Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko poliisi tarkistaa reseptitiedot?

Vierailija
22.05.2017 |

Esimerkiksi, jos laukusta löytyy kiinnioton yhteydessä laatan 10mg diapameja, mutta henkilöllä ei ole reseptiä mukana eikä esim. pankkitunnusten uupuessa mahdollisuutta näyttää Omakannasta, että resepti ON olemassa? Itelle kävi näin, että laukussa pameja, pidän aina varuiksi, koska paniikkikohtaus voi tulla, mutta hölmönä ei respaa mukana, niin jäi askarruttamaan, että pääsevätkö tarkistamaan jostain, kun suorastaan kehoitin, että soittakaa jonnekin, jos ette minua usko, että ovat omia. Toisaalta myös mietin, että antoivat lääkkeet pitää, eli eivätkö olisi takavarikoineet lääkkeet, jos eivät saaneet asiaa tarkistettua? Oon googlannu kaksi päivää asiaa ja en vaan löydä mistään spesifiä tietoa ja siksi kyselen.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enp ole ymmärtänyt asiaa edes miettiä, vaikka rauhoittavia on ollut laukussa jo 10 vuotta. Missä yhteydessä laukku ratsattiin?

Vierailija
2/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin humalatilan vuoksi putkaan, olin parin sadan kilometrin päässä kotoa ja siksi veivät. En riehunut tai tehnyt vastarintaa, mutta kyllä tavarat tarkastettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eivät voi tarkastaa sitä omakannasta eikä mistään rekisteristä, mutta ne voivat soittaa sun lääkärille virka-aikaan, jos annat nimen ja jonkun sellaisen tiedon, millä lääkäri löytyy. Ne voi myös pyytää että sinä tai joku sun edustaja käy hakemassa ne sun verkkopankkitunnukset ja näyttää sun resptin tai sen "asiakastulosteen". Tämän homman monimutkaisuudesta voi päätellä, että eivät ne alal tekemään sitä, ennen kuin rikoksella alkaa olemaan vähän enemmän rangaistavuutta kuin pienen diapammäärän kuljettamisella omaa käyttöä varten. Ne on kåytännössä päästäneet sut eteenpäin sillä perusteella, että yhdessä laatassa on juuri sopivasti omaan paniikkihäiriöpotilaan käyttöön (todin edim mulla on mukana yksi ainoa pilleri lääkerasiassa muutaman buranan kanssa) mutta ei niin paljon kuin pitäisi olla, jos olisit kauppias.

Vierailija
4/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis vielä putkasta päästyä poliisisetä v*ttuili, että mitä noi kympin pamit on, kun sulla ei ole reseptiä niihin. No minkä helvetin takia eivät takavarikoineet, jos ei muka reseptiä ollut? eikö siinä kohtaa olisi tullut jos kyseeseen jokin rikosnimike, jos hallussa ois reseptittömiä pkv-lääkkeitä. Varmaan pitivät jonain bentsonarkkarina, kun vielä aamullakin piti ilkeillä. -Ap

Vierailija
5/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en usko että niitä oikeasti kiinnostaa sun muutama diapami, että silleen.

Vierailija
6/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti kyselivät niistä kuitenkin useampaan otteeseen

Vierailija
7/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne halus kuulla, josko sä oisit ostanut niiltä jostain laittomalta kauppiaalta, niin se kauppias ois voitu saada kiinni. Tolla määrällä sua itseäsi olisin voitu tutkia laittoman aineen hallussapidosta, mutta ei kaupasta, ja vasta kaupan kohdalla rangaistukset tulee sen kokoisiksi, että kannattaa nähdä tutkimisen vaiva. Toinen asia sit, jos oisit kännipäissäsi säheltänyt enemmänkin niin, että rikosnimikkeitä olisi jo muitakin. Silloin se hallussapito olisi ollut pakkokin lisätä joukkoon.

Vierailija
8/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne halus kuulla, josko sä oisit ostanut niiltä jostain laittomalta kauppiaalta, niin se kauppias ois voitu saada kiinni. Tolla määrällä sua itseäsi olisin voitu tutkia laittoman aineen hallussapidosta, mutta ei kaupasta, ja vasta kaupan kohdalla rangaistukset tulee sen kokoisiksi, että kannattaa nähdä tutkimisen vaiva. Toinen asia sit, jos oisit kännipäissäsi säheltänyt enemmänkin niin, että rikosnimikkeitä olisi jo muitakin. Silloin se hallussapito olisi ollut pakkokin lisätä joukkoon.

Juuri näin.

Vierailija
9/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä. Kiitän kovasti asiallisista vastauksista! -Ap

Vierailija
10/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä myös kehonkielestä ja vastauksista voi tehdä jonkinlaista arviota siitä, valehtelee jo vastaaja, joten on ehkä tehnyt arvion, että vastaukseksi olivat rehellisen oloisia.

Vierailija
11/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on aina tarvittavat lääkkeet mukana. Eihän mitään paperireseptejä ole enää olemassakaan, jota voisi pitää mukana. Enkä todellakaan kuljeta mukana koko 100kpl laatikkoa, jossa on apteekin tarra päällä. Ei ole tullut mieleenikään, että tässä olisi joku ongelma. No täytynee ottaa puhelimella kuva siitä apteekin lipukkeesta, niin on sitten jotain todistetta jos joskus tarvitsee.

Vierailija
12/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eihän pamien hallussapito ole millään muotoa laitonta? Niitä ei edes luokitella huumausaineeksi vaikka niillä väärinkäyttöpotentiaali onkin. Asia erikseen nimenomaan huumeiksi luokitellut lääkkeet (vahvat kipulaastarit, buprenorfiini, metyylifenidaatti...). Uskoisi , että poliisi voi takavarikoida ainoastaan silloin kun on vahva ja perusteltu epäillys, että lääkkeet ovat nimenomaan huumausainetarkoituksessa mukana tai että niitä myydään/luovutetaan päihdekäyttöön eteenpäin. Reseptilääkkeiden luovuttaminen toiselle itsessään ei ole sallittua (jo ihan potilasturvallisuuden vuoksi, koskee kaikkia reseptilääkkeitä), mutta ei myöskään laitonta. Myymisessä ja ostamisessa päihdekäyttöön ylittyy jo lain kynnys, mutta pelkkä pienen määrän hallussapito ei täytä rikoksen määritelmää oli reseptiä tai ei.

En siis tiedämitään faktaa, uumoilen vain. Joku paremmin tietävä voisi valistaa tarkemmin.

Vierailija
13/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, luulisi kanssa, että poliisilla olisi parempaakin tekemistä.

Vierailija
14/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappailitko niitä viinan sekaan? Silloinhan olet sekakäyttäjä. Ei poliisit rikoksena tuosta ole kiinnostuneita, enemmän yhteiskunnallisena ongelmana. Arvelevat ettei ole viimeinen kerta kun poliisin suojissa yövyt ja muutenkin tulet yhteiskunnalle kalliiksi jos et saa elämääsi raiteilleen. Kannattaisiko miettiä tota juomista?

Vierailija
15/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin humalatilan vuoksi putkaan, olin parin sadan kilometrin päässä kotoa ja siksi veivät. En riehunut tai tehnyt vastarintaa, mutta kyllä tavarat tarkastettiin.

Niin ainahan te olette täysin syyttömiä ja paha poliisi teitä kiusasi.

Vierailija
16/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka lapsellinen ja huonosti ksvatettu täytyy olla että luulee poliisien olevan aina hyviksiä?

Vierailija
17/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka lapsellinen ja huonosti ksvatettu täytyy olla että luulee poliisien olevan aina hyviksiä?

Eipä ole minua koskaan poliisit kiusanneet.

Kumma juttu että poliisin kanssa on vaikeuksia niillä, joilla on muitakin vaikeuksia. Olisiko vähän syytä katsoa peiliin?

Vierailija
18/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nappailitko niitä viinan sekaan? Silloinhan olet sekakäyttäjä. Ei poliisit rikoksena tuosta ole kiinnostuneita, enemmän yhteiskunnallisena ongelmana. Arvelevat ettei ole viimeinen kerta kun poliisin suojissa yövyt ja muutenkin tulet yhteiskunnalle kalliiksi jos et saa elämääsi raiteilleen. Kannattaisiko miettiä tota juomista?

En nappaillut kaljan kanssa. Ne vaan on aina laukussa mukana varuiksi, kuten selitin. En ole sekakäyttäjä. En myöskään puolustele, sitä millään tavalla, että tuli tuollainen ylilyönti, että join liikaa. Ihan oma moka. Kyllä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. Lähentelen kolmeakymppiä ja käyn tosi harvoin missään. Eikä siinä mitään, että ottivat kyytiin, mutta kyllä minusta sen ilkeilyn olisi poliisi voinut jättää väliin, koska olin itse heille ystävällinen ja yhteistyöhaluinen enkä vaikeillut heille. Oon aina ajatellut, että poliisi on ystävä, mutta ton kokemuksen jälkeen muuttui kyllä ajatusmaailma sen suhteen. Eli sen aamuisen v*ttuilun myötä.

Vierailija
19/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitähän alapeukutettavaa mun kommentissa oli. Perustuu tosikokemukseen.

Vierailija
20/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisillä tiukoilla resursseilla poliisi ei varmasti puutu normi-ihmisten tekemisiin. Jos juo itsensä tolkuttomaan tilaan joutuu poliisi korjaamaan talteen. Ja ratsaamaan laukun selvittääkseen millä lähes tajuttomuus on aiheutettu. Seuraamaan kuinka sekava ihminen on, kuuluuko putkaan vai vielä kalliimpaan hoitoon sairaalaan. Josko sekoittaisitte päätänne hieman vähemmän niiin poliisi antaisi olla rauhassa? Ainut kerta kun itse olen ollut poliisin kanssa tekemisissä oli peräänajotilanteessa, ja silloinkin soitin itse poliisit paikalle kun peräänajaja alkoi perua syyllisyyttään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi