Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko poliisi tarkistaa reseptitiedot?

Vierailija
22.05.2017 |

Esimerkiksi, jos laukusta löytyy kiinnioton yhteydessä laatan 10mg diapameja, mutta henkilöllä ei ole reseptiä mukana eikä esim. pankkitunnusten uupuessa mahdollisuutta näyttää Omakannasta, että resepti ON olemassa? Itelle kävi näin, että laukussa pameja, pidän aina varuiksi, koska paniikkikohtaus voi tulla, mutta hölmönä ei respaa mukana, niin jäi askarruttamaan, että pääsevätkö tarkistamaan jostain, kun suorastaan kehoitin, että soittakaa jonnekin, jos ette minua usko, että ovat omia. Toisaalta myös mietin, että antoivat lääkkeet pitää, eli eivätkö olisi takavarikoineet lääkkeet, jos eivät saaneet asiaa tarkistettua? Oon googlannu kaksi päivää asiaa ja en vaan löydä mistään spesifiä tietoa ja siksi kyselen.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on matkoilla mukana printti resepteistä. Kerran on turvatarkastuksessa kysytty lääkkeistä . Näytin printtiä, ja kaikki oli ok.

Vierailija
42/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huono bentsoriippuvainen sitten oon, kun saatan olla viikkoja, jopa kuukausia tarvitsematta lääkkeen lääkettä. Ei nyt jotenkin tullu vaan mieleen, ettei niitä lääkkeitä kannata ottaa mukaan tai pitäisi ruveta leikkeleen palasia listasta ja siihen päälle vielä tuo, että avainlukulista unohtui lähtiessä kotiin, kun tuli kiire. Vielä vähemmän tuli mieleen, että joutuisi poliisien kanssa tekemisiin, koska näin ei ole koskaan ennen käynyt. Kyllä mä olisin toivonut, että ne olisi pystynyt jotakin kautta tarkistaa reseptin, mutta näköjään ei, joten todnäk. pitivät bentsonarkkarina ja se harmittaa. Lisäksi  ainakaan itelle oo minkäännäköstä viihdearvoa ko. nappuloista. Ihan ihme raiteille lähti tämäkin juttu.

Tällä palstalla jokainen keskustelu kääntyy aina siihen, että ap haukutaan idiootiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huono bentsoriippuvainen sitten oon, kun saatan olla viikkoja, jopa kuukausia tarvitsematta lääkkeen lääkettä. Ei nyt jotenkin tullu vaan mieleen, ettei niitä lääkkeitä kannata ottaa mukaan tai pitäisi ruveta leikkeleen palasia listasta ja siihen päälle vielä tuo, että avainlukulista unohtui lähtiessä kotiin, kun tuli kiire. Vielä vähemmän tuli mieleen, että joutuisi poliisien kanssa tekemisiin, koska näin ei ole koskaan ennen käynyt. Kyllä mä olisin toivonut, että ne olisi pystynyt jotakin kautta tarkistaa reseptin, mutta näköjään ei, joten todnäk. pitivät bentsonarkkarina ja se harmittaa. Lisäksi  ainakaan itelle oo minkäännäköstä viihdearvoa ko. nappuloista. Ihan ihme raiteille lähti tämäkin juttu.

Tällä palstalla jokainen keskustelu kääntyy aina siihen, että ap haukutaan idiootiksi.

Aivan, ja korostetaan kuinka minä olen hyvä ja kunnon kansalainen. Sen lisäksi poistatetaan kaikki eriävät mielipiteet.

Vierailija
44/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt ihan varma, että poliisi kettuili sinulle? Eiköhän ollut niin, että krapulainen nuppisi viestitti jotain muuta. Poliisi teki työtään. Kiinniotettaessa varmisti, oletko "vain" kännissä, vai oletko ottanut myös pillereitä, jolloin ehkä olisitkin ollut sairaalan asiakas. Miten se pankkitunnusjuttu oikein oli? Onko sinulla tunnukset, jotka eivät vain olleet tuolla ryyppykierroksella mukana, vai eikö sinulla ole niitä lainkaan? Monet asiat, joita et itse tule edes ajatelleeksikaan, kertovat sinusta varsin paljon viranomaisille.

Vierailija
45/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt ihan varma, että poliisi kettuili sinulle? Eiköhän ollut niin, että krapulainen nuppisi viestitti jotain muuta. Poliisi teki työtään. Kiinniotettaessa varmisti, oletko "vain" kännissä, vai oletko ottanut myös pillereitä, jolloin ehkä olisitkin ollut sairaalan asiakas. Miten se pankkitunnusjuttu oikein oli? Onko sinulla tunnukset, jotka eivät vain olleet tuolla ryyppykierroksella mukana, vai eikö sinulla ole niitä lainkaan? Monet asiat, joita et itse tule edes ajatelleeksikaan, kertovat sinusta varsin paljon viranomaisille.

On tunnukset ja olivat unohtuneet kotiin tietokoneen viereen, kun piti ostaa junalippu ja tarkistaa, onko matkakortilla arvoa. No, miten voi tulkita väärin, että tää poliisi totes about näin "Miten sä oot noin helvetin tyhmä, sä oot vuosimallia sitä ja sitä ja luulis et siihe mennessä ois tullu järkee päähän" super vihasena ja v*ttuuntuneena :D Olin varsin hiljaa kyllä siinä kohtaa, koska halusin vaan pois sieltä. Mut teki kyl mieli kysyy ku samassa putkakopissa nukku joku keski-ikänen nainen, että ei vissii oo iästä kii aina, onko järkeä päässä vaiko eikö.

Vierailija
46/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ja aika monelle muullekin tuntemalleni paniikkihäiriöiselle on määrätty opamoxia. Se on myös ihan perusbentzo. Ja kyllä, minulla on liuska käsilaukussa. Ihan käytännön syystä, että irtileikattua tablettia on hankala löytää käsilaukun pohjalta, jos viruu siellä pitkän aikaa. Liuskassa pysyvät siistinä ja löytyy helposti. 

Opamoxia ei todellakaan kannata ottaa paniikkihäiriöön, vesiliukoisena sen vaikutusta joutuu odottamaan useamman tunnin. Tietysti, jos tuntitolkulla osaa ennustaa, että kohtaus tulee tuntien päästä...

Vierailija
47/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tunnukset ja olivat unohtuneet kotiin tietokoneen viereen, kun piti ostaa junalippu ja tarkistaa, onko matkakortilla arvoa. No, miten voi tulkita väärin, että tää poliisi totes about näin "Miten sä oot noin helvetin tyhmä, sä oot vuosimallia sitä ja sitä ja luulis et siihe mennessä ois tullu järkee päähän" super vihasena ja v*ttuuntuneena :D Olin varsin hiljaa kyllä siinä kohtaa, koska halusin vaan pois sieltä. Mut teki kyl mieli kysyy ku samassa putkakopissa nukku joku keski-ikänen nainen, että ei vissii oo iästä kii aina, onko järkeä päässä vaiko eikö.

Niin, poliisilla olisi parempaakin tekemistä kuin huolehtia aikuisista ihmisistä jotka saattavat itsensä siihen kuntoon etteivät enää pysty itsestään huolehtimaan ja poliisi joutuu ottamaan säilöön ettei henkilölle sattuisi mitään vakavampaa. Putkatiloillekin voisi olla muuta käyttöä kuin liikaa juoneiden itseään selväksi nukkuminen.

Että sinällään ymmärrän kyllä että saattaa ketuttaa keski-ikäisiä sammumispisteeseen itsensä juoneita paapoa kun luulisi kyseiseen ikään mennessä omien rajojensa olevan jo selvillä pikkuhiljaa.

Vierailija
48/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se niinkun tiuski ja puolihuusi ja aggresi mulle :D Oikeessahan se silleen oli, että olin ollut tyhmä, mutta ei voi kyllä yhden illan takia päätellä ihmisen järjestä yhtään mitään. Kyllä ihan kelle tahansa voi käydä niin, että juo liikaa vahingossa, jos ei oo vaikka syönyt tai nukkunut kunnolla. Ihan kenelle tahansa (paitsi tietenkin absolutisteille). Ja vaikkei nyt tota respaa voineetkaan tarkistaa niin kaikki muut rekisterit varmasti, että olen ollut moitteeton kansalainen (tohon iltaan asti). Ei oo rikosrekistereitä eikä muitakaan merkintöjä. Ihme käytöstä siltä poliisilta kuitenkin olla vihainen mulle ja haukkua, vaikken ollut sille mitään pahaa tehnyt ja varsin nöyränä olin siinä tilanteessa, kun hävetti muutenkin. Ei menny kyllä asiat niinku Poliisit-ohjelmassa. :D

Vierailija
49/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se niinkun tiuski ja puolihuusi ja aggresi mulle :D Oikeessahan se silleen oli, että olin ollut tyhmä, mutta ei voi kyllä yhden illan takia päätellä ihmisen järjestä yhtään mitään. Kyllä ihan kelle tahansa voi käydä niin, että juo liikaa vahingossa, jos ei oo vaikka syönyt tai nukkunut kunnolla. Ihan kenelle tahansa (paitsi tietenkin absolutisteille). Ja vaikkei nyt tota respaa voineetkaan tarkistaa niin kaikki muut rekisterit varmasti, että olen ollut moitteeton kansalainen (tohon iltaan asti). Ei oo rikosrekistereitä eikä muitakaan merkintöjä. Ihme käytöstä siltä poliisilta kuitenkin olla vihainen mulle ja haukkua, vaikken ollut sille mitään pahaa tehnyt ja varsin nöyränä olin siinä tilanteessa, kun hävetti muutenkin. Ei menny kyllä asiat niinku Poliisit-ohjelmassa. :D

Niin varmaan voi, jos on aina pakko juoda itsensä umpihumalaan ja sille rajalle, että vielä juuri ja juuri pysyy pystyssä. Voisiko ajatella että joisi sen verran maltillisemmin että jäisi vähän pelivaraakin vastaavia tilanteita varten?

Vierailija
50/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan voi, jos on aina pakko juoda itsensä umpihumalaan ja sille rajalle, että vielä juuri ja juuri pysyy pystyssä. Voisiko ajatella että joisi sen verran maltillisemmin että jäisi vähän pelivaraakin vastaavia tilanteita varten?

Niin kuten tossa jo aikasemmin kirjotin, että tosi harvoin käyn ylipäätään missään. Ehkä kerran vuodessa. Ja tää oli eka kerta, että mitään sattui. Eli kertoisitko, mistä vedit ton "aina pakko juoda itsensä umpihumalaan"?

Vierailija
51/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan turha käydä täällä mitään keskustelua tai kysyä mitään, kun ei lueta tai luettua ei ymmärretä, joten joutuu toistaa itseänsä kymmeniä kertoja ja se on todella turhauttavaa.

Vierailija
52/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Minulla on aina itselläni muutamia rauhoittavia pillerirasiassa laukussani (käytän Alproxia joka on purkissa eikä foliossa). IKINÄ ei ole tullut mieleenikään että minun pitäisi todistaa kenellekään että lääkkeet on minulle määrättyjä. Ei tulisi mieleenikään että minulla pitäisi olla pankkitunnukset mukana kaupungilla missään olosuhteissa (ihan vitunmoinen turvallisuusriski kuljetella niitä). Jos poliisi ratsaisi käsilaukkuni, ei tulisi mieleenikään että ne kyseenalaistaisivat sen onko minulla oikeus niihin lääkkeisiin mitä sieltä löytyy.

Tottakai poliisi alkaa ihmetellä jos ajatusmaailmasi on kuin kriminaalin. Se heijastuu käytökseen.

Niin, ja poliisi ei missään olosuhteissa pääse esim. Omakantaan.

Vierailija
53/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se niinkun tiuski ja puolihuusi ja aggresi mulle :D Oikeessahan se silleen oli, että olin ollut tyhmä, mutta ei voi kyllä yhden illan takia päätellä ihmisen järjestä yhtään mitään. Kyllä ihan kelle tahansa voi käydä niin, että juo liikaa vahingossa, jos ei oo vaikka syönyt tai nukkunut kunnolla. Ihan kenelle tahansa (paitsi tietenkin absolutisteille).

Useimmat meistä ymmärtää kolmpikymppisenä syödä tukevasti ennen kuin lähtee ryyppämään ja ymmärtää senkin että väsyneenä kestää viinaa huonommin kuin yleensä.

Toki vahinkoja sattuu kaikille mutta siinä vaiheessa kun on niin kännissä että poliisi joutuu korjaamaan on kyllä aika huonosti asiat.

Vierailija
54/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kriminaali, miksette jo ymmärrä? :D Minulla ei ole rikosrekisteriä eikä huumausainemerkintöjä. Luottotiedot ja työpaikkakin löytyy. En ole koskaan käyttänyt huumeita. Elelen rauhallista elämää kotonani. Yhden kerran juonut ittensä liian humalaan, josta putkareissu ja ollut respalääkkeitä mukana epähuomiossa ilman sitä lääkemääräyslappusta, niin on KRIMINAALI? Todella mahtavaa logiikkaa täällä. Lopetan tän keskustelun tähän ennenkuin alkaa oikeasti ketuttaa niin paljon, että on pakko ottaa sitä Diapamia.

Vierailija
55/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kriminaali, miksette jo ymmärrä? :D Minulla ei ole rikosrekisteriä eikä huumausainemerkintöjä. Luottotiedot ja työpaikkakin löytyy. En ole koskaan käyttänyt huumeita. Elelen rauhallista elämää kotonani. Yhden kerran juonut ittensä liian humalaan, josta putkareissu ja ollut respalääkkeitä mukana epähuomiossa ilman sitä lääkemääräyslappusta, niin on KRIMINAALI? Todella mahtavaa logiikkaa täällä. Lopetan tän keskustelun tähän ennenkuin alkaa oikeasti ketuttaa niin paljon, että on pakko ottaa sitä Diapamia.

Mutta ymmärrätkö, että poliisit näkevät ja kuskaavat sinunlaisiasi harva se päivä ja et ole niille mikään erikoistapaus vaikka sinulle se sitä olisikin?

Vierailija
56/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän poliisi voi kaikki kolmiolääkkeet ottaa pois jos ei pysty todistamaan niiden kuuluvan itselleen. Vissiin päätti uskoa sinua, jos/kun taustoja ei ole. Ja suht pikkujuttu oli kyseessä.

Vierailija
57/57 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin maallikkona voisi luulla, ettei poliisi kiinnosta mitä lääkkeitä lääkäri on potilaalle määrännyt. ehkä poikkeuksena ne joilla on aseita nimissään, niin ehkä poliisi mielellään tarkistaa, että onko aseitten omista riittävän tolkuissaan pitämään aseita. tuolloin ehkä tarkistetaan että mitä pillereitä kyseinen henkilö popsii alkoholin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi