Onko työelämä mielestänne stressaavaa?
Jos on, niin onko enemmän positiivisella vai negatiivisella tavalla?
Kommentit (9)
Ajoittain on, juu. Ei vain aina jaksaisi sitä jatkuvaa kiirettä ja toistuvia keskeytyksiä. Onneksi välillä sentään on rauhallisempiakin aikoja.
On. Olen pätkätyöläinen ja se stressaa ettei ole ikinä kunnon lomaa. Kuten nytkään ei taaskaan ole yhtään kesälomaa. Tämän ja edellisen työsuhteen välissä oli 1 päivä, joten siinä meni ne edellisessä kertyneet lomat (maksettiin toki rahana) vaikka on sama työpaikka.
Kokemukseni perusteella sanoisin, että introvertit kuormittuvat nykymuotoisessa työelämässä keskimäärin (siis nimenomaan keskimäärin, eivät automaattisesti ja kaikissa tapauksissa) helpommin kuin ekstrovertit. On aivan tutkittu juttu, että introvertit kestävät huonommin hälinää, keskeytyksiä, multitaskausta ym.
Vapaa-aika on paljon stressaavampaa
Työmyyrä kirjoitti:
Eipä erityisesti. Olen ollut valmistumisen jälkeen reilut 20 vuotta työelämässä. Suurimmaksi osaksi esimiesasemassa. Sanoisin, ettei missään työpaikassa ole työllä tapettu. Jokaisessa paikassa työn kuormittavuus on ollut kausiluontoista.
Välillä on luppoaikaa ja välillä pitäisi tehdä enemmän kuin ehtii. Silloin pitää osata delegoida ja pistää työt tärkeysjärjestykseen. Muistutan usein itselleni, etten voi tehdä kuin yhtä asiaa kerrallaan. Ja joskus on pitänyt omalle esimiehelle sanoa, että nyt ei vain ehdi kaikkea. Aina olen saanut joko lisää aikaa tai resursseja, että hommat ovat hoituneet.
Millä alalla olet? Kateeksi käy!
Työmyyrä kirjoitti:
Eipä erityisesti. Olen ollut valmistumisen jälkeen reilut 20 vuotta työelämässä. Suurimmaksi osaksi esimiesasemassa. Sanoisin, ettei missään työpaikassa ole työllä tapettu. Jokaisessa paikassa työn kuormittavuus on ollut kausiluontoista.
Välillä on luppoaikaa ja välillä pitäisi tehdä enemmän kuin ehtii. Silloin pitää osata delegoida ja pistää työt tärkeysjärjestykseen. Muistutan usein itselleni, etten voi tehdä kuin yhtä asiaa kerrallaan. Ja joskus on pitänyt omalle esimiehelle sanoa, että nyt ei vain ehdi kaikkea. Aina olen saanut joko lisää aikaa tai resursseja, että hommat ovat hoituneet.
Tulehan ravintola-alalle..saat varmastibittes tapettua työllä. Palkka paska ja työajat myös..kadun niiiiiin..
On. Tiedän ettei se läheskään kaikilla ole näin, mutta oma ala on sellaista, että lähes kaikki ovat alkoholisoituneet, kärsivät ylipainosta, uniongelmista jne.jne. Rankkaa hommaa.
Vierailija kirjoitti:
On. Tiedän ettei se läheskään kaikilla ole näin, mutta oma ala on sellaista, että lähes kaikki ovat alkoholisoituneet, kärsivät ylipainosta, uniongelmista jne.jne. Rankkaa hommaa.
Mikä ala?