Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tukistamisesta, taas. Mitä lapsi siitä oppii?

Vierailija
20.05.2017 |

Jos lapsi tukistaa toista lasta niin mitä se oppii siitä, että aikuinen nappaa tuota tukistavaa lasta tukasta kiinni? Sen että tukistaminen on sittenkin oikein? Jos toisen tukistaminen on lapselta kielletty niin miksi on aikuisen oikein rankaista lasta juuri tukistamalla.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse opin että ei kannata tehdä asioita jotka oli kielletty.

Vai opitko sittenkään? Moni lapsi saa usein tukistuksia niin siitähän voi jo päätellä että se lapsi niistä mitään oppinutkaan kuin hetkeksi.

No minä opin että kieltoja pitää uskoa. Ehkä joku on niin tyhmä että ei opi.

Eli sua on elämäsi aikana tukistettu tasan kerran?

Vierailija
22/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa oli yksi päivä kakara jonka vanhemmat komensi Urho-natiaista matkan aikana ainakin 14 kertaa ilman että oli mitään vaikutusta. Kun olisi kerran ottanut kiinni kunnolla niskavilloista niin olisi voinut Urhokin oppia uskomaan puhetta ja muilla matkustajilla olisi ollut matkarauha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse opin että ei kannata tehdä asioita jotka oli kielletty.

Vai opitko sittenkään? Moni lapsi saa usein tukistuksia niin siitähän voi jo päätellä että se lapsi niistä mitään oppinutkaan kuin hetkeksi.

No minä opin että kieltoja pitää uskoa. Ehkä joku on niin tyhmä että ei opi.

Eli sua on elämäsi aikana tukistettu tasan kerran?

En tarkkaan muista mutta taisin selvitä kahdella tai kolmella.

Vierailija
24/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsi oppii tukistamisesta? Tietysti sen, että tukistaa itsekin omia lapsiaan kun/jos niitä aikanaan saa.

Vierailija
25/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opin myös sen että hölmöilyllä on seuraukset. Enkä sitten tosiaan kovin monesti tukkapöllyä saanut kun meni perille, enkä koe olevani traumatisoitunut. Meillä se ei ollutkaan ikinä se ensimmäinen rangaistus vaan nimenomaan se viimeinen eikä sitä tehty kovasti vaan vähän tukasta kiinni niin että älysi lopettaa hölmöilynsä

Vierailija
26/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on nähty. Onhan siinä nyt jotain vikaa jos taaperoakin jo otetaan tukasta. Jos tuossa vaiheessa pitää jo turvautua väkivaltaan niin mites sitten teinille rajat saadaan, nyrkillä?

Vierailija
27/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuritusväkivalta opettaa ainoastaan sen, että fyysisesti vahvemmalla on oikeus tehdä mitä huvittaa ja vaikka satuttaa toisia, ihan vaan koska voi.

Vierailija
28/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tukistaa tai haukkua. Kehu, kun on aihetta, älä turhasta. Jos joku muu lapsi tukistaa lastasi, hanki lapsellesi muita kavereita ja jätä tuo tukistaja lapsen elämässä menneeksi inhottavuudeksi.

Vierailija
29/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä iässä tukistaminen lopetetaan? Siinä vaiheessa, kun lapsi on kasvanut niin isoksi, että voi tehdä saman vanhemmalleen? Saisivatko tukistamisen kannattajien mielestä myös lastenhoitajat, opettajat ja naapurit tukistaa heidän lastaan?

Vierailija
30/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä iässä tukistaminen lopetetaan? Siinä vaiheessa, kun lapsi on kasvanut niin isoksi, että voi tehdä saman vanhemmalleen? Saisivatko tukistamisen kannattajien mielestä myös lastenhoitajat, opettajat ja naapurit tukistaa heidän lastaan?

Varmaan siinä vaiheessa kun vanhempia alkaa pelottaa että lapsi antaa takaisin.

Vierailija
31/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua mietityttää eniten se, jos vanhempi tukistaa syytöntä. Mitäs siihen sanotte, t, jotka mukanopitt jotain?

Vierailija
32/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua mietityttää eniten se, jos vanhempi tukistaa syytöntä. Mitäs siihen sanotte, t, jotka mukanopitt jotain?

Tai jatkan vielä, että tuollaisessahan tapauksessa vanhempi ei yritäkään kuunnella omaa lastaan, mitä tällä on sanottavana asiaan puolustuksekseen. Olen tullut tukisteuksi siitä, että annoin kiusaajall takaisin, enkä varmasti ole ainoa lapsi, jota on kuritettu ruumiillisesti siitä, että lapsi toimii itseasiassa aivan oikein. Ei kellään ole oikeutta käydä mun kimppuun, paitsi äitini mielestä on, ja siitä kuuluu vielä tukistaa, jos mä en siedä tätä. Saatanan h*orat. Te, ja äitini.

Vierailija
33/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tukistelette niitä lapsianne niin varmasti uskallatte tehdä sen myös ihan julkisesti?

Esimerkiksi kaupan kassajonossa kun lapsi kerjää suklaapatukkaa tai neuvolassa kun lapsi ei halua riisua?

Vierailija
34/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo, horoperseet, ettekö osaa vastata tähän?

Vierailija
35/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ikinä tukistettu syyttä. Ensin tuli kiellot ja sitten vielä ainakin pari varoitusta ennen kuin oltiin letissä kiinni. Ei tarvinnut montaa kertaa tukistaa niin oppi uskomaan.

Vierailija
36/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on ihan yleinen mielipide että tukistaminen on ok. Perhana kun mies jätti sukat äsken lattialle. Nappaanko tukasta vai annanko napsun ohimoon?

Vierailija
37/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat jotka eivät uskalla kurittaa lastaan pitäisi erottaa lapsistaan.

Vierailija
38/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukistamisesta pitäisi seurata välitön huostaanotto ja vanhemmuuden menetys. Saatanan väkivallakot eivät ansaitse lapsiaan.

Olet selvästi huono äiti.

Vierailija
39/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ikinä tukistettu syyttä. Ensin tuli kiellot ja sitten vielä ainakin pari varoitusta ennen kuin oltiin letissä kiinni. Ei tarvinnut montaa kertaa tukistaa niin oppi uskomaan.

Noilla perusteilla mua ei ois tarvinnut ikinä tukistaa. Mikä sua oikein vaivasi, kun sua tartti?

Vierailija
40/44 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla perusteilla mua ei ois tarvinnut ikinä tukistaa. Mikä sua oikein vaivasi, kun sua tartti?[/quote

Halusin testata rajojani.