Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon järkyttävästä mustasukkaisuudesta?

Vierailija
21.05.2017 |

Ollaan seurusteltu miehen kanssa 3v, luotan häneen ihan täysin ja tiedän ettei pettäisi ym, mutta tää mun mustasukkaisuus kaikesta on silti aivan hirveää ja raastaa mua itseäkin ihan hirveesti ja laskee itsetuntoa kun vertailen itseäni. Olen tästä yrittänyt päästä eroon yrittämällä vaan ajatella että ei tässä mitään hätää, mies haluaa olla vaan mun kanssa, mutta ei auta. Oon mustasukkainen kaikista naispuolisista joita mies seuraa sosiaalisessa mediassa, ulkona jos vastaan kävelee mielestäni mieheni tyylinen nainen tai muuten hyvännäköinen/hyväkuntoinen seuraan heti miten mies katsoo tätä, olen vuoden ajan melkein päivittäin oikeasti kytännyt hänen exää somessa ja vertailen itseäni häneen ja mietin että hän (exä) on varmasti ollut enemmän mieheni perheen ja kavereiden mieleen kun tiedän hänen olevan paljon ulospäinsuuntautuneempi ja puheliaampi kun minä ja ystävystynyt mieheni kavereidenkin naisystävien kanssa, toisin kuin minä.

Tilanne paheni hetki sitten kun kävin mieheni puhelimella instagramissa (tiedän, ei olis kannattanut), ja näin hakutuloksissa eniten haettuna hyvännäköisen naisen, joka aikanaan oli hänen kanssaan armeijassa samaan aikaan. Käynyt siis useasti hänen profiilissa katselemassa. Tästä lähtien oon ollut vielä enemmän epävarma ja olo on inhottava ja asia tulee kokoajan mieleen vaikka koittaa miettiä muuta ja että tää on ihan turhaa. Tiedostan siis, että tää mustasukkaisuus on typerää, siitä en tarvitse ilmoitusta erikseen. Tarvitsen apua miten tästä oikeasti pääsisi eroon koska tää tilanne oikeasti syö mua ihan kamalasti. Nään myös jatkuvasti unia jossa mies pettää.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin myös mustasukkainen alkuaikoina mun miehestä, esim sen exälle kenen kanssa niillä on lapsia. En ikinä ennen ollut ollut kenestäkään niin mustasukkainen. Näin jälkeenpäin tajuan, että mies ei asettanut minua etusijalle oikein missään, oikeestaan koko meidän avioliiton aikanakaan. Aina meni työ tai lapset tai kaverit tai harrastukset mun edelle, aina mun piti niellä ja ymmärtää. Että jotenkin hän sai mut tunteen itseni kovin vähän tärkeäksi, eikä juuri kuunnellut jos olisin halunnut jotain muuta.

Niin kai se itsetunnon lyttääminen sai myös tällaisen mustasukkaisuuden aikaan. Olin oikeastikin koko ajan kilpailuasetelmissa, vaikka ei ehkä pelkästään ja juuri niihin naisiin.

Nyt mulla on mies joka ei jätä mitään epäilyksen häivää kuinka tärkeä ja rakas oon hälle. En oo yhtään mistään mustasukkainen.

Että mietipä teidän suhdetta siltä kantilta.

Vierailija
2/10 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et usko olevasi tarpeeksi hyvä? Miksi luulet, että et kelpaa miehellesi? Miksi miehesi on sinun kanssasi, säälistäkö? Tunnetko itsesi suhteessa tärkeäksi ja rakastetuksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö hormonaalista ehkäisyä (pillerit tai kierukka)? Jos, niin ensimmäiseksi heivaa se hemmettiin. Hormonit sekoittavat pään.

Vierailija
4/10 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko mieheltäsi kylliksi sitä mitä tunnet tarvitsevasi? Mitä sinä tarvitset suhteelta?

Mustasukkaisuudelle on syynsä. Käytännössä aina kyse on siitä että tavalla tai toisella se mustasukkainen puoliso ei saa suhteelta sitä mitä haluaa.

Tämä ei muutu sillä että kutsut mustasukkaisuuden tunnettasi typeräksi. Tunteen eivät poistu tukahduttamalla tai tuomitsemalla.

Lienisi parasta jos saisit selville mitä mieheltä todella toivot, ja kommunikoisit tämän selväsanaisesti. Tunteittesi tuomitseminen, ja neuvojen kysely ulkopuolisilta eivät ole hirveän toimivia neuvoja kun kyse on tilanteesta teidän välillänne, ja siitä miten sen saisi tyydyttäväksi tai mieluummin hyväksi molemmille osapuolille.

Vierailija
5/10 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriltä resepti efexor depot lääkkeeseen. Tasoittaa kummasti särmiä.

Vierailija
6/10 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin ihan ammattilaisen keskusteluapua, ap, jotta pystyisit selvittämään mistä mustasukkaisuutesi oikeasti kumpuaa. Tällä menolla torpedoit nykyisen ja todennäköisesti kaikki tulevatkin parisuhteesi, jos vain toistat samaa itsellesi haitallista ajattelu- ja käyttäytymismallia.

Vierailija
7/10 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/10 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unia ei pidä tulkita kirjaimellisesti. Esim jos unessa ajaa autolla josta menee jarrut, ei se uni kerro autolla ajamisesta, vaan siitä että koet että et hallitse elämääsi.

Niinpä ne unet joissa mies pettää sua, todennäköisesti kertoo jostain muusta. Koetko niissä unissa että mies on petollinen? Vai tavoittamaton? Vai itse olet niin huono että et kelpaa? Häpeä? Vai että tapahtuu asioita joista sut jätetään ulkopuolelle? Mietipä mitkä tunteet sieltä nousee päällimmäiseksi niin olet lähempänä sitä mikä sua vaivaa.

Vierailija
9/10 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/10 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samanlainen, samaistun suhun ap.

Mun mies on ihana, uskollinen, ei omista naispuolisia kavereita muita kuin meidän yhteisiä, eikä edes työssään tapaa naisia juurikaan. Hän ei millään muotoa ole ikinä osoittanut aihetta mustasukkaisuuteen, mutta silti sitä olen. Hävettää, ja yritän peitellä sitä mieheltäni, mutta varmasti hän osan aistii.

Uskon, että mun tapauksessa johtuu ihan omasta epävarmuudesta, eikä siitä että en saisi mieheltäni jotain mitä oikeasti tarvitsisin (koen, että meidän suhde on hyvä ja toimiva). Jännää on se, että juuri mieheni kanssa olen varmimmillani ja oikeastaan melko itsevarma. Muiden ihmisten kanssa aina en, ja se varmaan sitten näkyy myös parisuhteessani.

Kaipaisin konkreettisia tapoja yrittää päästä eroon just tollaisesta, että tarkkailen miten mies reagoi muihin naisiin yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä