin ja yökerhoon." oli vastaukseni, kuten myös se aikaisemmin kirjoittamani, jossa ihmettelin että miksei tyttöystävä pääse myös bilettämään.

Itsestään selvää tietysti, ettei raskaana käytetä alkoholia. Mikä kuitenkaan estää lähtemästä kaveriporukan mukaan? Syömiselle, juttelemiselle, laulamiselle ja tanssimiselle ei ole mitään esteitä.

Niin oon mä kerran pyytäny sen mukaan kuskiksi mutta sillonkin se vaan valitti että "miks pitää olla noin lärvit" ja blaablaablaa, ni en oo sit enään pyytäny ku menee itelläkin fiilikset ku ei saa jätkien kanssa kunnolla ottaa kuppia. -ap

Voi luoja. Ongelma ei siis ole tyttöystäväsi, vaan se että sinä et ole kasvanut aikuiseksi. Surullista vauvan kannalta.

No ongelma on just se tyttöystävä ku sehän tässä valittaa ilman mitään kunnon syytä. Ja miten nii en oo kasvanut aikuiseksi? En tiiä ootko joku uskovainen mutta kyllä musta on ihan normaalia vetää viikonloppuisin lärvit jos on kerran täysi-ikäinen. Jotkut tykkää tissutella mutta ite tykkään kupittaa kunnolla ja tää on vapaa maa. -Ap

Aikuisuus = lärvit. XD XD XD Täähän on ihan hulvatonta!!! XD

Vierailija
42/79 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis aikuisuus on että saa vetää lärvit jos huvittaa. Pennut juokoon Jaffaa. -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vain tyttöystävä oli raskaana, niin kyllä me ihan yhdessä sitä lasta odotettiin. Muutaman kerran kävin raskausaikana ulkona itsekseni, mutta kyllä se tuleva lapsi ja odottavan äidin hyvinvointi meni kaiken muun edelle. Tyttöystävällä oli lapsi kannettavanaan, mun tehtävä oli kantaa vastuuta äidin hyvinvoinnista vaikka hän hormoonihuuruissaan joskus kiukuttelikin. Mieti vähän asennettasi ja koita kasvaa vastuulliseksi vanhemmaksi ennen kuin lapsi syntyy!

Vierailija
44/79 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisuusvonnkuule sitä, että ei voi tehdä kaikkea, mikä huvittsisi, koska on vastuu. Sinulla on tulossa se eli vastuu lapsesta ja siihen vastuuseen kasvamisesta.

Tuollainen "voi ryypätä milloin haluaa" on ihmisen keskenkasvuinen välivaihe ja kuuluu nuoruuteen, ei aikuisuuteen. Millaisesda perheessä olet itse kasvanut? Ryyppäsikö ja bilettikö isäsi tai äitisi joka viikinloppu? Eikö? Luuletko tosiaan, että eivät olidi mieluummin eläneet huoletinna bilettäen ja vain itseään ajatellen kuin istuneet kotona iltaisin ja huolehtineet perheestä? Just. Vain todella naiivit lapset luulevat, että heidän vanhempansa eivät ole luopuneet mistään lastensa vuoksi. Nyt sinä olet sen vanhemman asemassa ja sun pitää jättää tuo teinielämä taakse.

Vierailija
45/79 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis aikuisuus on että saa vetää lärvit jos huvittaa. Pennut juokoon Jaffaa. -Ap

Lärvien vetäminen on itse asiassa aika säälittävää kun paljon parempia ja mukavampiakin tapoja päihtymiseen on.

Vierailija
46/79 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

swimba kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lärvien vetäminen on itse asiassa aika säälittävää kun paljon parempia ja mukavampiakin tapoja päihtymiseen on.

No mitä helvettiä, huumeitako tässä pitäis alkaa vetämään? Siitäkö se tyttöystävä vähemmän kilahtelisi? -ap

Osoittaa vain tyttyöystävän tietämättömyyden ja stereotyyppisyyden, jos pitää laittomia päihteitä jotenkin dokaamista pahempana tai vaarallisempana vaihtoehtona.

Vierailija
47/79 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää tehdä sille naiselle selväksi että sinä hoidat työt, hän kodin ja lapset, jos ei asetu niin vaihda naista vieläkun nuori olet!

Vierailija
48/79 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan ryyppäävän miehen on itselleen valinnut.

Aika naurettavaa, että miehenkin aloittamassa ketjussa aletaan ensimmäisessä kommentissa syyllistämään naista, kun mies käyttäytyy miten käyttäytyy. Hyvin sujuu tuo teidän naisviha!

Vierailija
49/79 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sulle siis bilettäminen tarkoittaa samaa kuin ryyppääminen. Just.

Biletys ilman päihdyttäviä aineita on teeskentelyä ja itsepetosta pahimmillaan.

Vierailija
50/79 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tää on vaan provo. Mut jos ei ole, niin muillekkin miehille (tässä tapauksessa pojalle) vielä muistutukseksi, että se vauva ei tule ilman sen isän siittiöitä, eli äiti ei saa sitä vauvaa itsekseen aikaiseksi. Eli vastuu ei todellakaan ole yksin äidin. Ja sit ihan kyselisin, että meinaatko jatkaa "lärvien vetämistä" kun lapsi on syntynyt? Vastauksesi on luultavasti kyllä. No oletko ajatellut, että annat lapselle mallin "ryyppäämisessä ei oo mitään vikaa ku jätkien kaa nähään tossa ja vois vetää kunnon lärvit, ei mua sun *lapsen äiti* mielipide kiinnosta pätkän vertaa, koska mä en voi imettää ja tarviin omaa aikaa".

Toisinsanoen mikään huono tapa ei katkea vaan jatkaa samaa rataansa, tytöstä tai pojasta tulee amis joka ryyppää joka viikonloppu ja saattaa pilata elämänsä sillä tyystin. Valintoja valintoja. Vaikutat jotenkin niin itsepäiseltä "minussa ei ole mitään vikaa vaan noissa muissa", että harkitse nyt hyvänen aika vakavasti kannattaako sun antaa tommosta pellemäistä mallia lapselle. Jos sen sijaan otat vastuuta, niin hommaa vaikka ylempi koulutus tai hyvä työpaikka ja irtaannu niistä kännipiireistä ja auta äitiä vauvan hoidossa. Toivottavasti ap todellakin vaan heität läppää..

Vierailija
51/79 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaan käyttänyt kumia, ihan selvästi olet vielä pelkkä pojan kloppi etkä mies.

Vierailija
52/79 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terkkuja sinne Oulun seudulle. Tiedoksi että ryyppääminen viikonloppuisin ei ole normaalia missään ikäluokassa.

Vierailija
53/79 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tainnut kertoa sitäkään, että lapset tulee kalliiksi. Kellä on vara ryypätä rahat enää tuossa vaiheessa?

Provohan tämä on, mutta ikävä kyllä vastaavia sankareita on tosielämässä tullut nähtyä. On se elämä kyllä kokonaisuudessaan aika säälittävää näissä "perheissä". Lapsille ei riitä rahoista sen enempää vihanneksiin kuin harrastuksiinkaan, kun kaikki menee vanhemman ryyppäämiseen ja vapaapäivät kuunnellaan kiukkuista krapulaista tai ölisevää känniääliötä. Sääliksi käy.

Vierailija
54/79 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun ryypiskelet menemään, tuu sitten kertomaan kun tyttöystävä lähtee käveleen!

Vierailija
55/79 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit vaan käyttänyt kumia, ihan selvästi olet vielä pelkkä pojan kloppi etkä mies.

Niinpä. =(

Vierailija
56/79 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jösses, pitäs ottaa heti synnytyksen jälkeen lapsi poies tollaselta! Ajattelee vaan itteensä:/

Vierailija
57/79 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on MIES eikä tollasta pentua.

Oletkos aatellu paljonko kaikki tarvittava tulee maksamaan? Paljonko se lapsi tulee maksamaan?

Tiesitkö että olet elatusvelvollinen eron tullessa? Ja olet elatusvelvollinen siihen asti kun lapsi on 18?

Juu. Senkus juhlit vaan. Toivottavasti tyttöystäväsi on se aikuinen. Sinä et selvästikään ole. Juu. Olen nyt 31 & esikoisen saanu 18 vuotiaana ja kuopuksen 19 vuotiaana. Piti siinä aikuistua ja nopeasti, ottaa vastuu pienestä lapsesta ja amis kesken. Ihme vellihousuja olette.

Tee maailmalle palvelus äläkä lisäänny enempää. Miten tommonen munaton ääliö on edes ketään raskaaksi saanut?

Vierailija
58/79 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia raskaus kestää 9kk, että vanhemmat ehtivät aikuistua ja kasvaa siihen, että seuraavat pari vuosikymmentä (tai ainakin about 10 vuotta) mennään kaikissa asioissa 'lapsen etu edellä'. AP, sinulla on nyt luopumisen (nuoruuden villi ja vapaa" -ajasta) aika. Tuleva äiti tarvitsee perheen, jossa on 2 aikuista ja vauva - ei yhden aikuisen, yhden keskenkasvuisen ja yhden vauvan perhettä.

Vierailija
59/79 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuinka yksinäinen ja surullinen olo mulla oli, kun olin raskaana ja mies ja kaverit vain juhlivat. Puolessa väliä en saanut tehdä mitään raskastakaan supistusten takia, ja mies vaan joi viikonloput. Oli siis todella pettynyt olo ja paha mieli. Monet riidat saatiin tästä aikaseks. Mies ajatteli, että nyt kun vielä kerran saa mennä niin pitää mennä. Mulla se oli yllätysraskaus ja mun entinen elämä loppu siihen paikkaan kun tein raskaustestin.

Tällä hetkellä sun pitäis olla tukena sun tyttöystävälle. Mulle se ois ollu ok, jos mun mies ois silloin tällöin käyny ulkona, mutta se että se oli joka viikonloppuista sai mut raivon partaalle. Olo oli vatsan vuoksi ahdistava, kroppaa särki, olin yksinäinen, pelokas uudesta elämänmuutoksesta. Silloin kun oisin eniten tarvinut miehen tukea, hän oli poissa. Hänestä kuoriutui kuin joku pikkupoika ja se sai mut toivottomaks tulevaisuuden suhteenkin, mitä jos kaikki jatkuu samanlaisena. Nyt kuule ryhdistäydyt ja oot sun tuttöystävän tukena ja apuna, sulla on elämänmuutos edessä ja sun tyttöystävä asennoituu siihen 9 kuukautta, niin kyllä on aika sinunki.

Vierailija
60/79 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo otsikosta tulee kuva lapsen tasolle jääneestä pojasta eikä aikuisesta miehestä. "Tyttöystävä kieltää". Opettaja kieltää... Äiti kieltää... jne.

Eli ap ei ole vielä kasvanut henkisesti aikuiseksi niin, että kokisi omaksi roolikseen olla se vastuullinen vanhempi/aikuinen. Hän yhä samaistuu tuohon lapsen rooliin, nyt vain äiti on korvautunut tyttöystävällä.

Nämä on just niitä "parisuhteita", jotka päättyvät siihen, kun vaimo potkaisee epäkypsän miehen ulos, kun se ei tee kotitöitä ja kanna vastuuta lastenhoidosta ja mies sitten ihmettelee, että miksi tuli ero ihan yllätyksenä. Kun eihän kukaan.äiti ota eroa omasta lapsestaan ja sellainen asetelma tuossa on sen miehen päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä