Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaliivimyyjä ei meinannut suostua myymään rintsikoita

Vierailija
20.05.2017 |

Löysin liikkeestä juuri itselleni sopivat rintsikat jotka tuntuvat mukavilta päällä, mutta myyjä sanoi että hän ei mielellään myy niitä vaan haluaisi mitata kokoni. Jouduin pitkään keskustelemaan myyjän kanssa jotta hän viimein myi rintsikat minulle.

Olen aiemmin käynyt kahteen otteeseen vastaavassa liikkeessä mittauttamassa ja myyjä on molemmilla kerroilla tyrkyttänyt minulle epämukavat rintsikat, jotka puristivat joka puolelta. Minä en käsitä, miksi tällaisesta asiasta joutuu jankkaamaan myyjän kanssa, miksi en saisi ostaa tuotetta jonka haluan?

Joku varmasti nyt toteaa, että "mitäs menit erikoisliikkeeseen, niissä ollaan tarkkoja". No, tavallisista kaupoista ei kokoani löydä ja netistä tilatessa ei voi sovittaa.

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle mielellään myytäisiin erikoisliikkeessä ympärysmitaltaan liian tiukat liivit. Ymmärrän että isorintaisella täytyy olla napakat mutta mulla on pienet rinnat jotka ei kovin paljon tukea tarvitse. En halua liivejä jotka puristavat niin paljon että pehmeä selkäpuolella pursuaa rumasti. 

Vierailija
102/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin liikkeestä juuri itselleni sopivat rintsikat jotka tuntuvat mukavilta päällä, mutta myyjä sanoi että hän ei mielellään myy niitä vaan haluaisi mitata kokoni. Jouduin pitkään keskustelemaan myyjän kanssa jotta hän viimein myi rintsikat minulle.

Olen aiemmin käynyt kahteen otteeseen vastaavassa liikkeessä mittauttamassa ja myyjä on molemmilla kerroilla tyrkyttänyt minulle epämukavat rintsikat, jotka puristivat joka puolelta. Minä en käsitä, miksi tällaisesta asiasta joutuu jankkaamaan myyjän kanssa, miksi en saisi ostaa tuotetta jonka haluan?

Joku varmasti nyt toteaa, että "mitäs menit erikoisliikkeeseen, niissä ollaan tarkkoja". No, tavallisista kaupoista ei kokoani löydä ja netistä tilatessa ei voi sovittaa.

Kävit vissiin Changessa? Siellä ei kannata suostua mittaukseen, ympärys on aina liian tiukka ja käyttämätön ostos menee hukkaan.

Sama kokemus. Liivit puristivat niin että kylkiluut painuivat kasaan ja kesken päivää oli pakko ottaa pois. Aivan järkyttävää. Syvä hengityskään ei onnistu kivun takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyn rintsikoita.

Sovittaminen on edelleen maailman paras tapa löytää oikeankokoiset ja -malliset rintaliivit. Rintojen muotoa ei voi mittaamalla selvittää, ainoastaan ympärysmitat, jotka ovat siis suuntaa antavia ja kertovat koosta.

Ja itse en ikinä ottaisi neuvoja vastaan nuorilta 75B -myyjiltä. He eivät tiedä naisen vartalon muutoksista vielä yhtään mitään.

Meinaat että kaikki asiakkaatkin ovat niitä suurempimassaisia naisia, joiden vartaloa elämä on jo kuluttanut? Mikseivät sirot nuoret naiset kävisi ostoksilla (jolloin se 75B myyjä olisi heille optimaalisin avustaja jos sellaista kaivataan)?

Ja toisaalta, eihän se ole mitään rakettitiedettä. Pätevä myyjä on pätevä, vaikkei omaisi henkilökohtaista kokemusta kaikista asiakkaansa ominaisuuksista. Eiköhän lähtökohta kuitenkin kaikilla ole sama: halutaan liivit, jotka ovat mukavat ja hyvännäköiset.

Vaikka puhutaan myyjien ammattitaidosta, niin kyllä tuntuu olevan rakettitiedettä, niin paljon on ihmisten kaapeissa käyttämättömiä rintaliivejä tai jos on saanut survottua päälleen, seurauksena on rytmihäiriöt, hengenahdistusta, iho vereslihalla jne.

Eikä tämä johdu iästä tai rintojen koosta, vaan samat ongelmat on kaikilla.

Ainakin itsellä, äidilläni, mummolla, ystävälläni jne. Ahdistavia ja puristavia liivejä löytyy jokaiselta ja komerot notkuvat käyttämättömistä liiveistä.

Jos ongelma on näin yleinen, kyllä jossakin sen vian tulee olla. Onko se sitten myyjien ammattitaidossa vai liivien suunnittelussa, kun naiset eivät löydä sopivia liivejä.

Vierailija
104/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa pidennyksiä liiveihin, joista on jäänyt ympärysmitta pieneksi.  En tiennytkään että sellaisia on ennenkuin kaveri kertoi.  Esim. Emotionissa kolmen kappaleen pakkauksissa alle 5 € paketti.  Monet vanhat hyvät rintsikkani alkoivat uuden elämän.

Vierailija
105/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isorintaiselle on urheiluliivit hyvät ja pitävät rinnat hyvin paikoillaan painamatta.  Kokeilkaa normaalielämässäkin.  Se toi minulle helpotuksen.  Rinnat pysyvät napakasti mutta pehmeästi paikallaan.

Vierailija
106/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko todella ainoa tähän ketjuun kirjoittava, jolle yksikään liivikauppias ei ole ikinä edes yrittänyt myydä "riittävän napakoita" liivejä saati sitten isompaa kuppikokoa? En usko, sillä harvemmin edes erikoisliikkeistä löytyy G:ta suurempaa kuppikokoa 70-senttisenä  - changea ei nyt lasketa.

Miksi ihmeessä myydään "käytössä löystyviä" liivejä kalliilla hinnalla? En taatusti suostuisi maksamaan kymppejä sellaisista liiveistä, jotka pitää jo ostaessa ottaa liian tiukkoina. Luulisi liivikauppiaitakin hävettävän sellaisen myyminen.

No idea varmaan on siinä, että nykyisin halpisliivien ympärykset yleensä tehdään hyvin joustavista materiaaleista, joten ne venyvät käytössä kovin pian. Tästä tullut osittain se käsitys että "naiset käyttävät liian isoa ympärystä".  Toisaalta kun naisten kuppikoko on kasvanut, moni tarvitsee hieman napakamman ympäryksen tuon ison erotuksen takia, jos on aikaisemmin käyttänyt markettiliivejä.

Mutta erikoisliiviliikkeessä kun ostat hyvät liivit esim. kokoa 70G niin niissä on jo valmiiksi tehty napakka nauha. Ei siis tarvitse normaalia kireämpää kuten myyjät luulevat.

Toisaalta nauhan sopiva napakkuus on hyvin henkilökohtainen asia, ja usein vaihtelee sen mukaan onko naisella kainalon ja selän alueella pehmusteita vai ei, miten iso se kuppi on, mikä se liivin leikkaus on ja ihan siitäkin miten tuntoherkkä on.

Sitä mitä en ymmärrä on, miksi joku asiakas ostaa liivit, koska myyjä "käskee". Asiakas on kuitenkin se, joka tekee ostopäätöksen. Pikkuisen itsevarmuutta peliin. Myyjien kanssa voi ihan kommunikoida tyyliin: ei kiitos, en osta nyt, mietin vielä, haluaisin kokeilla isompaa ympärystä, jne...

Vierailija
107/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyn rintsikoita.

Sovittaminen on edelleen maailman paras tapa löytää oikeankokoiset ja -malliset rintaliivit. Rintojen muotoa ei voi mittaamalla selvittää, ainoastaan ympärysmitat, jotka ovat siis suuntaa antavia ja kertovat koosta.

Ja itse en ikinä ottaisi neuvoja vastaan nuorilta 75B -myyjiltä. He eivät tiedä naisen vartalon muutoksista vielä yhtään mitään.

Meinaat että kaikki asiakkaatkin ovat niitä suurempimassaisia naisia, joiden vartaloa elämä on jo kuluttanut? Mikseivät sirot nuoret naiset kävisi ostoksilla (jolloin se 75B myyjä olisi heille optimaalisin avustaja jos sellaista kaivataan)?

Ja toisaalta, eihän se ole mitään rakettitiedettä. Pätevä myyjä on pätevä, vaikkei omaisi henkilökohtaista kokemusta kaikista asiakkaansa ominaisuuksista. Eiköhän lähtökohta kuitenkin kaikilla ole sama: halutaan liivit, jotka ovat mukavat ja hyvännäköiset.

Vaikka puhutaan myyjien ammattitaidosta, niin kyllä tuntuu olevan rakettitiedettä, niin paljon on ihmisten kaapeissa käyttämättömiä rintaliivejä tai jos on saanut survottua päälleen, seurauksena on rytmihäiriöt, hengenahdistusta, iho vereslihalla jne.

Ainakin itsellä, äidilläni, mummolla, ystävälläni jne. Ahdistavia ja puristavia liivejä löytyy jokaiselta ja komerot notkuvat käyttämättömistä liiveistä.

Jos ongelma on näin yleinen, kyllä jossakin sen vian tulee olla. Onko se sitten myyjien ammattitaidossa vai liivien suunnittelussa, kun naiset eivät löydä sopivia liivejä.

Minä voisin lähettää jonnekin malliksi yhdet itse tuunaamani. Mutta vasta sitten, kun ne ovat kuluneet perusteellisesti loppuun. Ovat nimittäin ainoat, joissa olen onnistunut.

Tässä muutamia vinkkejä sekä rintaliivien suunnittelijoille että sisäänostajille:

- ottakaa matalampia malleja lyhyille. Pitkä voi ommella olkaimiinsa jatkokappaleen, mutta lyhyen ongelma on vyötärön ja kainalon väli, johon liivit eivät sovi.

- laittakaa kupit eteen. Ei minun rinnat ole kainalossa eikä varsinkaan selkäpuolella, niin kuin erään ulkomaalaisen nettimyyntiliikkeen pienissä liiveissä, tai siis tässä asiasyhteydessä alle 80-senttisissä.

- olkaimet voisi laittaa ainakin takana tarpeeksi lähelle toisiaan. Eivät sitten valu olkapäiltä eivätkä takana ole niin näkyvyissä niin kuin edessä.

Vierailija
108/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rintaliivien korkeutta voi yleensä säätää säädettävillä olkaimilla.

Ihanko totta? Selitäpä nyt minulle, millä tavalla saan vyötärön ja kainalon välistä korkeutta säädetyksi olkaimilla? Kun lyhennän olkaimis niin että alaosa nousee tarpeeksi korkealle, saan tunkea kuppien yläosaan jo liikaleukaa, ja kaarituen yläreuna painaa kainaloa.

Kyllä kuppien yläosaa voi säätää olkaimilla, mutta edelleen alle 160-senttisellä alaosa jää liian matalalle.

Tämän takia käytän vain pushupeja, joissa ei ole sitä 5cm leveää nauhaa rintojen alapuolella. 157cm.

Vierailija
109/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyn rintsikoita.

Minä voisin lähettää jonnekin malliksi yhdet itse tuunaamani. Mutta vasta sitten, kun ne ovat kuluneet perusteellisesti loppuun. Ovat nimittäin ainoat, joissa olen onnistunut.

Tässä muutamia vinkkejä sekä rintaliivien suunnittelijoille että sisäänostajille:

- ottakaa matalampia malleja lyhyille. Pitkä voi ommella olkaimiinsa jatkokappaleen, mutta lyhyen ongelma on vyötärön ja kainalon väli, johon liivit eivät sovi.

- laittakaa kupit eteen. Ei minun rinnat ole kainalossa eikä varsinkaan selkäpuolella, niin kuin erään ulkomaalaisen nettimyyntiliikkeen pienissä liiveissä, tai siis tässä asiasyhteydessä alle 80-senttisissä.

- olkaimet voisi laittaa ainakin takana tarpeeksi lähelle toisiaan. Eivät sitten valu olkapäiltä eivätkä takana ole niin näkyvyissä niin kuin edessä.

Kiitos ja kumarrus😃

Tästä innoittamana rupean tuunaamaan komeron hyllyllä lojuvia liivejäni.

Ja tee Hyvä ihminen, palvelus koko naiskunnalle ja lähetä hyväksi kokemasi liivit, jollekin liivitehtaalle, sillä meitä naisia on paljon, että jo pelkkä napakkuus saa ihokarvat pystyyn ja hengen ahdistumaan, puhumattakaan, jos vielä saisi liivit survottua päälleen.

Vierailija
110/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovita kaupassa ja tilaa ne hyvät netistä.

Vierailija
111/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko todeta olevani AP:n kanssa samoilla linjoilla. Olen itse kuppikokoa 75-80F/FF eli vaatimuksiakin jo on. Ammattilaiset koittavat aina myydä minulle niin tiukkoja liivejä, että niistä jää kunnon painaumat ihoon. Liivit löystyy joo, mutta loppujen lopuksi aika vähän - ikinä ei ole löystynyt tarpeeksi nämä todella tiukkoina ostamani liivit. Olen koittanut venyttääkin niitä esim henkarin ympärillä, mutta eihän ehjä kangas loputtomiin periksi anna.

Jos pitää valita haluanko että rinnat hölskyy hieman vai puristavan ja epämukavan ympäryksen - valitsen sen hölskynnän.

Osta jatkopalat. Niitä löytyy tavallisista liivikaupoista, mutta jostakin syystä niitä ei asiakkaille esitellä. Tai sitten ompele kangaspala taakse, jos neula ja lanka pysyvät käsissäsi. Näin olen tehnyt siksi, että isommassa koossa kupit eivät leviä kainaloon. Tässä  on vaan se huono puoli, että olkaimet jäävät liian leveälle ja valuvat alas, mutta siihenkin on konstinsa.

Linkitetyistä kuvista varsinkin viimeisessä toppikuvassa näkyy selvästi se, miten pahat liian korkeat liivit ovat lyhyellä ihmisellä. Jos tuo on parasta, mitä liivikauppias tarjoaa alle 160-senttiselle 34G-kokoiselle, niin siinä before-kuva näyttää ja luultavasti myös tuntuu paremmalta. Jos tuo koko on G, niin mulla olis vissiin ... ehkä O,P,Q.

Nuo koot on englantilaisia, eli 34G on eu-koko 75J. Ja tuo linkki on redditin ABraThatFits-sivulta linkattu, joka on foorumi jossa voi kysyä apua rintsikkaongelmiin. Sieltä löytää myös erinomaisen kokolaskurin, jossa otetaan viisi mittaa tavanomaisen kahden sijasta. Suosittelen kokeilemaan, ja ennenkaikkea uskomaan tulosta. Tässä linkki http://www.brasizecalculator.tk

Tuo rintsikankäyttäjä on satavarmasti tyytyväisempi noissa jälkeen-kuvien liiveissä. Ennen-liivit eivät selvästikään tue yhtään mitään.

Vierailija
112/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle myyjä suositteli eräässä paljon alusvaatteita myyvässä ketjuliikkeessä ottamaan "vähän jo liiankin napakalta" tuntuvat liivit, koska ne kuitenkin venähtävät. No, enpä kuitenkaan tajunnut siinä hetkessä ajatella, että mullahan on useat liivit joita vaihtelen usein haluamastani lopputuloksesta riippuen, eli siihen venymiseen ja kulahtamiseen menisi todennäköisesti ainakin vuosi-pari, jonka aikana joutuisin joka kerran niitä liivejä käyttäessäni kärsimään epämukavasta olosta, puristavista liiveistä ja tursuavista selkäläskeistä :D:D Nyt ne liivit on jossain vaatekomeron tuhannen viimeisessä suolenmutkassa, enkä ole käyttänyt niitä kuukausiin. Onneksi ei maksaneet kauhean paljon. Ajatteleekohan ne myyjät, että asiakkaalla on yhdet tai max. kahdet liivit kerrallaan käytössä?

Jatkossa perustan kyllä liivien ostopäätöksen ihan puhtaasti siihen, miltä ne liivit sillä hetkellä sovitettaessa tuntuvat. En ala ajattelemaan, että kyllä nää tästä venyy ja otanpa pienemmän koon.

Vierailija
113/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtahepo kirjoitti:

Mulle myyjä suositteli eräässä paljon alusvaatteita myyvässä ketjuliikkeessä ottamaan "vähän jo liiankin napakalta" tuntuvat liivit, koska ne kuitenkin venähtävät. No, enpä kuitenkaan tajunnut siinä hetkessä ajatella, että mullahan on useat liivit joita vaihtelen usein haluamastani lopputuloksesta riippuen, eli siihen venymiseen ja kulahtamiseen menisi todennäköisesti ainakin vuosi-pari, jonka aikana joutuisin joka kerran niitä liivejä käyttäessäni kärsimään epämukavasta olosta, puristavista liiveistä ja tursuavista selkäläskeistä :D:D Nyt ne liivit on jossain vaatekomeron tuhannen viimeisessä suolenmutkassa, enkä ole käyttänyt niitä kuukausiin. Onneksi ei maksaneet kauhean paljon. Ajatteleekohan ne myyjät, että asiakkaalla on yhdet tai max. kahdet liivit kerrallaan käytössä?

Jatkossa perustan kyllä liivien ostopäätöksen ihan puhtaasti siihen, miltä ne liivit sillä hetkellä sovitettaessa tuntuvat. En ala ajattelemaan, että kyllä nää tästä venyy ja otanpa pienemmän koon.

Taas kerran, on olemassa niitä jatkopaloja millä voi jatkaa liian tiukkaa ympärysnauhaa.

Vierailija
114/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtahepo kirjoitti:

Taas kerran, on olemassa niitä jatkopaloja millä voi jatkaa liian tiukkaa ympärysnauhaa.

Minulla nuo jatkopalat lojuvat laatikon pohjalla, koska harvoin ovat yhtä leveät, kuin liivien hakasosa ja toisekseen kovin epävarmalta ja mukavalta ei tunnu selässä irrallinen jatke ja sitten noi värit sattuvat liivien väreihin.

Minusta jatkopalan käyttö on ihan sama jos käyttäisi kuminauha viritelmää. Ei hyvä.

Vierailija
115/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virtahepo kirjoitti:

Minulla nuo jatkopalat lojuvat laatikon pohjalla, koska harvoin ovat yhtä leveät, kuin liivien hakasosa ja toisekseen kovin epävarmalta ja mukavalta ei tunnu selässä irrallinen jatke ja sitten noi värit sattuvat liivien väreihin.

Minusta jatkopalan käyttö on ihan sama jos käyttäisi kuminauha viritelmää. Ei hyvä.

Ei sen millilleen tarvitsekaan olla yhtä leveä. Itse käytän myös monesti leveydeltään kahden hakasen liiveissä kolmen hakasen jatkopalaa, kun en jaksa etsiä niitä kapeampia. Jatkopalan väriä ei vaatteen alta näe ja käytössä en huomaa mitään eroa jatkopalalliseen ympärysnauhaan. Ikinä ei ole myöskään jatkopala itsestään auennut. Itse pidän "pahempana" sitä, että liivit jäävät kokonaan käyttämättä.

Vierailija
116/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sen olen huomannut, että Suomessa ei oikeastaan ole asiantuntijoita ollenkaan niinkuin isossa maailmassa. Itse olen aina ostanut rintsikat asiantuntijoilta Kanadassa, ja kyllä tiesivät joka kerta oikean koon. Ihme menoa tässä maassa, että mukamas asiantuntijat ovat yhtä tyhmiä kuin muu kansa. Noh, Suomi on junttila tietysti.

Vierailija
117/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivien pitää olla niin napakat, että vain kaksi sormea mahtuu sisälle liivien päällä ollessa, ja kupeista ei saa tursuta mitään ulos. Näin se on!

Vierailija
118/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama vinkki pienirintaisille, en tiedä onko näistä hyötyä muille. Netissä on ohjeita miten rintaliivikupit voi ommella esim. mekkoihin ja paitoihin. Eli saa nännit piiloon, vähän muotoa, hyvän "pesäkolon" rinnoille ja istuvan vaatteen. Kun rinnat on pienet niin napakka vaate ja pelkät kupit riittävät.

Itse olen ommellut myös rintaliivejä kiinni juhlamekkoihin ja toisaalta myös liivien hakaskohdan takaa kiinni. Minulla on fobia, että liivit yhtäkkiä aukeavat. Jos käytän liivejä, niissä on taatusti liian iso ympärys, koska en halua niiden puristavan YHTÄÄN. Joten ompelen ne kiinni ja vedän päälleni kuten puseron.

Pitäisikin metsästää kaupoista alennusliivejä, niistä ei tarvitse muuta sovittaa kuin kupin ja sitten niitä voi ommella vaatteisiin.

Vierailija
119/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, sama juttu paitsi kauppa oli Pieces ja kyseessä housut. Myyjän mielestä xs on ainoa oikea koko minulle, vaikka olen 176 cm, housut liian lyhyet ja lantiosta ja takapuolesta aivan liian kiristävät. Tärkeintä vissiin näyttää seksikkäältä. eikä että on edes jokseenkin mukava olo.

Vierailija
120/127 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän mun pitäis ostaa, ku toinen rinta on kokoa b ja toinen kokoa c... tai jotain sellaista, kokoero kuitenkin selkeä... no, en oikeasti kyllä oo paljo stressannu, laittanu ne, mitkä tuntuu suunnillee hyviltä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän