Lapseni opettaja soitti ja haukkui lapseni (ekaluokkalainen). Mulle nousi 38,8 asteen kuume..
Kommentit (28)
rehtorille ja jos rehtori ei ottaisi asiaa vakavasti vaan tyyliin" no se on aina ollut vähän sellainen" , niin sitten koulutoimenjohtajaan. Tuollainen on loputtava, mitenköhän kohtelee näitä tyhminä pitämiään lapsia?
Minulla oli opettaja, joka päätti, että eräs tyttö on tyhmä, koska kaksi hänen isompaa sisarustaan oli käyneet erityiskoulua. Hän teki selväksi kaikille meille muillekin oppilaille, että tämä yksi on tyhmä ja erityiskoulutasoa, mutta hänen äitinsä ei anna tätä siirtää. Siitä ei todellakaan ollut kysymys, mutta niin me kaikki pidimme tätä yhtä kaveria aina tyhmänä, minä ehkä säälin, koska en ole kiusaajatyyppiä, mutta monet kiusasivat. Vailla mitään syytä. Kun menimme yläasteelle, tämä pärjäsi siinä missä muutkin, ei ollut mikään hyvä, mutta ei huonoinkaan. Henkisesti vain aggressiivinen ja epäluottavainen toisia ihmisiä kohtaan. Aina kiusattu. Hän oli myös ylipainoinen, mikä ei tilannetta helpottanut.
Tapasin hänet sattumalta edelliskesänä, hän oli mennyt naimisiin ja hänellä oli kaksi lasta, hän oli onnellisen näköinen ja hänellä oli tosi kivan oloinen mies. Tulin hirmu iloiseksi hänen puolestaan.
Tämä on taas niitä juttuja, että kun
Vierailija:
vanhemmille kerrotaan hyväntahtoisesti lapsen vaikeuksista ja ongelmista, niin vanhemmat vetää herneen nenäänsä tyyliin: " väitätkö, että meidän lapsi on tymä?!" . Kurjaa lapsen kannalta, jos jää vanhempien takia ilman apua...
silmätikuksi ja se oli ihan hirveää. Aina kun ryhmässä sattui jotain, jolle ei ollut todistajaa, niin syy oli pojassani. Häntä rankaistiin toisten tekemistä kolttosista (omiensa lisäksi) pikkueskarivuoden aikana lähemmäs 10 kertaa. Nuoret naiset olivat ihan kädettömiä 5-6-vuotiaiden poikien kanssa. Eivät osanneet ohjata iänmukaiseen toimintaan vaan syyttivät kotia kaikesta. Meillä on hyvä ja tasapainoinen perhe ja olen itsekin kasvatusalan ammattilainen eikä meillä ole poikamme kanssa koskaan ollut mitään ongelmia...touhu oli ihan outoa! Opettaja ja toinen hoitaja olivat nuoria tyttöjä, jotka olivat ekaa kertaa isojen puolella ja hoitajalla oli kyllä lapsi, mutta pieni tyttö sekin. Toinen hoitaja oli vanha alkoholisoituneen oloinen sijainen...ihan poissa pelistä. Tämä ope oli kovasti kiitetty ja kehuttu, mutta siellä pienten puolella...
Nyt poika on eskarissa taitavien opettajien kasvatuksessa ja kaikki sujuu kuin leikki. Ei yhtään käytöshäiriötä koko vuonna, keskittyminen on parantunut huimasti ja ihan just oppii lukemaan yms. Hänen monia ominaisuuksiaan on kiitetty eskarissa.
Ammattilaisissa on siis ihan joka junaan ja osa jää asemallekin! Älkää sanoko, ettei opettaja tee sitä tai tätä, kyllä opettaja voi tehdä ja tekeekin!!!!!!!!
" Terävä" (???) huomio, että taitaa opella olla pahoja mielenterveysongelmia, kun oli vuoden vaihteessa pitkällä sairaslomalla...
Niin olin minäkin (ope) pitkällä sairaslomalla tässä taannoin, eikä todella ollut kyse mielenterveysongelmista. Mutta asia on henkilökohtainen, eikä mun sitä tarvinnut eikä tarvitse vanhemmille sen kummemmin selvitellä.
Alan ammattilaisena tiedän, että joillekin vanhemmille on vaan ylitsepääsemätöntä keskustella lapsen ongelmista ja esim. koululykkäyksistä, ylivilkkaudesta jne. jne. Asian esille ottaminen on heti ammattilaisen puolelta syyllistämistä, arvostelemista ja ammattitaidottomuutta.
Täällä toinen alan ammattilainen.
Olen kanssasi samaa mieltä. Ja sitten seuraa puolustuksena hyökkäys opettajaa kohtaan...
nuoruudessa vähän erilaisia kun nykyään! Kyllä useimmat opettajat ovat täysin normaaleja AMMATTILAISIA, joilla ei jotkut henkilökemia-asiat kyllä näy koululuokassa.
Jos opettajalla on ongelmia tai on useita kertoja ottanut yhteyttä ja ollut epäasiallinen ja näin, niin mikset REAGOI! Eikö se nyt olisi lapsesi parhaaksi, että hänen oppimisvaikeuksiinsa puututtaisiin ja hommaan reagoitaisiin jotenkin. Uusi luokka tai jotain...
Ihme touhua!
niin ettekö sano esim " tuo on mielestäni epäasiallista, voimmeko puhua siitä mikä tässä on todellinen ongelma!"
ihmetyttää kaikenkaikkiaan koko juttu