Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Prismoissa (ja S-marketeissa) tomaatit ja kurkut on vierekkäin?

Vierailija
21.05.2017 |

Kyllähän jokainen tietää, että kurkkua ei saisi koskaan säilyttää tomaatin lähellä, sillä tomaatista erittyvä etyleeni kellastuttaa ja kitkeröittää kurkun.

No niin, taas tänään Tampereen Kalevan Prismassa oli vain keltaisia nuupahtaneita kurkkuja.

Onko paikalla yhtään hevi-tuotevastaavaa, joka osaisi kommentoida, miksi niin moni kauppa tämän virheen kuitenkin tekee? Usein vaikka tuote näyttää vielä kaupassa hyvältä, niin se pilaantuu kotona päivässä, kun se on säilytetty kaupassa väärin. Näin on kaikkien S-marketista ostamieni kurkkujen kanssa käynyt. Yritän etsiä pinon alimmista yhden vihreämmän, joka onkin ok näköinen, mutta seuraavana päivänä kotona se onkin jo pilallinen. Vaikka minä pidän huolen siitä, että säilytän kurkun oikein.

Erityiskiitos tässä samalla Lidlille. Kasviksenne on useimmiten aivan huippuja! Ostan muualta enää vain pakkotilanteessa, vaikka Lidlistä saa laadukkaimmat.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tuulipukukansa löytää ainoat käyttämänsä kasvikset.

Noh, käytetään meillä porkkanaa, paprikaa ja lehtisalaattia kanssa. 

Vierailija
22/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löytynyt sitten ketään marketin hevi-ihmistä palstalta :-(  Mielelläni olisin kuullut kaupan perustelut. Että meneekö logistinen helppous laadun edelle vai mikä on syy.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattia ja kurkkua ostetaan eniten joten ne laitetaan esille parhaalle paikalle ja siihen missä on eniten tilaa. T. Hevivastaava

Vierailija
24/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että tuulipukukansa löytää ainoat käyttämänsä kasvikset.

Noh, käytetään meillä porkkanaa, paprikaa ja lehtisalaattia kanssa. 

Kaupoissa voisi laittaa paprikat kurkkujen ja tomaattien väliin, ja ongelma olisi ratkaistu.

Lehtisalaattikin on arka etyleenille.

-ap

Vierailija
25/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

What? En ole kuullut tällaisesta ikinä! Meillä säilytetään kaikki samassa vihanneslaatikossa jääkaapissa eikä koskaan ole mennyt kurkku keltaiseksi.

Täällä säilytystietoutta ruokahävikin vähentämiseksi:

https://www.ruokatieto.fi/ruokakasvatus/ruokavisa-vastuullisuus-ruokake…

Ei meillä ole ruokahävikkiä vaikka säilytämmekin vihannekset samassa laatikossa.

Vierailija
26/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ehi montaa tuntia/päivää vierekkäin olla kun niitä menee joka päivä niin paljo. Takahuoneessa olevat säilytetään eri huoneissa. Näin meidä ässässä. T. Sama hevivastaava.

Vierailija
27/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Lidlistä tomaatteja, jotka näyttivät hyviltä, mutta maistuivat kellarilta/homeelta. Prisman kurkut ja tomaatit on ihan ok, ikinä mitää keltasia kurkkuja nähnyt. Parhaimmat tomaatit ylivoimaisesti olen ostanut Cittarista, oli ne tietysti kalleimmatkin.

Vierailija
28/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tomaattia ja kurkkua ostetaan eniten joten ne laitetaan esille parhaalle paikalle ja siihen missä on eniten tilaa. T. Hevivastaava

Paras paikka kenen kannalta? Vaikea pitää parhaana paikkana kohtaa, jossa tuote pilaantuu herkimmin.

Vierailija
29/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin Lidlistä tomaatteja, jotka näyttivät hyviltä, mutta maistuivat kellarilta/homeelta. Prisman kurkut ja tomaatit on ihan ok, ikinä mitää keltasia kurkkuja nähnyt. Parhaimmat tomaatit ylivoimaisesti olen ostanut Cittarista, oli ne tietysti kalleimmatkin.

Meidän Prismassa on nyt pari viikkoa ollut omituisen kiiltäviä tomaatteja. Itse tykkään eniten sellaisista vähän karheapintaisista tomaateista, niissä on makukin parempi, sellainen kirpeä tomaatinlehtimäinen tuoksu myös kun nuuhkaisee.

Vierailija
30/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

What? En ole kuullut tällaisesta ikinä! Meillä säilytetään kaikki samassa vihanneslaatikossa jääkaapissa eikä koskaan ole mennyt kurkku keltaiseksi.

Tomaatteja ei kuulu säilyttää jääkaapissa. Jos kuitenkin haluat että tomaatit maistuvat kitkeriltä, niin toimi toki noin. :)

Mun vanhemmat säilyttää tomaatteja aina jääkaapissa. En sanoisi, että ne maistuvat kitkeriltä, vaan kalalta. Kylmään tomaattiin tulee sellainen kammottava, kalamainen maku.

Itse säilytän tomaatit huoneenlämmössä ja ne kyllä kypsyvät todella nopeasti vähän ylikin. Silloin teen niistä uunitomaatteja fetan kanssa. Kypsä tomaatti on ihanan makea, eikä haise kalalta.

Vierailija
31/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tomaatteja ei kuulu säilyttää jääkaapissa. Jos kuitenkin haluat että tomaatit maistuvat kitkeriltä, niin toimi toki noin. :)

Mun vanhemmat säilyttää tomaatteja aina jääkaapissa. En sanoisi, että ne maistuvat kitkeriltä, vaan kalalta. Kylmään tomaattiin tulee sellainen kammottava, kalamainen maku.

Itse säilytän tomaatit huoneenlämmössä ja ne kyllä kypsyvät todella nopeasti vähän ylikin. Silloin teen niistä uunitomaatteja fetan kanssa. Kypsä tomaatti on ihanan makea, eikä haise kalalta.

Jääkaapissa tosiaan tomaatin kuori saa kitkerän ja sisus raa'an kalan maun. Miksi joku haluaa tomaatin maistuvan tuolta?

Vierailija
32/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Kuopion Prismassa ainakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän