Olen sairastellut koko ajan siitä lähtien kun otin influessapiikin marraskuussa:(
Yleensä en ole koskaan kipeänä. En ikinä ota sitä kyllä enää, jos tästä tautikierteestä edes selviää hengissä.
Kommentit (43)
Kuusi vuotta sitten minäkin otin ja sairastelin koko talven. Oli nuhaa toisensa perään ja se influenssakin tuli, melko lievänä tosin. Sen jälkeen en ole ottanut eikä ole influenssaa ollut, joka talvi yksi lyhyt tavallinen räkätauti kylläkin.
Olen opettaja, ja sinä yhtenäkin vuonna otin vain sen takia, koska rehtori painosti. Hän painostaa joka ikinen vuosi kaikki opettajat käymään piikillä th:n luona (hän hakee henkilökuntaa varten piikit ja piikittää kaikki halukkaat jonain tiettynä päivänä), koska olemme tautialttiissa työssä, ettei tule sitten niitä sairauspoissaoloja ja sijaiskuluja. No, en sitten jaksanut painostusta vaan otin piikin ja kaduin kyllä. Mutta sen talven jälkeen olen sanonut, että minä en nahkaani yhtään ylimääräistä piikkiä enää ota.
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut influenssarokotteen 10 vuoden ajan enkä ole sairastanut kuin muutaman lievän flunssan.
Influenssarokotteella ja flunssan sairastamisella ei ole mitään yhteyttä. Täysin eri asiaakin flunssa ja influenssa.
Ja mitä tulee tuohon yhteen kommenttiin etteivät hoitajatkaan luota influenssarokotteeseen, niin pakkoa sanoa ettei kaikki hoitajatkaan osaa erottaa näitä kahta tautia.
Aika rohkeaa sanoa, ettei influenssaROKOTTEELLA (joka aiheuttaa elimistön puolustusjärjestelmän aktivoitumisen) ja flunssilla tai ylipäänsä sairastumisella olisi mitään yhteyttä. Kyllä vaan herkemmät voivat saada rokotteesta aiheutuneen immuunireaktion vuoksi herkemmin tauteja - jopa autoimmuunisellaisia.
Ensimmäinen vuosi kun otin rokotteen olin jatkuvasti sairaana. Nyt 6 vuosi rokotettuna eikä sen enempää flunssaa kuin yleensäkään. Luulen myös, että eka piikki on shokki joidenkin immuunipuolustukselle ja se aiheuttaa vastustuskyvyn hetkellisen heikkenemisen. Äidilläni sama kokemus.