Rintaliivimyyjä ei meinannut suostua myymään rintsikoita
Löysin liikkeestä juuri itselleni sopivat rintsikat jotka tuntuvat mukavilta päällä, mutta myyjä sanoi että hän ei mielellään myy niitä vaan haluaisi mitata kokoni. Jouduin pitkään keskustelemaan myyjän kanssa jotta hän viimein myi rintsikat minulle.
Olen aiemmin käynyt kahteen otteeseen vastaavassa liikkeessä mittauttamassa ja myyjä on molemmilla kerroilla tyrkyttänyt minulle epämukavat rintsikat, jotka puristivat joka puolelta. Minä en käsitä, miksi tällaisesta asiasta joutuu jankkaamaan myyjän kanssa, miksi en saisi ostaa tuotetta jonka haluan?
Joku varmasti nyt toteaa, että "mitäs menit erikoisliikkeeseen, niissä ollaan tarkkoja". No, tavallisista kaupoista ei kokoani löydä ja netistä tilatessa ei voi sovittaa.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyn rintsikoita.
Sovittaminen on edelleen maailman paras tapa löytää oikeankokoiset ja -malliset rintaliivit. Rintojen muotoa ei voi mittaamalla selvittää, ainoastaan ympärysmitat, jotka ovat siis suuntaa antavia ja kertovat koosta.
Ja itse en ikinä ottaisi neuvoja vastaan nuorilta 75B -myyjiltä. He eivät tiedä naisen vartalon muutoksista vielä yhtään mitään.
Meinaat että kaikki asiakkaatkin ovat niitä suurempimassaisia naisia, joiden vartaloa elämä on jo kuluttanut? Mikseivät sirot nuoret naiset kävisi ostoksilla (jolloin se 75B myyjä olisi heille optimaalisin avustaja jos sellaista kaivataan)?
Ja toisaalta, eihän se ole mitään rakettitiedettä. Pätevä myyjä on pätevä, vaikkei omaisi henkilökohtaista kokemusta kaikista asiakkaansa ominaisuuksista. Eiköhän lähtökohta kuitenkin kaikilla ole sama: halutaan liivit, jotka ovat mukavat ja hyvännäköiset.
Vaikka puhutaan myyjien ammattitaidosta, niin kyllä tuntuu olevan rakettitiedettä, niin paljon on ihmisten kaapeissa käyttämättömiä rintaliivejä tai jos on saanut survottua päälleen, seurauksena on rytmihäiriöt, hengenahdistusta, iho vereslihalla jne.
Eikä tämä johdu iästä tai rintojen koosta, vaan samat ongelmat on kaikilla.
Ainakin itsellä, äidilläni, mummolla, ystävälläni jne. Ahdistavia ja puristavia liivejä löytyy jokaiselta ja komerot notkuvat käyttämättömistä liiveistä.Jos ongelma on näin yleinen, kyllä jossakin sen vian tulee olla. Onko se sitten myyjien ammattitaidossa vai liivien suunnittelussa, kun naiset eivät löydä sopivia liivejä.
Minä voisin lähettää jonnekin malliksi yhdet itse tuunaamani. Mutta vasta sitten, kun ne ovat kuluneet perusteellisesti loppuun. Ovat nimittäin ainoat, joissa olen onnistunut.
Tässä muutamia vinkkejä sekä rintaliivien suunnittelijoille että sisäänostajille:
- ottakaa matalampia malleja lyhyille. Pitkä voi ommella olkaimiinsa jatkokappaleen, mutta lyhyen ongelma on vyötärön ja kainalon väli, johon liivit eivät sovi.
- laittakaa kupit eteen. Ei minun rinnat ole kainalossa eikä varsinkaan selkäpuolella, niin kuin erään ulkomaalaisen nettimyyntiliikkeen pienissä liiveissä, tai siis tässä asiasyhteydessä alle 80-senttisissä.
- olkaimet voisi laittaa ainakin takana tarpeeksi lähelle toisiaan. Eivät sitten valu olkapäiltä eivätkä takana ole niin näkyvyissä niin kuin edessä.
KYLLÄ! Juuri nuo ovat mullekin yleisiä ongelmakohtia. Lisäksi on kuppien väli, se on usein liian korkea ja hankaa rintalastaan jos on lyhyt yläosa kropassa. Sitten on myös kuppien muoto, niiden pitää olla tarpeeksi syvät, kupin muoto pitää olla vähän kolmiomainen ja olkaimen pitää lähteä keskemmältä kuppia siitä kolmion korkeimmasta kohdasta. Lisäksi pidän siitä, että kuppien reuna (kun nousee siitä kuppien välistä) kaartuu rinnan mukaan - ei siis mene rinnan yläosan päältä viivasuoraan ylös.
Vierailija kirjoitti:
Nuo rintaliivikauppojen myyjät ovat ihan kajahtaneita. Suu vaahdossa mesotaan, miten suomalaiset käyttävät vääränkokoisia rintaliivejä. Sen lisäksi rynnittään tomerasti sovituskoppiin.
Totta. Ei kiitos ikinä enää. Tästä lähtien tilaan liivini netistä tai ostan marketeista.
Jos jostain syystä haluan jatkossa nähdä maanisia ja paasaavia hulluja, jotka tulevat iholle, teen vierailun mielisairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo rintaliivikauppojen myyjät ovat ihan kajahtaneita. Suu vaahdossa mesotaan, miten suomalaiset käyttävät vääränkokoisia rintaliivejä. Sen lisäksi rynnittään tomerasti sovituskoppiin.
Totta. Ei kiitos ikinä enää. Tästä lähtien tilaan liivini netistä tai ostan marketeista.
Jos jostain syystä haluan jatkossa nähdä maanisia ja paasaavia hulluja, jotka tulevat iholle, teen vierailun mielisairaalaan.
:D
Mulle oikeankokoiset rintaliivit nolossa 37 vuoden iässä oli ihan lottovoitto. Tolkuton onnentunne iski kun roikkuvat tissit löysivät avustettuna viimein takaisin paikoilleen, ja myös pysyvät jokseenkin oikeassa sijainnissa vaikka kuinka seisois päällään. Eikä rintsikoita tarvii nykiä vähän väliä paikoilleen! En aiemmin edes tiennyt, että edessä keskellä kaaritukien välissä olevan kangaskaitaleen tulee olla ihonmyötäisesti. Olin jo vuosia ilman rintsikoita, mieluummin paksu takki vähän peittämässä surullista näkyä, kun päätä särki löysätkin liivit - painoa tuli sittenkin liikaa hartioille. Onneks osui netistä silmään se liian-iso-ympärys-liian-pienet-kupit -"propaganda" ja otin asian missiokseni. Muutama kuukausi siihen meni, kun sain haarukoitua oikeahkon koon, piti testailla eri malleja ja hienosäätää kokoa vielä ehkä sittenkin vähän jne... Onneks nettikaupan myyjät oli kannustava ja pitkämielinen palautusten suhteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun on kauhean vaikea ymmärtää, miksi joku haluaisi ostaa vapaaehtoisesti huonosti istuvat rintsikat joissa rinnat hölskyvät, vaikka hänellä olisi asiantuntijan apu saatavilla.
Vähemmän se pieni hölskyminen haittaa kuin jatkuva tukahduttava puristaminen. Urheilurintsikat on sitten erikseen.
Tällä tavalla suurin osa naisista ajattelee, sitten ostaa huonosti istuvat vääränkokoiset liivit ja valittaa selkäkivuista yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun on kauhean vaikea ymmärtää, miksi joku haluaisi ostaa vapaaehtoisesti huonosti istuvat rintsikat joissa rinnat hölskyvät, vaikka hänellä olisi asiantuntijan apu saatavilla.
Vähemmän se pieni hölskyminen haittaa kuin jatkuva tukahduttava puristaminen. Urheilurintsikat on sitten erikseen.
Tällä tavalla suurin osa naisista ajattelee, sitten ostaa huonosti istuvat vääränkokoiset liivit ja valittaa selkäkivuista yms.
Sitäpaitsi ei sen hölskymisen ainoa vaihtoehto ole se tukahduttava puristaminen. Mukavia ja hyvin tukevia liivejä on täysin mahdollista löytää.
Changen liiveissä on nätin näköisiä pitsejä ym, mutta ns oikeankin kokoiset liivit a) litistävät rinnan lattanaksi levyksi, koska kuppi on matala b) mitä niiden olkaimien kanssa on menoillaan oikein - niitä ei saa kiristettyä oikealle korkeudelle, kun korkeus loppuu kesken. Halvalla ei vaan saa hyvää, niin se on.