Olen työpaikkani ainut mies, enkä oikein ymmärrä naisten tapaa kohdella toisiaan työkavereina
Aina on pakko puhua jostakin selän takana pahaa. Usein se, josta puhutaan pahaa on aina se sama henkilö. Arvostellaan häpeilemättä toisten työpanosta jne. Mielestäni tämä on vaivaannuttavaa kuunneltavaa. Näin miehenä en osaisi kuvitellakaan miesten puhuvan toisistaan pahaa selän takana.
Kommentit (24)
Meidän pelkästään naisista koostuva henkilökunta tuli järjettömän hyvin toimeen ja meillä oli todella hyvä työilmapiiri, kunnes meille rekryttiin pari miestä. Sitten alkoi selkäänpuukottamiset ja supinat, kaikki muuttui miltei välittömästi. Kai akoilla ei aiemmin ollut mistä kilpailla, ja luolanaisten heräämiseen vaadittiin uroita.
Työpaikallani on suunnilleen yhtä paljon miehiä ja naisia. Se miten kukakin kohtelee työkavereitaan on enemmän henkilö- kuin sukupuolisidonnaista.
En tämän otoksen perusteella osaisi sanoa miten naiset ja miehet kohtelevat työkavereitaan. Ihmiset ovat ihmisiä ja jokainen toimii omalla tavallaan. Ne tavat voivat olla joko hyviä tai huonoja sukupuolesta riippumatta
Itse olen naisvaltaisella alalla, niin olen sellaisen epäkohdan huomannut, että vaikka ollaan samassa työpaikassa työskennelty useampi vuosi, niin naiset voivat ruveta hyppimään silmille vaikka ollaan oikeasti oltu työpaikalla jo 3 vuotta. Miehet hyväksyy työkaverin tai ei hyväksy. Mutta ei niihin juttuihin palata enää 3 vuoden päästä. Asiat on kästelyty pois päiväjärjestyksestä. Miehet voivat sitten oppia työskentelemään työntekijän kanssa vaikka ei siitä pidä. Ei tarvi puukottaa selkään kokoajan.
Oletko huomannut, että miehenä sinun ei tarvitse osallistua tuohon piirileikkiin.