Olkaa onnellisia te joilla mies on normi päivätöissä ja oma talo <3
Tämmösenä hellepäivänä ulkoillessa, lasten kanssa yksin, sai taas katsella toisten onnea... yhdessä lauantaina, omalla pihalla puuhaten ja grillaillen...
Oma mies oli tänään(kin) töissä aamusta iltaan ja silti ei ole varaa edes taloon, pitkään aikaan vielä.
Nojoojoo, asiat vois olla huonomminkin ja isompiakin ongelmia on maailmassa. Kodittomia ihmisiä ja totaaliyksinhuoltajia jne.
Tää nyt oli vaan tämmönen, mistä iskee joka kesä haikeus...mutta ehkä vielä joskus..
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Saat aika maalla asua jos koiran meinaat vapaaksi pihalle päästää tai sitten täytyy olla iso piha. Voi että, en edelleenkään ymmärrä pihan ihanuutta vaikka on lapsiakin. Mitä te siellä pihalla teette? Grillaatte joo mutta mitä muuta? Puutarhatöistä en itse välitä ollenkaan ja multaan en halua koskea. Uima-allas olisi kiva, mutta vain lämmitettynä. En taida olla ollenkaan pihaihmisiä. Ihmiset voi kai jakaa piha- ja ei piha ihmisiin. On niitä jotka ehdottomasti haluavat sen vaikka olisi pieni rivaripiha. Itse en nimenomaan halua rivaria tai omakotitaloa. Hieman huvitti tuo lude- ja torakkaesimerkki. Kehottaisin katsomaan esim. Helsingin kerrostalotarjontaa uusissa asunnoissa joissa hinta perheasunnoissa alkaa 300 000€. Kyllä se taso monessa rivarissa ja omakotitalossa on aika surkeaakin verrattuna niihin. Myös asukasrakenne on sellainen että enemmän wt mölisijöitä tapaat juuri joissain rivareissa tai Vantaan perukoilla omakotitaloissa.
Aita pihan ympärillä?
Minua eivät luteet ja torakat ilahduta, kiva että sinä tykkäät. Naapurisi eivät ehkä kuitenkaan.
Samaistun! Tänään koko päivä yksin terassilla aurinkoa ottaen. Yrittäjämieheni lähti aamulla 7 maissa töihin, äsken kävi syömässä ja lähti vielä hallille... meillä sentään perintönä talo, ja arvostan miestä ja sitä, että tekee töitä paljon (näkyy myös tuloissa), mutta silti kaipaan enemmän yhteistä aikaa.
Sama täällä ap. Ei paljon huvita ulkoilla tuossa taloyhtiön pihassa. Parveke on pakopaikkani vaikkei omaa pihaa korvaakaan.
Ymmärrän toiveesi, toivottavasti se toteutuu! :) Minä vain olen niin laiska, että rakastan kerrostalo-elämää. Lapsia ei ole, joten tämä on täydellistä meille.
Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!
No sitä minäkin että tuskin ainoa olen joka tästä haaveilee.. 😊
Vierailija kirjoitti:
Odotappas vaan kun pihaan ajaa paska auto ja päästää letkusta kämpän täyteen viemärilietettä sinne teidän omaan taloon! Siellä sitten lillutte kusessa ja paskassa ja kaikki tavarat ovat pilalla! Sitten minä nauran sinulle ja päivätöissä käyvälle miehellesi! HAHHAHHAHHA!
Lääkkeet?!!
- ei ap
Oma talo, oma lupa. Kerrostalossa ei koskaan pääse samaan vapauteen. Omakotitalossa voit tehdä mitä tahansa milloin tahansa. Ei tarvitse miettiä muita.
Minulla on kiva ja fiksu mies ja meillä on hyvä ja toimiva avioliitto. Omakotitalo minulla oli jo ennen tätä miestäni. Huolehtikaa itsestänne naiset. Miksi pitää aina vaatia että miehen täytyy fixata kaikki asiat? Osta itse talo jos sinun onneai siitä on kiinni. Ja jos miehesi ei talosta välitä huolehdi siitä itse.
Mitä pihalla tekee talvella? Onko se Suomen suvi (lämmin ja pitkäkestoinen) sellainen jonka takia kannattaa sitä pihaa haikailla. Joo joo, uima-allas kiva, grillaus kivaa, trampa kiva. Mutta tarkemmin ajatellen: uima-allas: vain harvoin tarpeeksi lämmintä uimiseen jopa lasten kahluu allas saa usein ne "kylmää" huudot, trampa: kiva pienille lapsille mutta käytössä vain osan vuodesta, grillaus: kivaa joskus mutta painotan sanaa joskus. Ja monet edellämainituista toiminnoista voi toteuttaa vain isolla pihalla. Esim. trampa ja uima-altaat voi unohtaa pienellä rivaripihalla. Omakotitaloon taas liittyy niin paljon negatiivisia mielikuvia: rempat ja asiat jotka yhtäkkiä eivät toimi ja maksat omasta pussista, lumen luonti talvisin, pihan hoito kesäisin, että niiden takia en ole ikinä kuolannut omakotitaloihin. Ehkä kallistuisin isoon rivaripihaan mieluiten mutta koska siitä pihasta voisi kuitenkin nauttia vain sen n. 3kk vuodessa niin asunnon valinnassa painaa paljon enemmän ne muut seikat kun se piha tai onko sitä eli asunnon sijainti, koko, ikä, kunto, hinta jne..
Mutta ap. olet selvästi omakotitalo-piha kuolaaja. Onhan niitä mutta mielikuvani on se että varsinkin pääkaupunkiseudulla alkaa city asunnot enemmän vetämään puoleensa. Ja juuri oli juttua kuinka kaksikerroksiset rivarit eivät enää vedä puoleensa. Tiedän monia jotka ovat suunnittelemassa muuttamista omakotitalosta johonkin kantakaupunkiin. Tuo piha ihanne kukoisti ehkä enemmän 10-20 vuotta sitten. So last season, no ei vaiskaan makujahan on monia. Ja varsinkin kun lapset ovat isompia onko siitä mitään iloja? Ei ehkä, ellei sitten vanhemmat itse tykkää juuri niistä puutarhatöistä tai grillauksesta.
Mies joutuu tekemään 12 tunnin päiviä, koska sinä et tee töitä?
Jaa, no mulla on valkokaulusmies ja omakotitalo. Viikonlopuksi mies lähti harrastusmatkalle kavereiden kanssa. Mummi tuli leikkimään lasten kanssa, jotta "saan" haravoida pihan, jota on ihan liian paljon suhteessa innostukseeni. Kai tästä pitää olla kiitollinen, mutta kiroilinpa silti haravalle ja jätin lopulta hommat kesken.
Omillaan pärjäävä rouva kirjoitti:
Minulla on kiva ja fiksu mies ja meillä on hyvä ja toimiva avioliitto. Omakotitalo minulla oli jo ennen tätä miestäni. Huolehtikaa itsestänne naiset. Miksi pitää aina vaatia että miehen täytyy fixata kaikki asiat? Osta itse talo jos sinun onneai siitä on kiinni. Ja jos miehesi ei talosta välitä huolehdi siitä itse.
No tapasin mieheni 18-vuotiaana, joten lienee aika luonnollista ettei ollut omaa taloa silloin.
Ja ihan yhdessä sitä ollaan hankkimassa. Käyn töissä. Miehestä puhuin siksi että se ei ole koskaan kotona vaan töissä (huonolla palkalla). Olisi ihanaa elää sellaista elämää että olis se oma talo ja yhteiset illat ja viikonloput.
Mutta ehkä joskus vielä. Sitä kohti mennään.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Oma talo, oma lupa. Kerrostalossa ei koskaan pääse samaan vapauteen. Omakotitalossa voit tehdä mitä tahansa milloin tahansa. Ei tarvitse miettiä muita.
Ilmankos. Sopii itsekkäälle ja omaan napaansa tuijottavalle oikein hyvin: minä minä minä minä minä
Vierailija kirjoitti:
Zzzzzzzzzzz kirjoitti:
Asioilla on monta puolta ja kaikilla omat taakat ja murheensa. Itse olen jopa hieman kateellinen koska sinulla on lapsia. Minulla mies tekee yötyötä mutta vkl ovat vapaita. Talokin oma ja pari ylimääräistä huonetta. Niitä lapsia varten. Joita emme vain saa. Minulla on sairaus joka estää raskautumisen. On rankkaa. Toivoa silti on vielä niin kauan kuin ikä antaa periksi. Antaisimme mitä vain omasta lapsesta joten oleppa itse onnellinen kun sinulla on omia lapsia:)
Olen kyllä, hyvä muistutus sekin :) Toivottavasti tekin niitä saatte. <3
Kiitos♡ Ja aina saa toki olla unelmia. Kellään tuskin on aina täydellistä. Ja toivottavasti sinäkin saat joskus oman kivan pihan jossa voitte yhdessä viettää aikaa:) keskitytään siihen mitä meillä on! Mukavaa viikonloppua!
Meillä on paritalo, oma pieni piha ja mies, joka käy säännöllisessä päivätyössä. Meillä minä tienaan huomattavasti paremmin ja rakkaus on lentänyt johonkin kateisiin.
Olen ihan onnellinen kun puuhailen omiani. Lapset ovat jo isoja ja pihalla eivät touhuile.
Nyt esim muksut pelaavat alakerrassa, mies laittaa iltapala-astioita tiskikoneeseen. Minä katson lätkää, surffaan puhelimella netissä ja siivoilen kaikkia tauot makkaria. 3 kassillista pojille pieniä vaatteita meni kierrätyspusseihin.
Molemmat tehdään töitä virka-aikana ja on talo mutta Ap, ne on ajan kanssa hankittavaa materiaa. Oot löytänyt sun rakkauden ja olette ilmeisesti onnellisia toisistanne ja perheestänne. Se on tärkeintä, muun minkä haluatte, kokoatte omaan tahtiinne 😊
Mistä päin ap olet? Syrjäkylältä saat sen talosi pihoineen "muutamalla tonnilla", kun Helsingistä et saa pientä yksiötä edes 100 000 eurolla.
Mitä ihmettä sä vauhkoat? Minä ainakin kerrostaloasukkina pystyn samastumaan aloitukseen täysin.