Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Femcap vs Caya pessaari

Verde
21.05.2017 |

Onko kenelläkään kokemusta toisesta näistä tai ehkä jopa molemmista? Kyseessä siis hormonittomat ehkäisyvälineet.

Vuosia olen ollut tyytyväinen hormonikierukkaan, mutta nyt yllättäen alkanut häiritsevään ja vuotamaan, vaikka nykyinen ollut ilman ongelmia 2,5 vuotta. Aikoinaan olen kokeillut useita eri e-pillereitä, minipillereitä ja ehkäisyrengasta ja on tullut todettua, että eivät ne vaan sovi. Nyt olen päättänyt poistaa kierukan ja etsiä hormonittoman vaihtoehdon (17 vuotta erilaisia pillereitä, hormonikierukka ja 2 raskauden hormonit riittää). Kuparikierukkaa en halua ja aikoinaan olen pessaaria käyttänyt, joten tiedän sen sopivuuden. Nyt vaan on tullut nämä uudenlaiset vekottimet ja en osaa päättää näiden väliltä.

Caya on siis vanhanajan pessaarin uudistettu muoto, jota saa vain yhdessä koossa ja Femcap löytyy kolmessa koossa. Molemmissa sama perus periaate ja käytetään ns. pessaarigeeliä, mutta samalla ovat hyvinkin erilaisia. Molempien ehkäisyvarmuus noin 94%.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
22/27 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
24/27 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitatin (mies) piuhat poikki. Oli aivan lapsellisen helppo ja kivuton toimenpide. 

Ei mitään eroa libidoon ja rakasteluun ekan 3 viikon jälkeen. Ekat 3-viikkoa ei voinut täysillä "hakata" kulkusia...

Vierailija
25/27 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/27 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi helpompi tehdä sterilisaatio?

Vierailija
27/27 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin kaikki ihanat neitokaiset, tulenpa nyt antamaan vastauksia suuriin kysymyksiinne.

Olen vajaa kolmekymppinen, pillerit, kapselin ja renkaat kokeillut, näistä tyytyväisin ollut renkaisiin, mutta vuosien hormoni on-offailun jälkeen halusin olla rasittamatta kehoani tällä skeidalla, kun menkat ei sitten osannut tulla ilman ja teroluteilla käynnisteltiin hormonivalmisteista luovuttuani -17/-18 vuodenvaihteessa. 2018 kesällä caya tuli käyttöön, tosin silloin ollut myös keskeytettyä yhdyntää ja kortsuja. Nykyisessä suhteessa kortsuilla ei näpräillä eikä kyllä mitään kesken jätetä, ukkokin on tuotteeseen perehtynyt ja tämä meille hyvin sopiva.

Caya ja geeli on ollut varma yhdistelmä ja itselläni ovulaation ajankohta kierrossa tiedossa, joten yleensä loppukierrosta saattaa olla ettei mitään välineitä veivailla. Raskaana en ole ollut koskaan. Caya on ollut aiemmin selvästi helpompi asentaa, kun fyysinen kuntoni oli ns "perusluokkaa", aktiivisen saliurheilun myötä myös lantion seutu on napakoitunut, joten caya ei aina kerrasta mene nupukan taa (asennan tämän kyykyssä ja nykyään joudun siis tekemään sellaisen kehonsuoristusseisonnan, että saan nupukan ohitettua), paikoillaan on kuitenkin pysynyt aina, toisinaan saa jopa ihan todella nähdä vaivaa poisotossa, kun  asettuu niin viimeisen päälle. Geelin laittoon ei lapuissa muistaakseni ole erityisemmin ohjetta, mutta olen itse laittanut aina tipoittain vanteelle ja yhden nökön pessaarin kuvun keskelle. geelin mukana tulee "ruisku" tai mitta, miksi sitä kukin sitten kutsuu, jolla geeliä voi lisätä pessaaria poistamatta. Itse aika vähän tätä jälkitoimenpidettä harrastan, kun kuusi tuntia tulee aika helposti täyteen, että saa ottaa pois ja vaikka tuupata huuhtelun ja uudelleengeelityksen jälkeen takaisin. Toki saa olla korkeintaan 24h paikallaan, mutta itsestäni tuntuu että alkaa ominaishaju terävöityä jos ei paikat saa olla luonnollisella tolalla välissä, liekö johtuva tuosta geelin ph:sta. Geelissä on kiva vaniljainen tuoksu, mutta mitan 4ml tuntuu sisään tuupattuna jopa melko paljolta. Yhdynnässä caya harvemmin tuntuu, eikä kyllä mielestäni liikukaan. Se joustaa hyvin ja siinä on vanteen reunoilla pienet nypyt, joilla ilmeisesti tavoitellaan pientä tartuntapintaa. Helppo pestä ja säilyttää kotelossaan. Todella rahansa väärti, mutta yleensä terveydenhoitohenkilöstössä kummastuttava herättävä valinta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän