Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sairastellut koko ajan siitä lähtien kun otin influessapiikin marraskuussa:(

Vierailija
20.05.2017 |

Yleensä en ole koskaan kipeänä. En ikinä ota sitä kyllä enää, jos tästä tautikierteestä edes selviää hengissä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tohdi ottaa influenssarokotusta. Aineet, mistä rokotteet koostettaan ovat mielestäni ihmetystä aiheuttavia.

Terveellinen ravinto, liikunta ja uni ovat tärkeitä terveydelle.

Olen ollut flunssassa jo kolmannen kerran syyskuun jälkeen.

Jos mieheni saa flunssan. Minun kynnys saada flunssa on lähes olematon. Kellariin kai se olisi muutettava evakkoon, kun flunssasta on vähänkään viitteitä.

Vierailija
22/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tuli puheeksi, otin ensimmäistä kertaa, enkä ole ollut minkäänlaisessa räkätaudissa koko talvena. Harvinaista minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin influenssarokotteen eikä ole tullut influenssaa. Otan rokotteen joka vuosi koska 20 v sitten sairastin influenssan ja olin viikon sängyn pohjalla 40 asteen kuumeessa. Käytän kaikki keinot välttääkseni tuon toistumisen, kamala tauti.

Mitä tulee flunssaan ym. pikkutauteihin, influenssarokote ei voi edes teoriassa aiheuttaa niitä. Monet sairaanhoitajat eivät valitettavasti ole ihan niitä penaalin terävimpiä kyniä ja kuvittelevat tietävänsä koulutuksensa myötä kaikesta kaiken, lääkäreitäkin paremmin. Siksipä rokotusneuvoja kyselisin ensisijaisesti lastentauteihin tai infektiotauteihin erikoistuneilta lääkäreiltä.

Vierailija
24/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa ja flunssa ovat kaksi eri sairautta, vaikka moni ne iloisesti niputtaa samaksi taudiksi.

Vierailija
25/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tohdi ottaa influenssarokotusta. Aineet, mistä rokotteet koostettaan ovat mielestäni ihmetystä aiheuttavia.

Terveellinen ravinto, liikunta ja uni ovat tärkeitä terveydelle.

Olen ollut flunssassa jo kolmannen kerran syyskuun jälkeen.

Jos mieheni saa flunssan. Minun kynnys saada flunssa on lähes olematon. Kellariin kai se olisi muutettava evakkoon, kun flunssasta on vähänkään viitteitä.

Se että "aineet mistä rokotteet koostettaan" aiheuttaa sinun mielestäsi ihmetystä kertoo ihan vain siitä ettet taida olla immunologian asiantuntija. Vinkkinä: tauteja aiheuttavat virukset ja bakteerit. Vaikka kuinka liikkuisit, jos riittävän tömäkkä mikrobi osuu sinuun, karkuun et pääse. Ja influenssarokote ei muuten suojaa flunssalta.

Vierailija
26/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko täällä tosiaan olla näin äärettömän tyhmää porukkaa?! Yksi luulee että influenssarokote suojaa flunssalta ja toinen luulee että taudin nimi on influlenssa.

Huhhuh.

Vierailija
27/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*reps*

Vierailija
28/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palvelutalossa töissä ja osapuilleen jokainen joka rokotettiin viime syksynä sai infulenssa a- viiruksen ja yleiskunto laski sen jälkeen+ yksi exsitus ite en oo ottanut lisäaineita kehooni eikä oo ollu muuta ku normaaleja räkätauteja...

Vierailija
29/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap:n olettamus influenssarokotteen yhteydestä flunssiin mitenkään kaukaa haettu ole. Rokote saa elimistössä aikaan kutakuinkin samanlaisen puolustusjärjestemän aktivoitumisen ja vasta-ainetuotannon kuin sairastettu tautikin, ja elimistöllä menee viikkoja toipua ja palautua siitä. Eli jos uusi virus iskee ennen kuin vastustuskyky on palautunut ennalleen, sairastuu herkemmin. Vähän vastaava kuin mikä tahansa tautikierre, ei oikein entisestä ehdi parantumaan kun jo uusi tauti iskee ja juuri siksi se iskee, kun ei ole entisestä toipunut.

Vierailija
30/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ottanut kausi-influenssapiikkiä, vaikka työnantaja tarjoaa sitä joka vuosi. Niinpä en ole tällä vuosituhannella sairastanut päivääkään.

Muuten en ole rokotevastainen, mutta turhia en ota. Ja myönnän senkin, että olisin saattanut sairastua, mikäli ei olisi riittävän suuri joukko teitä helposti säikyteltäviä hölmöjä, jota otatte tuon rokotteen.

Vierailija
31/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap:n olettamus influenssarokotteen yhteydestä flunssiin mitenkään kaukaa haettu ole. Rokote saa elimistössä aikaan kutakuinkin samanlaisen puolustusjärjestemän aktivoitumisen ja vasta-ainetuotannon kuin sairastettu tautikin, ja elimistöllä menee viikkoja toipua ja palautua siitä. Eli jos uusi virus iskee ennen kuin vastustuskyky on palautunut ennalleen, sairastuu herkemmin. Vähän vastaava kuin mikä tahansa tautikierre, ei oikein entisestä ehdi parantumaan kun jo uusi tauti iskee ja juuri siksi se iskee, kun ei ole entisestä toipunut.

Jaaha. Annapa linkki johonkin luotettavaan lähteeseen mistä tämä tieto on peräisin. Erityisesti haluaisin nähdä lähteen tuohon että elimistöllä menee "viikkoja toipua".

Vierailija
32/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen joka on ottanu influenssarokotteen olen luullut sairastelleen entistä enemmän :( Ja itse yhdistävät rokotteeseen myös.

Vierailija
33/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei varmaankaan ymmärrä, mikä on influenssan ja tavallisen flunssan ero?

Vierailija
34/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää rokote tuntuu aina jakavan porukan kahteen kastiin: niihin jotka eivät rokotteen jälkeen tervettä päivää nää ja sitten tämä toinen sakki, joka kohtaa korkeintaan pari pikku lentsua vuoden aikana. Itse otin viimesyksyisen rokotteen ja sairastin vain pari normi flunssaa. Tyytyväinen olen ollut, mutta tarkkaan pitää joka vuosi harkita ottaako vai eikö ja arpapeliähän se on silloinkin. Rokote on erilainen joka vuosi. Koskaan ei voi tietää onko siitä haittaa vai hyötyä.

Vierailija
35/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ekaa kertaa työnantajan painostuksesta ja olin viikon sairaalassa keuhkokuumeessa, 2 viikkoa rokotuksen jälkeen. Tämä siis viime vuonna. Tänä vuonna en ottanut ja terveenä koko talven.

Vierailija
36/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ottanut, enkä ota. Miksi pitäisi ottaa, eivä edes hoitoalan ihmiset noita suosi. Ystäviä jotka ovat sairaanhoitajia, eivät luota.

Höpö höpö.

Nimenomaan hoitoalan ihmiset noita rokotteita ottavat.

Ja miksi eivät ottaisi? Vuosien mittaan on nähty ihan oman perheen kohdalla miten ne toimivat: hyvin.

Otamme rokotteen joka vuosi koska haluamme pysyä terveinä.

Vierailija
37/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssaviruksen pinta-antigeenien lisäksi tuoreimmassa kausi-influenssarokotteessa on seuraavia aineita:

kaliumkloridi, kaliumdivetyfosfaatti, dinatriumfosfaattidihydraatti, natriumkloridi,

kalsiumklorididihydraatti, magnesiumkloridiheksahydraatti ja injektionesteisiin käytettävä vesi.

Mikä näistä aiheuttaa eniten ihmetystä?

Vierailija
38/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ois ottanu, mutta oli lähete hus: iin jonne tulijoita kehotettiin ottaa piikki ennen käyntiä. Ei mitää vaikutusta.

Vierailija
39/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut muutaman kerran influenssapiikin. Joka talvi ja kevät olen sairastellut urakalla sen jälkeen. Ei influenssaa, mutta kaikki kulkutaudit läpikäyty. Niinä vuosina, kun en ole ottanut rokotetta, olen ollut terveenä.

Sattumaa kuulemma. Ensi vuodesta alkaen sitten pakotetaan ottamaan rokote, terveydenhuoltoalan ihmisillä kun ei ole samoja oikeuksia ja valinnanvapauksia kuin muilla kansalaisilla. No, siinähän sitten sairastellaan ja ollaan töistä pois, kun työnantaja niin tahtoo. Eikä kukaan enää kuole influenssaan tämän jälkeen.

Vierailija
40/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut tuota rokotusta, kerran olen ollut kipeänä viimeisen 10 v aikana. Miksi otatte rokotuksia!??!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi