Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako aamupalaa syödä, jos haluaa laihtua?

Vierailija
21.05.2017 |

Oletetaan, että aamupalan skippaaminen ei aiheuta mitään ahmimishimoa tai pohjatonta nälkää.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalan syöminen tai syömättä jättäminen ei vaikuta laihtumiseen.

Vierailija
2/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku ja syö terveellisesti ja säännöllisesti jos haluat laihtua.Aamupalaa ei saa jättää pois jos meinaa jaksaa päivän.Mitään ateriaa ei saa...Sisältö tärkein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jossei ole nälkä. Säästää ne kalorit sitten myöhemmäksi.

Itse herään viideltä ja lähden tyhjällä mahalla töihin, korkeintaan vettä otan ja töissäkin vettä juon tauoilla. Ekan kerran mulla on nälkä noin kymmeneltä aamupäivällä ja silloin syön vasta ekan kerran. Silloinkin se nälkä on ihan normaali nälkä, eikä mitään hillitöntä ahmimista tarvita sen nälän taltuttamiseen. Ihan vaan vaikka keittoa tai salaattia, kahvia kyytipojaksi.

Vierailija
4/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat laihtua, pitää syödä aamupala

Vierailija
5/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat laihtua, pitää syödä aamupala

Millä perusteella?

Vierailija
6/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarkoituksena on syödä tietty määrä kaloreita päivän aikana, niin ei ole mitään syytä sille, miksei niistä osaa voisi heti aamusta syötä.

Vierailija
7/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aamupalattomuus mun laihdutustani tai painonhallintaani haitannut. En saa aamuisin palaakaan alas. En vaan pysty syömään mitään ensimmäisiin valveillaolo tunteihin. Kaikki kiinteä ällöttää ja palat tarttuu kurkkuun. Vettä saan juotua, joskus jopa kahvia. Pari tuntia heräämisestä alkaa jo ruokakin kiinnostamaan, mutta hyvin pärjään viisikin tuntia ilman päivän ensimmäistä ateriaa.

Vierailija
8/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan sen väliin jättäminen ei aiheuta sussa ahmimishimoja myöhemmin päivän aikana niin ei sit ole pakko syödä.

Vierailija
9/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos tarkoituksena on syödä tietty määrä kaloreita päivän aikana, niin ei ole mitään syytä sille, miksei niistä osaa voisi heti aamusta syötä.

Tai jättää syömättä, jos ei maistu.

Vierailija
10/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syödä, niin lähtee aineenvaihdunta käyntiin.

Vierailija
11/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain painoa putoamaan, kun yksinkertaisesti vähensin syömäkertoja. Jos söisin viisi kertaa päivässä, olisi ruoka oltava tarkoin "katsottua". Aamulla pystyn olla parhaiten syömättä, joten käytän sen "hyödyksi". Herään aikasin ja syön ekan kerran vasta puolenpäivän aikaan. Jos et halua pitää mitään ruokavaliota, syö yksinkertaisesti vähemmin.

Vierailija
12/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syödä. Ja myös kunnon lounas. Näiden jälkeen et todennäköisesti tule vahingossa syömään liikaa esim illalla, toisin kuin jos jätä päivän alkupuolella aterioita välistä.

Vierailija
13/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa syödä, niin lähtee aineenvaihdunta käyntiin.

Höpö höpö, aineenvaihdunta on käynnissä kuolemaan saakka, söit aamulla tai et.

Vierailija
14/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin sadan dieetin jälkeen olen todennut, että viisi pientä ateriaa - aamupalasta alkaen - on syötävä jos haluaa laihtua - pysyvästi siis. Tämä on ensimmäinen dieettivaihtoehto, jossa oikeasti vatsa on muuttunut litteäksi. 

Olen tyyppi, joka pystyy laistamaan vaikka päivän kaikki ateriat, mutta seurauksena on aineenvaihdunnan hidastuminen, joten vaikka paino putoaa, se tulee tosi helposti takaisin kun yrittää palata "normaaliin". On vain sisäistettävä, että tämä 5 aterian ohjelmani on uusi "normaali" minulle.

Ei kai se kellonajasta ole kiinni, koska on "aamupalan" aika. Olennaista on rytmi: aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.

Vierailija
15/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/laihdutus/syo_aamiainen_ja_laihdu

"Aamupalan säännöllinen sivuuttaminen lihottaa."

"Aamiainen herättää aineenvaihdunnan. Jos haluaa turhista kiloista, ruoansulatus on hyvä polkaista vauhtiin heti aamusta."

"Tänä vuonna julkaistun amerikkalaistutkimuksen mukaan proteiinipitoinen muna-aamiainen piti koehenkilöt niin kylläisinä, että he söivät loppupäivän aikana merkittävästi vähemmän kuin hiilihydraattipitoisella bagelrinkelillä aamunsa aloittaneet."

"Tutkimuksissa on todettu, että lapset, jotka eivät syö aamupalaa, lihovat herkemmin ja menestyvät koulussa huonommin kuin aamiaista säännöllisesti syövät lapset, ravitsemustutkija Anu Ruusunen sanoo."

Linkatkaa toki jos löydätte päinvastaisia tutkimuksia, te jotka väitätte että ei vaikuta laihtumiseen/lihomiseen.

Vierailija
16/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä söisin aamupalan, niin se nostais mun päivän kalorien saantia just sen aamupalan verran. Mieluummin olen ilman niitä, kun kerran mitään mielenkiintoa ruokaa kohtaan en koe ennen puoltapäivää. Kokeiltu meinaan on. Ihan ruokapäiväkirjan kanssa. Niinä päivinä kun syön/söin aamupalan, söin enemmän kaloreita kuin niinä päivinä kun en syönyt aamupalaa.

Vierailija
17/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on hormonaalinen. Kun keho ruokailun jälkeen erittää insuliinia, se vähentää kasvuhormonin määrää. Siksi pätkäpaasto on hyväksi sekä lihaksien että rasvanpolton kannalta.

Vierailija
18/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole aamupalattomuus minua lihottanut. En ole lapsuusaikojen jälkeen aamupalaa syönyt. Ei vain aamulla maistu ruoka.

Jossain vaiheessa sitten yritin, kun kaikki hoki, että aamupala on päivän tärkein ateria. Olo oli turpea ja väsynyt ja koko päivän oli sellainen mättämisolo, että pitää mättää koko ajan jotain suuhunsa.

Joten päätin elää sen mukaan ja syödä sen mukaan, mikä tuntuu itsestäni parhaalta.

Vierailija
19/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/laihdutus/syo_aamiainen_ja_laihdu

"Aamupalan säännöllinen sivuuttaminen lihottaa."

"Aamiainen herättää aineenvaihdunnan. Jos haluaa turhista kiloista, ruoansulatus on hyvä polkaista vauhtiin heti aamusta."

"Tänä vuonna julkaistun amerikkalaistutkimuksen mukaan proteiinipitoinen muna-aamiainen piti koehenkilöt niin kylläisinä, että he söivät loppupäivän aikana merkittävästi vähemmän kuin hiilihydraattipitoisella bagelrinkelillä aamunsa aloittaneet."

"Tutkimuksissa on todettu, että lapset, jotka eivät syö aamupalaa, lihovat herkemmin ja menestyvät koulussa huonommin kuin aamiaista säännöllisesti syövät lapset, ravitsemustutkija Anu Ruusunen sanoo."

Linkatkaa toki jos löydätte päinvastaisia tutkimuksia, te jotka väitätte että ei vaikuta laihtumiseen/lihomiseen.

Linkkaa sinä ensin tutkimus aamupalan tärkeydestä. Lehtiartikkeli ei ole tutkimus.

Vierailija
20/37 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruskeassa talossa ämpäri juodaan pohjanmaan kautta ja jäädään suu auki odottamaan mahti järkälettä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi