Miehen käytös
Mieheni on kaikin puolin ihana ja hyvä. Kohtelee minua kunnioittaen, huomio, rakastaa, auttaa kotona jne. Ei mitään pahaa sanottavaa. Paitsi...
..mieheni on myös työnarkomaani yrittäjä, joka tekee 12 h työpäiviä, pahimmillaan 7 päivää vkossa. Kiireisimpinä aikoina hänen pinnansa on olematon, ja käytös on pahempaa kuin pikkulapsilla. Eilen mies onnistui pilaamaan iltani niin uskomattoman huonolla käytöksellään että hävettää kirjoittaa siitä. En käy itse ulkona/ tapaa ystäviäni juuri koskaan, ja eilen Olin sopinut meneväni yhteisen kaveripariskunnan kanssa syömään ja mahdollisesti ulos. Mieheni pyysin tietysti mukaan mutta hän ei kuulemma kiireiltään ehdi. Mainitsen vielä että elämäni on pitkälti sitä että huolehdin perheestömme miehen ollessa töissä, eikä ns. Omaa aikaa ole, ja kaikki liikenevä vapaa-aika menee mieheni kanssa.
Lähdin tapaamaan ystäviämme ja mies jäi mököttämään kotiin. Pyysin hänet lähtiessä vielä kertaalleen mukaan. Tapasin ystävämme ja mies laittoiin viestiä että liittyy seuraan. Hän tuli ja valitti taukoamatta. Murjotti, kuinka on väsynyt ja "hänet pakotettiin mukaan" ja osoitti mieltään kaikesta. Päätin sivuuttaa käytöksen, ja keskittyä ystäviimme. Pidimme hauskaa miehen kitinästä huolimatta. Hän vinkui koko illan kotiin, ja sanoin että hän voi mennä, minä jään vielä. Mies alkoi uhkailla että aikoo kävellä kotiin (10km). Sanoin että Siinähän sitten kävelee. Sitten siirryimme vielä baariin drinkeille, ja mies kiukutteli niin että käveli toisella puolella katua. En kiinnittänyt tähän huomiota. Mies ilmoitti lähtevänsä kävelemään kotiin, ja sanoin että selvä, sittenhän kävelee jos niiin haluaa. Menimme baariin ja oltuamme siellä ehkä 20 min, mies ilmestyikin sinne. Istui minua vastapäätä ja tuijotti murhaavasti sen ajan mitä olimme baarissa, vinkuen 5 min välein että haluaa kotiin (mihin vastasin aina että senkun menee, mutta se ei käynyt, minun piti tulla mukaan).
Tänään mies sitten lähti aamulla töihin käymään, syyttäen minua väsymuksestään ja oli todella vihainen minulle koska "en pidä lupauksiani". Olin kuulemma sanonut aiemmin että tulen kotiin 23 mennessä ja nyt pakotin miehen olemaan baarissa (ekaa kertaa ulkona koko vuonna) 01 asti.
Miehen käytös on ollut koko päivän todella rasittavaa, tiuskii vaan minulle ja syyttää huijariksi -kuulemma epäilee minun valehtelevan ties mistä. Sitten minulla täyttyi mitta. Elämäni on 99% arjen rumban pyöritystä ja sen mahdollistamista että mies voi tehdä uraa. Ja sen kerran kun tapaan ihmisiä, mies sabotoi kaiken. Menin lipsauttamaan että miehen mustasukkainen käytös on aivan samanlaista kuin exälläni (josta erosin jo 5 v ennen kuin tapasin mieheni, mutta joka oli väkivaltaisen mustasukkainen ja aivan sairas). Mies sai raivarin, flippasi täysin ja heitti seinään pöydältä lasisen Lyhdyn, huutaen että meidän varmaan kannattaa erota. Ja joka ikinen kerta kun riitelemme, mies ottaa aina tuon ero-kortin esiin.
Mitä ihmettä tällaisen miehen kanssa pitäisi tehdä? Kun hän taantuu täysin uhmaikäiseksi pikkulapseksi. Kun käytös on niin absurdia, että ei voi kuin suu auki tuijottaa. Ja kyllä, mies on täysin finaalissa, on pitänyt vapaapäivän viimeksi 2 kk sitten. Mutta ei kuuntele puheita siitä että löysäisi hiukan työntekoa, firma kuulemma kaatuu.
Nyt mies ei tiedä miten päin olisi kun häpeää käytöstään toisessa huoneessa. Minua ei kiinnosta edes jutella, kun harmittaa se lyhdyn rikkominen ja erolla uhittelu taas kerran. Jotenkin ymmärrän miestä, kun hän on täysin loppu, mutta liian Jäärä antamaan periksi yhtään ja hellittämään työtahtia.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vastaukset olisivat aika lailla toisenlaisia , jos aloittaja tekisi 12 tunnin päiviä viikosta toiseen, ja mies raahaisi väkisin ryyppäämään vielä sen jälkeenkin. Ja aloittajan mies valittaisi kuinka joutuu kodin ja lapset hoitamaan kun nainen käy töissä.
Painu kotiin provoaja. Naisvihasi tiedetään jo tässä ketjussa.
Et edes lukenut aloitusta: miestä ei kukaan väkisin minnekään käskenyt tai pyytänyt .
Ette te kummatkaan kuulosta ihan normaaleilta. Ei ole mieheltäsi normaalia käytöstä tuollainen, eikä ole sinulta normaalia käytöstä jättää huomioimatta miestä, joka selkeästi olisi halunnut lähteä kotiin ja yritti sanoi asiasta sinulle selkeästi useampaan kertaan. Sinun ei tarvinnut edes lukea rivien välistä, kuten naisten kanssa yleensä tarvitsee. Miksi on pakko notkua baarissa yli puolen yön? Normaalisti, jos toinen osapuoli väsyy ja haluaa nukkumaan, niin sitten lähdetään nukkumaan. Näin me ainakin olemme vaimon tehneet eikä se ole ollut mikään ongelma.
Ap, olet saanut ihan totaalisen urpoja kommentteja, jätä ne omaan arvoonsa. Minä käyttäydyn valitettavasti välillä kuten miehesi joten veikkaan, että hänellä on vaikeuksia ilmaista haastavia tunteita rakentavasti. Väsyneenä tulee sitten noita purkauksia, jossa taantuu uhmaikäisten tasolle. Miehesi ei todennäköisesti osaa sanoa mitä haluaa, ei myöskään osaa sanoa töissä ei eli yrittää miellyttää kaikkia, olla täydellinen ja sen paineen alla murtuu, räjähtelee, voi huonosti. Pystyykö hänen kanssaan keskustelemaan? Häntä voisi suuresti helpottaa ulkopuolinen apu ja se voisi helpottaa tilannetta kotonakin. Jo pari keskustelukertaa ammattilaisen kanssa voisi auttaa avaamaan solmuja ja antaa miehelle keinoja muuttaa tilannetta niin, että alkaisi voida paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, palstalla on runsaasti todella ilkeitä päänaukojia: suurin osa miehiä, jotka vihaavat naisia. Älä välitän noista provoilijoista. Ne saa kiksejä, kun pääsevät oikein ilkeästi sanomaan naiselle.
Sääliksi käy ihminen joka ilkeilee ja toivoo mm. Mieheni jättävän minut. Kuinka paha olo pitää Itsellään olla että kommentoi noin tuntemattomille ihmisille. En suutu, tunnen jopa myötätuntoa tuota trollaajaa kohtaan, koska hänellä on pakosti oltava äärimmäisen vaikeaa. Eihän kukaan ihminen jolla on kaikki kotona, kommentoi noin vihaisesti, kuten tuo.
Yläpeukuttakoon omia kommenttejaan, itse Aion vaan sivuuttaa ne jatkossa.Ap
Joo, tänne on pesiytyneet nämä ns. miesasiamiehet, mgtow naisvihaajat ja lassukat - kaikki kolme sakkia täysnaisvihaajia. Provoavat ja trollaavat joka ketjussa minkä ehtivät.
Vierailija kirjoitti:
Ette te kummatkaan kuulosta ihan normaaleilta. Ei ole mieheltäsi normaalia käytöstä tuollainen, eikä ole sinulta normaalia käytöstä jättää huomioimatta miestä, joka selkeästi olisi halunnut lähteä kotiin ja yritti sanoi asiasta sinulle selkeästi useampaan kertaan. Sinun ei tarvinnut edes lukea rivien välistä, kuten naisten kanssa yleensä tarvitsee. Miksi on pakko notkua baarissa yli puolen yön? Normaalisti, jos toinen osapuoli väsyy ja haluaa nukkumaan, niin sitten lähdetään nukkumaan. Näin me ainakin olemme vaimon tehneet eikä se ole ollut mikään ongelma.
lopeta jo provoaja - olet pistänyt jo 10 naisvihamielistä viestiä tähän ketjuun. Tiedämme jo, että vihaat kaikkia naisia.
Jos olet jo nyt kuin yksinhuoltaja, kannattaisiko kokeilla vaikka asunuseroa. Molemmat saa kokemuksen erillään olosta ja voi vähän pohtia mitä haluaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, tuo väkivaltainen käytös on kyllä pelottavaa. Tämä oli jo ainakin siis toinen kerta? Pelottavaa - joku kerta esine tai nyrkki osuu sinuun? Vaikka olisi kuinka väsynyt, ei väkivalta ole oikeutettua. Etenkin, kun olet yrittänyt kertoa, että löysäisi vähän. Ja ystävien kanssa oleva iltakin oli miehelle vapaaehtoinen - kukaan ei pakottanut. Ehdoton ei tosiaan väkivaltaiselle purkauksille.
Häntä on tietysti turha yrittää avioliittoneuvojalle (ei takuulla ns. ehdi). Avioliittonne on kuitenkin - tämän käsityksen saa - murenemassa. Jotain muutosta pitäisi tehdä, tai se ero tosiaan tulee.
Mies tietysti vetää pahemmin herneet nenään, jos näytät sillle vaikka tämän ketjun - että pääsisitte keskustelemaan asioista kunnolla. Avioliittonne tilasta.
Aloittajan harjoittama henkinen väkivalta miestään kohtaan on sata kertaa pahempaa, kuin jonkun kynttilälyhdyn rikkominen. Mutta tokihan se vika on aina miehessä.
lopeta jo provoaja - olet pistänyt jo 10 naisvihamielistä viestiä tähän ketjuun. Tiedämme jo, että vihaat kaikkia naisia.
Ap:n miehellä outo tapa osoittaa "kunnioitus ja rakastaminen"...
Yritä tosiaan saada ulkopuolista apua. Yritä saada mies ymmärtämään, että avioliittonne tosiaan on nyt menemässä alamäkeä - muutosta on tehtävä. 12 h työpäivät liian rankkoja koko perheelle.
Mies on ihan romuna ja katuu käytöstään. Valittaa kuinka hajoaa paineen alla, ja ymmärrän häntä. Se vaan että mies on jotenkin kuin uhmaikäinen, enkä tiedä osaanko selittää oikein: mies valittaa että sydämestä ottaa, ja heti perään ettei TAATUSTI mene lääkäriin. (Varsinkin jos minä ehdotan asiaa). Ja tuo eilinen "kävelen uhmakkaana kotiin" -ihan kuin minun kiusaksi, että minulle tulisi paha mieli kun en suostu lähtemään samaan aikaan hänen kanssaan, hän ikäänkuin kuvittelee rankaisevansa minua. Ikävä kyllä Tämä taktiikka ei toimi, sanon miehelle aina kun käyttäytyy noin, että "okei, mene vaan!"
Minua pelottaa kysyä mihin aikaan mies arvelee olevansa kotona töistä, sillä mies tiuskii vastaukseksi ettei hänellä ole kotiin tuloaikoja (ei niin, mutta ajattelin yrittää ajoittaa ruoan siihen että mies saisi heti lämpimän aterian kun tulee kotiin).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies on ihan romuna ja katuu käytöstään. Valittaa kuinka hajoaa paineen alla, ja ymmärrän häntä. Se vaan että mies on jotenkin kuin uhmaikäinen, enkä tiedä osaanko selittää oikein: mies valittaa että sydämestä ottaa, ja heti perään ettei TAATUSTI mene lääkäriin. (Varsinkin jos minä ehdotan asiaa). Ja tuo eilinen "kävelen uhmakkaana kotiin" -ihan kuin minun kiusaksi, että minulle tulisi paha mieli kun en suostu lähtemään samaan aikaan hänen kanssaan, hän ikäänkuin kuvittelee rankaisevansa minua. Ikävä kyllä Tämä taktiikka ei toimi, sanon miehelle aina kun käyttäytyy noin, että "okei, mene vaan!"
Minua pelottaa kysyä mihin aikaan mies arvelee olevansa kotona töistä, sillä mies tiuskii vastaukseksi ettei hänellä ole kotiin tuloaikoja (ei niin, mutta ajattelin yrittää ajoittaa ruoan siihen että mies saisi heti lämpimän aterian kun tulee kotiin).
Ap
Teidän pitäisi kyllä ottaa ulkopuolista apua - avioliittoneuvoja neuvottelemaan väliin, kun keskustelu ei nyt oikein suju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä Käyn kokopäivätöissä. Sen lisäksi hoidan lapset ja kodin, siis kaikki harrastukset, kaikki, ja olen kuin yksinhuoltaja. En pyydä mieheltä mitään, ja vapaaehtoisesti osallistuu joskus arkeen niin että käy kaupassa. Minä siis todella joustan miehelle ja mahdollistan hänen uranluomisen. Olen itsekin todella väsynyt. Ja en todellakaan pakottanut miestä bilettämään yötä myöden! Siis haloo, Olin ensimmäistä kertaa koko vuonna ihmisten ilmoilla, ja nyt olenkin se ihmishirviö joka alistaa miestä? Mies voisi joka ikinen ilta tulla ajoissa kotiin ja olla kanssani, paitsi juuri eilen, koska Olin sopinut tapaavani ystäväpariskunnan jo ajat sitten (jopa järjestänyt lapset vkonlopuksi hoitoon).
ApKoitapas nyt päättää, aloituksessa kerrot kuinka mies on ihana , auttaa kotona ja huomioi.
Nyt oletkin niin kovin maahantallattu marttyyri ja yksinhuoltaja?
Niin ne palstamammojen yksipuoliset värikynäkertomukset aina kummasti muuttuu.
Tää oli hyvä kommentti, vaikka eri syystä kuin kirjoittaja tarkoitti. Todellisuudessa siis elät yksinhuoltajan elämää räjähtelevän ja kahlitsevan miehen kanssa. Valehtelet itsellesi tosi vakuuttavasti, että sinulla on hyvä, osallistuva ja kunnioittava mies.
Miten hän muka osallistuu? Mitä kunnioittavaa ja huomioivaa oli hänen käytöksessään? Herää!
Lisään vielä pari esimerkkiä miehen "uhmaiästä": valittaa olevansa Lopen uupunut ja väsynyt. Ehdotan että menisi nukkumaan, johon mies toteaa ettei varmasti mene ja kiukulla valvoo vaikka väkisin. Tai, jos valittaa verensokerin olevan alhaalla, ehdotan syömistä, jolloin vastaus on etten varmasti ainakaan syö ja on sitten vaikka uhmalla syömättä mahd. Pitkään.
Ja huom. Nämä piirteet tulee esiin vain silloin kun mies on väsynyt. Emme riitele ikinä, ellei mies ole väsynyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Näytä ketju ihmeessä miehellesi, niin ongelmasi ratkeaa varmaan aika nopeasti.
Tietääkö miehesi kuinka paljon häntä halveksit, ylenkatsot ja mitätöit?
Minusta taas on hämmästyttävää, miten kunnioittavasti ja huolehtivasti ap miehestä puhuu, vaikka mies on todella vaikea tapaus. Ennemmin ap:n pitäisi vähän paremmin pitää puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas miehen kanssa olen tehnyt niin, että jos tiedän olevani väsynyt, lähden autolla mukaan, ja sitten ajan kotiin kun en itse enää jaksa. Mies tulee taksilla kun tulee, tai jää kaverin sohvalle.
Lisäksi tuo mies halusi itse lähteä mukaan, ilmeisesti mustasukkaisena vahtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onko miehelläsi joku vamma tai sairaus, jonka vuoksi hän ei pysty lämmittämään tai valmistamaan omia ruokiaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pyytelit miestä mukaan, jos tiesit hänen olevan väsynyt. Sinun kattaisi itsenäistyä ja alkaa käyttäytymään kuin aikuinen. Olet ripustautuva kynnysmatto.
Just näin, hyvittelit ja maanittelit valmiiksi kiukkuista miestä, tulemaan pilaamaan kauan odottamasi ja valmistelemasi menon.
Sano miehelle että ensi kerralla menet yksin. Ei siis mikään tyhjä uhkaus, vaan ihan toteamus. Sinulla on oikeus nähdä ystäviäsi ilman miestä.
"Mieheni on kaikin puolin ihana ja hyvä. Kohtelee minua kunnioittaen, huomio, rakastaa, auttaa kotona jne."
Eihän tuo ollenkaan totta. Miehesi ei todellakaan ole kaikin puolin ihana ja hyvä, eikä kohtele sinua kunnioittaen yms. Päinvastoin.
Mitä tarkoittaa auttaa kotona? Kotityö kuuluvat jokaiselle, eikä niiden tekeminen ole kenenkään "auttamista".
Vierailija kirjoitti:
"Mieheni on kaikin puolin ihana ja hyvä. Kohtelee minua kunnioittaen, huomio, rakastaa, auttaa kotona jne."
Eihän tuo ollenkaan totta. Miehesi ei todellakaan ole kaikin puolin ihana ja hyvä, eikä kohtele sinua kunnioittaen yms. Päinvastoin.
Mitä tarkoittaa auttaa kotona? Kotityö kuuluvat jokaiselle, eikä niiden tekeminen ole kenenkään "auttamista".
kotityöt*
AP, tuo väkivaltainen käytös on kyllä pelottavaa. Tämä oli jo ainakin siis toinen kerta? Pelottavaa - joku kerta esine tai nyrkki osuu sinuun? Vaikka olisi kuinka väsynyt, ei väkivalta ole oikeutettua. Etenkin, kun olet yrittänyt kertoa, että löysäisi vähän. Ja ystävien kanssa oleva iltakin oli miehelle vapaaehtoinen - kukaan ei pakottanut. Ehdoton ei tosiaan väkivaltaiselle purkauksille.
Häntä on tietysti turha yrittää avioliittoneuvojalle (ei takuulla ns. ehdi). Avioliittonne on kuitenkin - tämän käsityksen saa - murenemassa. Jotain muutosta pitäisi tehdä, tai se ero tosiaan tulee.
Mies tietysti vetää pahemmin herneet nenään, jos näytät sillle vaikka tämän ketjun - että pääsisitte keskustelemaan asioista kunnolla. Avioliittonne tilasta.