Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on hoikan naisen painoindeksi?

Vierailija
22.05.2017 |

Jos puhutaan tavallisesta naisesta eikä mistään muskelisalihirmusta.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla 18.5. Olen 165/50. Lihaskunto mitattu hiljattain ja kaikilta osin ikäluokassa erinomainen. Olen siis todella pienikokoinen, mutta silti voimakas. Harrastan paljon liikuntaa. 

Rakenteesta riippunee, mikä indeksi on hoikka. Mulla on jo lukemassa 20 iso, läski maha ja näytän raskaana olevalta. 

Varmaan joku 18-22. 

Vierailija
42/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 163cm ja silloin kun painoin alle 50kg (eli bmi alle 19) niin aloin näyttää jo liian laihalta, luut törrötti jne. Minulle ihannepaino on jotain 52kg, joka vastaa noin painoindeksiä 20. Silloin ei ole ylimääräistä, mutta ei kuitenkaan laihan näköinen. Nyt painan jotain 56kg ja kyllä edelleen ihmiset yleensä on sitä mieltä että olen "tosi hoikka", saan niitä kommentteja usein.

Eli varmaan se hoikka on ainakin minun ruumiinrakenteella n. Bmi 19-21(22). Ja niinhän se kaiken järjen mukaan pitäisikin olla, alle normaalipainon keskimäärän on hoikka. Alle normaalipainon on laiha. Mutta eri ihmiset näyttää hieman erilaiselle vaikka olisivat saman painoisia, jollekin se laihuus sopii ja toiset näyttää luisevalle, sama pienessä pyöreydessä, toisilla se paino kertyy "oikeisiin paikkoihin", toisilla ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on BMI 31, 173/70, eli olen normaalipainoinen. Kuulen usein työkavereiltani olevani hoikka. Tuokin siis varmaan riippuu siitä, kuka vertaa ja mihin vertaa. Työyhteisöni on istumatyötä tekeviä, ja pääosin yleisesti katsoen ylipainoisia.

Vierailija
44/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on BMI 31, 173/70, eli olen normaalipainoinen. Kuulen usein työkavereiltani olevani hoikka. Tuokin siis varmaan riippuu siitä, kuka vertaa ja mihin vertaa. Työyhteisöni on istumatyötä tekeviä, ja pääosin yleisesti katsoen ylipainoisia.

Jos nyt 23 kuitenkin 😂 Joku ajatusvire..

Vierailija
45/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi on vain suuntaa antava mittari. Paljon tarkempi mittari hoikkuudelle on vyötärö.

Vierailija
46/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
47/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä ottaen ihmisellä on hyvä paino kun pituudesta ottaa sen satasen pois