Mikä naapurien noin 12v poikaa vaivaa?
Hän ei suostu koskaan puhumaan minulle, miehelleni tai lapsillemme mitään saati että leikkisi näiden kanssa. Kun lapseni yrittävät mennä puhumaan hänelle tai puhua hänelle, hän juoksee karkuun. Niin hän tekee aina, kun joku lapsi yrittää puhua hänelle tai leikkiä hänen kanssaan. Joskus tuon pojan perässä juoksee iso lauma lapsia, mutta poika on täysin mykkä, vaikka he yrittävät vain saada hänet puhumaan. Muutaman kerran olen nähnyt hänet vanhempiensa kanssa ja olen silloin kuullut, kun poika puhuu heille jotain, mutta en kuule, että mitä sanon. Kun sitten menen kysymään pojalta, että miksi hän ei voi puhua kuin vanhemmilleen, niin hän on ihan hiljaa ja katsoo muualle. Ne vanhemmatkin katsovat silloin minua aina niin ilkeästi, varsinkin jos kysyn heiltä, että mikä poikaa vaivaa.
Kommentit (16)
Se on intro eikä välitä muiden seurasta.
Ujo ja jatkuva nälvintä lisää ujoutta. Olet idiootti AP.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi, jota kiusataan, sinä syyllinen ja ne muut kakarat.
No mitä kiusaamista se on, jos lapseni haluaisivat leikkiä ja puhua kyseisen pojan kanssa? Päinvastoin se poika kiusaa muita lapsia, koska ei suostu puhumaan heille ja juoksee pois heti kun joku yrittää leikkiä hänen kanssaan. Usein hän vielä heittelee muita kivillä ja kepeillä jos he ajavat häntä takaa saadakseen hänet puhumaan tai leikkimään kanssaan. Saisivat ne vanhemmatkin vastata asialliseen kysymykseen, jos heiltä kysyy ihan ystävällisesti, että miksi heidän lapsensa ei puhu muille. Paitsi jos koko kyseinen perhe on sillä lailla päästään vialla, etteivät puhu kuin toisilleen.
Älkuperäinen ihmettelee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä kiusaamista se on, jos lapseni haluaisivat leikkiä ja puhua kyseisen pojan kanssa? Päinvastoin se poika kiusaa muita lapsia, koska ei suostu puhumaan heille ja juoksee pois heti kun joku yrittää leikkiä hänen kanssaan. Usein hän vielä heittelee muita kivillä ja kepeillä jos he ajavat häntä takaa saadakseen hänet puhumaan tai leikkimään kanssaan. Saisivat ne vanhemmatkin vastata asialliseen kysymykseen, jos heiltä kysyy ihan ystävällisesti, että miksi heidän lapsensa ei puhu muille. Paitsi jos koko kyseinen perhe on sillä lailla päästään vialla, etteivät puhu kuin toisilleen.
Tuohan ei ole leikkimistä. Poika välttelee lapsiasi ja lapsesi jahtaavat poikaa sinun avustuksellasi.
Jättäkää lapsi rauhaan.
Vaikutat sellaiselta, että minäkään en haluaisi puhua sinulle.
Opeta omat lapsesi olemaan kiusaamatta ja lakkaa itse kiusaamasta sitä lapsiparkaa ja hänen vanhempiaan.
Ap luki sitten jutun valikoivasta mutismista, jossa kerrottiin 8v pojasta joka ei ole puhunut kuin viisi vuotiaan viimeksi muille kuin perheelleen. Todella huono yritys vakavasta asiasta.
Selektiivinen mutismi. Just YLE uutisoi tästä, sieltäkö sait idean aloitukseen?
Normaali ihminen sanoisi lapsilleen, että antakaa sen pojan olla rauhassa ja että ette todellakaan jahtaa poikaa porukalla yhtään mistään syystä.
Useimmiten lasten syrjivä käytös toisia kohtaan on lähtöisin kotoa, jossa ei opeteta kunnioittamaan toisia ihmisiä ja erilaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ap luki sitten jutun valikoivasta mutismista, jossa kerrottiin 8v pojasta joka ei ole puhunut kuin viisi vuotiaan viimeksi muille kuin perheelleen. Todella huono yritys vakavasta asiasta.
Juuri näin. Toisaalta näinhän se monesti menee, että muiden ihmisten (sekä aikuisten että lasten) asiaton käytös pahentaa tilannetta, eikä mutismista kärsivä saa tilaisuutta toipua rauhassa.
Olen läheltä seurannut vastaavaa ja esimerkiksi opettajat saavat paljon pahaa aikaiseksi, kun eivät osaa suhtautua oikein.
provo toivottavasti tämä!
Jos lapsesi haluaisivat leikkiä, oikea tapa tehdä tuttavuutta ei ole juosten jahdata toista takaa... mutta sen nyt kai itsekin tajuat.
Toinen juttu sitten se, että minkä ikäisiä sinun lapsesi ovat? 12-vuotias on jo aika iso poika, varmaan tykkää pelailla futista tms. ulkona ja sitten jotain videopelejä sisällä, mutta varsinaiset leikit voivat tuossa iässä jo olla aika vähissä. 12-vuotiaat ovat (esi)teinejä, heille tärkeää on harrastukset, "hengailu porukalla", elokuvien katselu, musiikki, tietokonepelit, kirjojen lukeminen yms. Urheilu on monille tärkeää, mutta ei enää leikkiminen. Eli jos olit ajatellut, että se leikittää sun pikkumuksuja sun puolesta, niin unohda, tosi ilkeä ajatus. 12-vuotiaan pitää saada elää omanikäisensä elämää, eikä todellakaan tarvitse leikkiä pihan hiekkalaatikolla naapurin eskarilaisen kanssa...
Se on jossain lahkossa eikä saa puhua vääräuskosille.
Vierailija kirjoitti:
provo toivottavasti tämä!
Jos lapsesi haluaisivat leikkiä, oikea tapa tehdä tuttavuutta ei ole juosten jahdata toista takaa... mutta sen nyt kai itsekin tajuat.
Toinen juttu sitten se, että minkä ikäisiä sinun lapsesi ovat? 12-vuotias on jo aika iso poika, varmaan tykkää pelailla futista tms. ulkona ja sitten jotain videopelejä sisällä, mutta varsinaiset leikit voivat tuossa iässä jo olla aika vähissä. 12-vuotiaat ovat (esi)teinejä, heille tärkeää on harrastukset, "hengailu porukalla", elokuvien katselu, musiikki, tietokonepelit, kirjojen lukeminen yms. Urheilu on monille tärkeää, mutta ei enää leikkiminen. Eli jos olit ajatellut, että se leikittää sun pikkumuksuja sun puolesta, niin unohda, tosi ilkeä ajatus. 12-vuotiaan pitää saada elää omanikäisensä elämää, eikä todellakaan tarvitse leikkiä pihan hiekkalaatikolla naapurin eskarilaisen kanssa...
Mutta kun leikki kuuluu lapsuuteen ja alle 18-vuotiaat ovat lapsia. Minun 14v, 12v ja 10v poikani haluaisivat kovasti leikkiä tuon pojan kanssa ja aina kun he juoksevat hänen luokseen, niin se poika juoksee karkuun ja minun lapseni vain yrittävät saada hänet kiinni.
Ei suostu leikkimään miehesi ja lastesi kanssa?