Kokemuksia ns. liukuhihnatyöstä?
Tälläinen työpaikka olisi siis tarjolla. Palkka on yllättävän hyvä, varsinkin kun koulutusta ei tarvita, mutta miten sitä jaksaa tehdä samaa työtä päivästä toiseen? Mitenköhän sitä sopeutuu seisomatyöhön ylipäätään, kun on aina tehnyt istumatyötä?
Kommentit (10)
Olen tehnyt n. puoli vuotta. Välillä sitä liukuhihnailua kestää ihan hyvin, mutta toisinaan meinasi kyllä pää hajota (joka minulla purkautui lähinnä hihityskohtauksina kesken päivää...)
Sanoisin, että työkavereihin tutustuminen on se pelastava tekijä ja työkavereiden kanssa keskustelu pitää sitä päätä kasassa. Omalla tavallaan tuo on ihan siedettävää työtä. Ja palkka tosiaan on ihan ok suhteessa työnkuvaan.
Ja seisomatyö varmasti rasittaa aluksi, mutta yllättävän äkkiä jalat alkaa kestämään seisomista paremmin
Olin yhden kesän laittamassa kymmenen pihviä rasiaan. Tykkäsin, kuuntelin kuulosuojaimista radiota ja olin miettimättä yhtään mitään.
Olin yhden kesän käyttämässä kierteytysautomaattia, jossa laitettiin puolikkaan jäätelötikun kokoinen metallipalikka oikeassa asennossa koneeseen ja kun se on valmis, niin kone tipauttaa sen itse pois. Eipä tarvinnut paljoa ajatella - siitä oli ennemminkin haittaa, kun alkoi masentaa vapauden menetys. Täysi kunnioitus heille, jotka tekevät koko ikänsä tehtaalla aina sitä samaa.
Mitä tälläisestä työstä sitten tienaa?
Varmaan tarkoitat vielä yksitoikkoisempaa työtä kuin hotellisiivous mutta kyllä sekin liukuhihnatyöltä tuntui. Keskimäärin 28-32 identtistä huonetta siivottavana identtiseen kuntoon, viikosta toiseen. Alkuun oli jalat romuna ja tuntui ettei ne huoneet lopu ikinä, noin viikon päästä ei jaloissa enää tuntunut ja muutaman viikon päästä meni ihan rutiinilla ja työpäivät menivät nopeasti ohi kun kuitenkin oli koko ajan tekemistä.
Ei jäänyt huonoja muistoja.
Vierailija kirjoitti:
Ja seisomatyö varmasti rasittaa aluksi, mutta yllättävän äkkiä jalat alkaa kestämään seisomista paremmin
Harvoin on pakko seisoa koko ajan, siis pitää joko liikkua hiukan tai sitten jos on täysin paikoillaan, voi käyttää sitä tuolia ... mikähän sen nimi on? Sellainen pyöränsatulan näköinen istuin, korkea jakkara.
Yhden kesän olin Atrialla... 100 g riisiä ja 20 g kanaa..... yhä mielessä. Hyvän palkan sain nuorena. Suosittelen.
Itse ainakin olen omassa tehdaskaupungissani huomannut että liukuhihnatyötä koko ikänsä tehneet ovat vähän yksinkertaisia ja pinnallisia koska palkkataso on aika hurja. Tuo yksinkertaisuus kyllä johtunee varmasti siitä, että töissä ei tarvitse tehdä mitään. Et käytä aivojasi ollenkaan. En nyt tietenkään leimaa kaikkia liukuhihnatyöläisiä tälläisiksi :D tottakai riippuu paljon siitä mitä tekee töiden ulkopuolella.
Olisipa mahtavaa. Aivot narikkaan. Ei henkilöstövääntöjä.