Vierailija

http://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000005218257.html

Ihanko oikeasti ..? Miksi kasvissyöjä/vegaanihörhöt tahtovat lihan korvikkeita? Miksei porkkana maistu porkkanana, vaan siitä pitää tehdä pekonia matkivaa? Syökää pekonia sitten, jos tekee mieli.

• ylös 24
  • alas 19

Sivut

Kommentit (25)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En minä lihansyöntiä lopettanut maun takia vaan aivan muista syistä. Pekoni on hyvää, mutta epäterveellistä ja epäeettistä. Täytyypä laittaa resepti kokeiluun!

• ylös 34
  • alas 6
Vierailija

Tää on vähän niinkun miksi ei käytetä vaan sokeria, miksi pitää olla jotain makeutuksia? Jos juo limpparia niin miksi pitää olla sokerittomia? Jos kermaa pitää ostaa, niin miksi on vähärasvaisia, eihän kerman kuulu olla vähärasvaista?

Monet kasvissyöjät eivät syö lihaa terveellisistä syistä, ei se ole pelkästään eläinten puolesta. Itse vähensin roimasti, koska tuli parempi olo kun ei syönyt lainkaan. Tosin en kokeilisi tuota ohjetta, koska en voi enää sietää pekonin hajua tai makua. Niille jotka pekonista tykkäävät olisi varmasti ihan hyväkin vaihtoehto, terveellisempi puhumatta niistä, jotka eivät voi esim. sydäntautien takia pekonia lainkaan syödä. 

• ylös 12
  • alas 5
Vierailija

Ihana ohje, tuo on varmasti hyvää. Kokeilen tänään. T. Sekasyöjä, joka kuitenkin syö mieluummin porkkanapekonia kuin oikeaa

• ylös 10
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tää on vähän niinkun miksi ei käytetä vaan sokeria, miksi pitää olla jotain makeutuksia? Jos juo limpparia niin miksi pitää olla sokerittomia? Jos kermaa pitää ostaa, niin miksi on vähärasvaisia, eihän kerman kuulu olla vähärasvaista?

Monet kasvissyöjät eivät syö lihaa terveellisistä syistä, ei se ole pelkästään eläinten puolesta. Itse vähensin roimasti, koska tuli parempi olo kun ei syönyt lainkaan. Tosin en kokeilisi tuota ohjetta, koska en voi enää sietää pekonin hajua tai makua. Niille jotka pekonista tykkäävät olisi varmasti ihan hyväkin vaihtoehto, terveellisempi puhumatta niistä, jotka eivät voi esim. sydäntautien takia pekonia lainkaan syödä. 

hah nyt meni sanat sekaisin. Siis monet kasvissyöjät syövät lihaa terveellisisä syistä, ei se ole pelkästään eläinten puolesta. 

Vierailija

Tai ehkä vaan yhdistämällä sana pekoni siihen porkkanaan, niin antaa ihmisille paremmin mielikuvia siitä, mihin kaikkeen tätä paahdettua porkkanaa voi käyttää. Eli samaan tapaan kuin pekonia.

Jos mietin muuten sanaa paahdettu porkkana, niin älyäisin sen vaan lisukkeeksi.. Ei tulisi mieleen kääriä vailla herkkusienten ympärille tms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En minä lihansyöntiä lopettanut maun takia vaan aivan muista syistä. Pekoni on hyvää, mutta epäterveellistä ja epäeettistä. Täytyypä laittaa resepti kokeiluun!

Syö sinä ja kaikki muutkin ihan vapaasti mitä lystäätte.
Aloituksen punainen lanka onkin siinä, että miksi reseptin nimi ei ole "Rapea savuporkkana"? Kerro miksi kasvisruokien nimiin pitää saada makkaraa, pekonia, kinkkua, pihviä yms. lihatuotteisiin liittyvää?

Peikkoniporsu

Miksi vegaaneilla on pakottava tarve kehitellä porkkanoista, soijasta ym. kasveista lihaa muistuttavia ruokia? Veganismi on kopioinnin uskonto, antaisivat periksi lihan himolle. Peikkoni on aito asia!

Vierailija

Kiitos, kun laitoit reseptin. 

Minä lopetin possunsyönnin muutama vuosi sitten nähtyäni videon, jossa possu tekee palapeliä. Vain kolme palaa erivärisille alustoille, mutta possu osasi laittaa ne oikein ja sai popcornia.

Mielestäni palapelien tekeminen on käsittämättömän tylsää ja ikävystyttävää, joten arvostin possua.

En halua syödä noin fiksua eläintä, vaikka pidinkin possunlihasta ja etenkin pekonista - pekonin paistamisesta tulevasta kaameasta katkusta huolimatta. Hajun haihtumiseen meni useita päiviä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tai ehkä vaan yhdistämällä sana pekoni siihen porkkanaan, niin antaa ihmisille paremmin mielikuvia siitä, mihin kaikkeen tätä paahdettua porkkanaa voi käyttää. Eli samaan tapaan kuin pekonia.

Jos mietin muuten sanaa paahdettu porkkana, niin älyäisin sen vaan lisukkeeksi.. Ei tulisi mieleen kääriä vailla herkkusienten ympärille tms.

Kyllä täytyy sitten aika tyhmä olla...

Vierailija

Mikä ihmeen pekoniton pekoni porkkanasta?
Siis porkkanaa.
Hullunkurista.
Puuton puumökki metallista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos, kun laitoit reseptin. 

Minä lopetin possunsyönnin muutama vuosi sitten nähtyäni videon, jossa possu tekee palapeliä. Vain kolme palaa erivärisille alustoille, mutta possu osasi laittaa ne oikein ja sai popcornia.

Mielestäni palapelien tekeminen on käsittämättömän tylsää ja ikävystyttävää, joten arvostin possua.

En halua syödä noin fiksua eläintä, vaikka pidinkin possunlihasta ja etenkin pekonista - pekonin paistamisesta tulevasta kaameasta katkusta huolimatta. Hajun haihtumiseen meni useita päiviä. 

Wienerleikkeen uusi nimi "palapelileike"
Asettuukohan pihvinpalat vatsalaukussa samoin kuin tetriksessä?

Vierailija

Kiitos reseptistä! Rakastan pekonia mutten voi syödä kolesterolin vuoksi. Olen kaivannut kauppoihin kalkkunapekonia jota sai usassa. Eihän mikään oikeaa pekonia korvaa mutta jos olisi edes sinne päin.

Vierailija

Näyttää pekonilta, mutta ei maistu pekonilta. Se on kyllä ihan vain paahdettua porkkanasiivua. 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.